Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 16:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LED-projektorer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-hjm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 November 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg står og skal skifte fra mit fladskærms tv til projektor, og jeg har i dette henseende undersøgt LED-projektorer såvel som
LCD og DLP.

På diverse danske forums (incl. hifi4all) fremstår LED-projektorer som noget man skal holde sig fra, men efter at have set og
læst en række reviews (bla. fremvisninger på youtube) af henholdsvis Benq gp10, Optoma ML500 og Dell m110 (LED-
projektorer til omkring 3000.-), kan jeg ikke forstå kritikken, og ej heller kan jeg forstå at deres billede fremstår så skarpt på
trods af de lave lumens og kontrastforhold.

Det har ledt mig til to spørgsmål:

- Er lumens og kontrastforholdene af anderledes parametre på LED-projektorer?
- Kan en årgang 2012 LED-projektorer til en prisklasse på 3000 ikke siges at være på højde med en tilsvarende DLP eller LCD
projektor?

Jeg kunne godt tænke mig hvad folket derude har at sige til LED projektorer når prisen er taget i betragtning, for selvfølgelig
kan en 3k LED projektor hamle op med en 20k DLP projektor.

Er det noget møg i jeres øjne? Er det noget i vil holde jer fra?

Jeg ser frem til jeres inputs.

Vh Henrik
Til top Vis -hjm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -hjm

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 November 2012 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har set en rigtig billig led projektor køre på et 106 tommer lærred i dagslys og i aften tilstand. Og billedet er ufatteligt godt taget prisen i betragtning. Her var maskinen ikke engang kalibreret. i højt dagslys, er billedet dog relativt ringe, men det er vel også selvklart når nu der kun er brugt et lærred til billig penge.

jeg tror folk snakker som forstanden er. De fleste har vel næppe set med egne øjne. Og de fleste afviser produktet fordi det er fra Kina.

Men "dig" der sidder med din fine plasma skærm eller lcd/led skærm. Ja den er også produceret i asien og den viser da et fint billede og har smart funktion, right? ;-) Så snobberiet kan i mine øjne godt pakke sammen og i stedet fremvise lidt fornuft.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2012 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fornøjelsen af de "fantastiske" CREA LED projektorer fra Cinema-shop.
Magen til møg skal man lede længe efter..

Har svært ved at forstille mig at en projektor til 3000,- kan byde ind med noget lækkert, men det kommer vel helt an på hva ens krav til billedet er.
Jeg villle i hvert fald ikke købe en projektor i den så billige ende, da billedet i 100" er MEGET sart og hurtigt bliver ulideligt at se på.
Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes