Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 100" fast rammelærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2011 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået solgt mit 113" rammelærred, og er på udkig efter et lærred på 99" - 104". Jeg ved ikke rigtig hvad man skal kigge efter, men går ud fra at man kan få et lærred til færre penge i forhold til kvalitet når det er rammelærred i stedet for rullelærred med motor og evt tab-tension...

Er lidt lun på Lissau True Color 99" med plano ramme til 5000,- da ramme er dejlig smal (det skal hænge i stuen, så rammedesignet har noget at sige)... MEN synes måske det er lidt over mit budget i øjeblikket. Har kigget lidt rundt på nettet, og er støt på Mulitbracks, Grandview og Kinpin - som alle ligger i 2000 - 3000kroners klassen... Er de noget værd? Er 100% klar på at købe brugt hvis der kommer et godt tilbud.

Min projektor er en BenQ W1000. Ville nok ikke kunne se forskel på eksempelvis True Color og normal 1.0 mat hvid, MEN gider heller ikke have et lærred som jeg fortryder at have købt efter 2 måneder...

Hvis det kan betale sig er jeg nok villig til at spare lidt ind i det nye år og evt købe lidt dyre (omkring 5000,-), men det er mere spørgsmålet om det KAN betale sig med den billige projektor jeg har.. Den bliver nemlig ikke udskiftet foreløbigt

Kom med nogle inputs og forslag. Jeg er åben for viden og kritik

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

... slet ingen der kan bidrage med noget?

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 December 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Se det på den her måde:

1. Du kan vælge at spare pengene på det dyre lærred nu og købe et knap så godt lærred til kr. 2.000 - 3.000,- med udgangspunkt i, at din projekter måske ikke er så god og derfor ikke "fortjener" bedre.

2. Du kan vælge at spare den "smule" mere op og købe et ordentlig lærred i første omgang (Evt. Lissaus som du selv nævnter), og da et lærred nok skal holde de næste 20 år, er du fri for at skulle købe nyt lærred engang, når du alligevel får taget dig sammen til at købe en ordentlig projekter. Hvilket du højst sansynligtvis gør engang...

I det lange løb, er løsning nr. 2 langt det billigste, så det ville jeg gøre

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 December 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Husk at købe den rette størelse. Du går fra 113" til lige under 100" så det har du nok tænkt over.

Har selv et på lidt lidt under 100"  tror nok det er 96" og det er bare for stort.  Jeg sidder ca 3,6 meter fra det og det er altså meget imponerende men altså alt for stort. Man har ikke det hele i et naturligt synsfelt og må dreje øjnene for at få det hele med. Nogle gange er stort bare for stort og ikke særlig behageligt at se på.  

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Tak for et par svar de herre

Siden jeg skrev indlægget er der sket lidt... Jeg tog chancen og købte et Multibrackets lærred 100" og er ganske tilfreds med købet Synes man får meget lærred for pengene.

Til HIFY: Mht til størrelse på billedet, så var det den primære grund til at jeg skiftede fra 113" til 100" - hvor jeg synes billedets størrelse er perfekt fra min siddeafstand. Vi jo alle forskellig oplevelse af hvad der er behageligt at kigge på, men synes det er meget passende (meget bedre end tidligere).

Brian Krist: Dit synspunkt og argumentation er fremragende, men har besluttet at jeg alligevel vil væk fastramme-løsningen om et års tid. Har meget kig på Samungs 64". Er træt af at en projektor er så lysfølsom, og søger bare en løsningen hvor det hele er mere brugervenligt og tilgængeligt... Derfor ville jeg ikke smide de ekstra for et dyere lærred (tingene mister jo hurtigt værdi). Dog vil jeg ikke udelukke at der kommer projektor engang igen, men så bliver det med rullelærredløsningen... Min nuværende projektor ryger til salg, når den nye skærm bliver bestilt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes