Forfatter |
|
Kelstar Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sat mig for at købe en projektor og glæder mig til at få den hjem i stuen  Det er bare pokkers svært at gennemskue, hvad det bedste køb ville være, når man ikke har den store erfaring på området og står her som første gangs køber! Har kigget mig omkring i et par uger og tror valget kunne ligge mellem en Ben Q 1100 eller Optoma HD20. De koster stort set det samme... Er der nogle af jer eksperter  der har nogle erfaringer og kan hjælpe mig med at tage det rigtige valg!
|
Til top |
|
|
Multi-egern Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart havde jeg klart valgt w1100, da den på alle tal lige har det ekstra..
Dog valgte jeg i sidste øjeblik en w6000 i stedenfor. Som jeg går og venter på.
__________________ alt under 150db er tøset!:D
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop stået i samme situation som dig, og da jeg så W1100 og HD20 side-by-side var der absolut ingen tvivl: BenQ
lammetævede HD20'eren. Meget mere lysstærk og LANGT færre regnbuer.
Jeg valgte faktisk W1100 over W6000, da 6000'eren ikke kunne lave et stort nok billede. Billedkvalitetsmæssigt synes jeg ikke jeg
går glip af noget mellem de to.
|
Til top |
|
|
Multi-egern Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 6m stue, så burde være ok :)
Desuden valgte jeg den storeclidt på grund af lens shift, og at den skulle yave bedre kontrast.
Dog skulle den larme lidt. Men det jo det man har 8 højtalere mod er det ikke? :D
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, de 8 højttalere spiller jo ikke 150db hele filmen igennem :D
Men kan også godt forstå dit valg - havde jeg haft en meter mere i stuen, havde jeg også gjort det samme. Men blev alligevel
overrasket over hvor ens billederne på W1100 og W6000 er.
Men til trådstarter: Hifiklubben sælger begge modeller (HD20 og W1100), så dte er bare at komme ind og se dem i levende live.
|
Til top |
|
|
Multi-egern Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, arh tror heller ej jeg når de 150db indenfor hah, så skal jeg vidst ud i bilen :p..
Men ja, man skal godtnok lure lidt på throw ratio før man køber, især til mimdre rum, troede ikke de var så forskellige alligevel..
Mht. Dem af projektorerne, så skal man ringe lidt rundt, for de hifiklubber har stortset ingen projektorer på lager. Selv w6000 som er på tilbud,
hil de ikke ligge inde med grundet peosen..
Hader ventetid når man først har besluttet sig haha :)
|
Til top |
|
|
Multi-egern Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2011 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg monteret min W6000 igår, og den skal kun 4m væk for at lave de 108" som passer til mit lærede, og suuuper billede, selv "out of the box" synes jeg..
Skal dog lige lave en kalibrering idag!
|
Til top |
|
|
Kelstar Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2011 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Multi-egern & Jonas_h
Tak for konstruktive indput. Det har ikke gjort beslutningen lettere at der nu er kommet et et godt tilbud på BenQ 6000 ind fra højre.
Til Jonas: Jeg var nede i hifiklubben for et par uger siden inden de havde fået sat benq1100 op i et showroom. Der anbefalede de mig optoma hd20 over benq1000. Gad godt at have mulighed for at se hd20'eren over for den nye benq1100 ligesom du havde set Jonas. Du taler godt for benq1100 i den sammenligning, så det frister med at hoppe med på den. Har talt med dem nede i butikken. De har nu fået en benq1100 op i et showroom - så jeg bliver lige nødt til at tage ned at se den inden jeg beslutter mig. Er du tilfreds med din benq1100? - Jeg har ca 4 meter til væggen ved du hvor stort et billede det vil give mig?
Til Multi-egern: Det er et godt tilbud de har på w6000 lige i øjeblikket. Det er fristende at lægge et par tusind mere i forhold til hd20'eren eller benq1100. Jeg har dog læst om w6000 at den er dårlig "out of the box" og kræver kalibrering, som snildt kan koste et par tusind og så løber det jo lige pludselig lidt derop af... Det lyder som om at du selv skal lave kalibreringen - kan man godt gøre det selv, det er måske ikke så svært?
Det er godt nok svært at blive klog på mht et endeligt valg. Det kan være det gir sig selv når jeg kommer ned at får set benq1100. Ved i forresten om en BenQ er kompatibel med en mac?
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 25 Marts 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke brugt min BenQ derhjemme endnu, til andet end det blå prøvebillede faktisk :) Så kan ikke sige om jeg er tilfreds
endnu. Men kan ikke forestille mig, at jeg bliver skuffet. Går fra en gammel 720p LCD projektor til BenQ'en.
Dens throw ratio er vist nok 1.41.. Dvs afstand på 400cm/[Lærredbredde] = 1,41 <=> [Lærredbredde] = 283cm... Det er så
uden at tage højde for projektorens dybde og evt brug af keystone.
Tror det er generelt for benQ at de har ret uægte farver out of the box... Jeg tror det er det meget lysstærke billede som
booster farverne lidt.
Hvad mener du med, om den er kompatibel med mac? Mht. firmware updates eller hvad?
|
Til top |
|
|
Multi-egern Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2011 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Umiddelbart synes jeg slet ikke at hd20 var en option for mig til sidst, synes alle steder at w1100 får noget mere ros i direkte
sammrnligning.
Men det er godtnok svært at spørge medarbejderne i hifiklubben om forskellen, for synes de giver meget forskellige svar, og nævner du en
model så uuuhh det er bare det bedste, siger du så et andrt navn, så uuh det kan KUN betale sig at købe den osv osv..
Synes bestemt at billedet er rigtig flot på min w6000 fra kassen af, har kun lige slået en "ekstra sort" knap til igår, og så da over 2timer påden i
går, både hdfilm, xbox, og lidt ps3 spil.
Ang. Kalibrering, følger der gratis en skive med når man køber dem i hifiklubben, det skulle kunne give en standart kalibrering af billedet.
Men jeg har lidt den holdning, at kan man se billedet er dårligt, må man også kunne se hvad den er gal med og derefter selv pille ved det..
Men melder lige tilbage, når jeg har fået leget med den skive der..
|
Til top |
|
|
Kelstar Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var nede og se benQ 1100 idag og det så sgu godt ud! Det eneste der er irriterende er dog at de først får nogle i butikken om et par uger... Så enten skal man væbne sig med tålmodighed eller hoppe på hd20 som de pt har hjemme - hvis man nu bare ikke kan vendte med at komme i gang. Håber på et klarsyn en af dagene.... Til at starte med kommer jeg til at afvikle film og spil fra en ps2  indtil bedre afspillings device blir indkøb. Det er noget med at man kan forbedre billedet kvaliteten med en adapter af en slags til ps2'en. Så billedet ikke kun bliver kørt gennem det lille "gule stik" men igennem et komponent stik af en slags. Ved I om billedkvaliteten vil blive brugbart bedre af det / kender i noget til det? @jonas_h: Gi lige lyd fra dig, når du har fået den sat op. Skal lige høre om hvordan det hele spiller. Tak for throw ratio info. Det jeg mente med mac kompatible var om man kan plotte projektoren direkte til ens mac? @multi-egern: Gir dig ret i at de allesammen siger lidt forskelligt alt afhængigt af hvem man lige taler med nede i hifiklubben. Men det er trods alt fedt de har så meget viden om de projektorer de ligger inde med. Men hver har vel sin favorit og nogle ser flere regnbuer end andre osv... Fedt at man får en gratis skive med mht. kalibrering. Gi lige en melding tilbage om det er til at finde ud af når du har prøvet at justerer...
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kelstar skrev:
Var nede og se benQ 1100 idag og det så sgu godt ud! Det eneste der er irriterende er dog at de først får
nogle i butikken om et par uger... Så enten skal man væbne sig med tålmodighed eller hoppe på hd20 som de pt har
hjemme - hvis man nu bare ikke kan vendte med at komme i gang. Håber på et klarsyn en af dagene....Til at starte med
kommer jeg til at afvikle film og spil fra en ps2 indtil bedre afspillings device blir indkøb. Det er noget med at man kan
forbedre billedet kvaliteten med en adapter af en slags til ps2'en. Så billedet ikke kun bliver kørt gennem det lille "gule stik"
men igennem et komponent stik af en slags. Ved I om billedkvaliteten vil blive brugbart bedre af det / kender i noget til det?
@jonas_h: Gi lige lyd fra dig, når du har fået den sat op. Skal lige høre om hvordan det hele spiller.Tak for throw ratio info.
Det jeg mente med mac kompatible var om man kan plotte projektoren direkte til ens mac?@multi-egern: Gir dig ret i at de
allesammen siger lidt forskelligt alt afhængigt af hvem man lige taler med nede i hifiklubben. Men det er trods alt fedt de har
så meget viden om de projektorer de ligger inde med. Men hver har vel sin favorit og nogle ser flere regnbuer end andre
osv...Fedt at man får en gratis skive med mht. kalibrering. Gi lige en melding tilbage om det er til at finde ud af når du har
prøvet at justerer... |
|
|
Hvis du bedre kan lide billedet på W1100 end Optoma, synes jeg det er dumt at lade sig knække af tålmodigheden. Det er jo
trods alt ikke blot et valg mellem to forskellige pizzaer på menukortet, men noget du skal leve med i nogle år :)
Du kan sagtens sætte den til mac (Jeg skal bruge min med en Mac Mini). Du skal bare have et mac -> DVI/HDMI/VGA stik.
|
Til top |
|
|
Multi-egern Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det vil godtnok være synd! synes ikke der er delte meninger, har ikke hørt noget i direkte test der har foretrukket HD20 fremfor W1100. Så synes helt klart du skal vælge W1100, og vente de par uger, eller smide de 2k mere for en W6000.
Jeg var godtnok ved at DØØØ de to dage jeg sku vente på min W6000, godt jeg fik lærrede, kabel og beslag dagen før , så jeg kunne gå og hygge mig med det hehe. __________________ alt under 150db er tøset!:D
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Multi-egern Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg prøve og se på, tusind tak!! :D
|
Til top |
|
|
Kelstar Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har så sandelig ret i at det ikke bare er to pizzaer men lige skal vælge i mellem  ... og nu efter at have lavet den sidste research, føler jeg mig også overbevist om hvad jeg skal vælge. Har været nede og bestille BenQ 1100  - har fået at vide at der kan gå op til en uges tid. Det blir stort, glæder mig helt vildt til at få den hjem! Tak for kalibrerings tippet, Visca - det skal jeg lige have tjekket ud til den tid.
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet! Der er ikke noget bedre (og samtidigt ikke noget værre!) end at gå og vente på nyindkøbt udstyr
Hvad skal du bruge af lærred til den?
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kelstar skrev:
Du har så sandelig ret i at det ikke bare er to pizzaer men lige skal vælge i mellem ... og nu efter at have lavet den sidste research, føler jeg mig også overbevist om hvad jeg skal vælge.
Har været nede og bestille BenQ 1100 - har fået at vide at der kan gå op til en uges tid. Det blir stort, glæder mig helt vildt til at få den hjem!
Tak for kalibrerings tippet, Visca - det skal jeg lige have tjekket ud til den tid.
|
|
|
Lad mig lige dig et par ekstra raad. for det foerste saa koeb ALDRIG Spyder 2 eller 3 det er spild af penge. ang Eye One, saa faaes der flere udgaver, jeg vil personligt anbefale Eye-One LT. dog kommer det an paa om du vil bruge det at kallibrere computere med ogsaa hvis det er tilfaeldet vil jeg koebe Eye-One Display 2. du skal vaere opmaerksom paa at det er samme sensor i begge tilfaelde, og eneste forskaeld er software pakken. skulle du bestemme dig for at gaa ad denne rute saa vaer sikker paa at du laver en traad her paa forumet der er flere herinde der har erfaring med HCFR
__________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
supergris Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige hørt om BenQ 1100. Havde ellers bestemt mig for en Epson TW3200. De koster ca. det samme. Har ikke været i stand til at finde reviews af BenQén, hvorimod der findes masser af Epsonén.
Nogen der har erfaring med begge modeller, eller har nogle guldkorn at fyre af, inden valget falder på én af dem???
Tak på forhånd...
|
Til top |
|
|
Kelstar Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Supergris
Har kørt med BenQ1100 i en måneds tid nu og den er alle pengene værd! Jeg prøver altid at finde en undskyldning for at bruge den ;-) Så den kan varmt anbefales herfra.
Har ingen erfaringer eller info på Epson 3200....
|
Til top |
|
|