| Forfatter |
|
Style++ Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg har erfaret at Supra antennekabel ikke virker til HD tv.
I øjeblikket bruger jeg skærmet discount antennekabel Cavel DG 123 OHW 75 OHM, dog er teksten i tekst-tv sløret,
derfor vil jeg høre jer om i har forslag til high end antennekabel som vel og mærke virker sammen med HD tv?
Kan nogen af nedenstående kabler bruges?
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennek abel/antennekabel/real_cable_high_end_antennekabel_3_m_3662_ da.html
[IMG] http://http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabelad aptor/van_den_hul_kabel_30_meter.htm [/IMG][IMG]http://http://www.av-
cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/antenneka bel/real_cable_high_end_antennekabel_3_m_3662_da.html [/IMG][IMG]http://http
://www.av- cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/antenneka bel/real_cable_high_end_antennekabel_3_m_3662_da.html [/IMG]
http://www.av-connection.com/?PGr=5&ML=316
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et hvilket som helst antennekabel der virker, virker også til HDTV...
Hvis du har problemer, er det ikke kablet der giver dem.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Style++ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget sludder! Det passer ikke hvad du siger, YouSee tekniker var besøg og vi afprøvede (med måleapparat) såvel Supra og Discount
skærmet kabel. Det var blot Discount kabel der kunne vise HD tv! Endvidere ved jeg at Supra kabel virker, idet det viser fint YouSee´s fuldpakke
tv.
Altså der findes digital og analog antennekabler og den ene type virker ikke til HD tv.
Er der noget der har forslag til high end antennekabel der virker til HD tv?
Desværre kan jeg ikke få billede i tekst.
Jeg kan ikke få billede ind i tekst.
|
| Til top |
|
| |
claus nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke noget som hedder digital antennekabel men der kan godt være forskel på kvaliteten af kablet hvis det drejer sig om lange kabeltræk.
Tror også problemet skal findes et andet sted.
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Style++ skrev:
Det er noget sludder! Det passer ikke hvad du siger, YouSee tekniker var besøg og vi afprøvede (med måleapparat) såvel Supra og Discount
skærmet kabel. Det var blot Discount kabel der kunne vise HD tv! Endvidere ved jeg at Supra kabel virker, idet det viser fint YouSee´s fuldpakke
tv.
Altså der findes digital og analog antennekabler og den ene type virker ikke til HD tv.
Jeg kan ikke få billede ind i tekst. |
|
|
Jeg tror ikke ligefrem at din attitude betyder at der flere der har lyst til at hjælpe dig..... og velkommen ombord.
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Style++ skrev:
Det er noget sludder! Det passer ikke hvad du siger, YouSee tekniker var besøg og vi afprøvede (med måleapparat) såvel Supra og Discount skærmet kabel. Det var blot Discount kabel der kunne vise HD tv! Endvidere ved jeg at Supra kabel virker, idet det viser fint YouSee´s fuldpakke tv.
Jeg kan ikke få billede ind i tekst. |
|
|
Det kan ikke passe, analog og digital tv køre på de samme frekvenser! og er altså ikke noget ud over det normale. det er blot kodet (normalt MPEG II eller MPEG IV) og sendt via digitalt signal og ikke analogt. Hvad fejlen skylds skal jeg være usagt, men tvivler kraftigt på at det er er kablet. Kunne det være fordi du har slet flere fjernsyn på? __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
Style++ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du hvad det er provokerende at modsige sige noget vedkommende har erfaret., derfor er det berettiget at sige sludder. Mcs 5
siger i overført betydning at jeg er spasser og det vil jeg ikke finde mig i.
Selv YouSee meddeler kunder at digitale antennekabel ikke rigtigt spiller til HD tv og de anbefaler endda de helt billige skærmede kabler.
Altså der er noget der ikke stemmer!
Jeg gider ikke mere. – i må passe jer selv :-)
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Style++ skrev:
| Mcs 5
siger i overført betydning at jeg er spasser og det vil jeg ikke finde mig i.
|
|
|
Jeg siger ikke du er spasser - jeg siger alt fungerende antennekabel har rigeligt med båndbredde til både analog og digitalt TV - uanset opløsning. Almindeligt antennekabel virker fint op til 2GHz eller mere. Du kommer ikke højere end 800MHz med kabel TV. Så jeg siger stadig dit problem er et andet sted. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham style++ virker godt latent.
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mere bekymret for youSee teknikeren som påstår der er forskel __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, ham der "Style++" er godt nok i dårligt humør.
Han skulle måske prøve at "style" humøret, med 2 ++ 
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Style++ skrev:
Ved du hvad det er provokerende at modsige sige noget vedkommende har erfaret., derfor er det berettiget at sige sludder. Mcs 5 siger i overført betydning at jeg er spasser og det vil jeg ikke finde mig i.
Selv YouSee meddeler kunder at digitale antennekabel ikke rigtigt spiller til HD tv og de anbefaler endda de helt billige skærmede kabler. Altså der er noget der ikke stemmer!
Jeg gider ikke mere. – i må passe jer selv :-)
|
|
|
Jep - der er noget der ikke passer ..... Digitale antennekabler eksisterer nemlig ikke, Så hvorfor fæste lidt til det andet vås, der er fremsat af Yousee personale ???
Bare synd nogen faldt i vandet og tror på det
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov tråd... Ny bruger stiller et spørgsmål, får pænt at vide at det nok ikke er det problemet, og begynder så at hidse sig op over i overført betydning at være blevet kaldt en spasser - og siger så "sludder" og "passer ikke" til mcs_5, som vel så i overført betydning er blevet kaldt et meget grimt ord jeg slet ikke kan komme i tanker om.
Hvis vi må passe os selv, så tror jeg at det bare er fint - sådan en personage passer ikke ind her 
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Style++
Her er så noget der passer.Du er muligvis ikke spasser men du er kraftedme en kæmpe IDIOT at høre på.
Du får nogle udemærkede og seriøse svar som du så ikke tror på og så vælger du at svine folk til med din negative holdning.Det er ihverttilfælde ikke den tone der er gældende her på HIFI4ALL.
Farvel narhoved
carsten
|
| Til top |
|
| |
Style++ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du selv være!
Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet synes jeg du skal skride.
Jo, jeg har tror også jeg haft en dårlig dag da jeg skrev ovenstående :-)
|
| Til top |
|
| |
Style++ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Det er ikke min intention at være negativ, dog kan jeg da se at min kommentar kan få "kæden til at hoppe af".
Grundlæggende forstår jeg ikke helt at det tillægges nogen værdi når man erfarer dette og hint (og det er det jeg bliver sur over).
Man får måske i virkeligheden ikke noget ud af at skrive dette, men jeg synes det er en væsentlig oplysning dog kan det være at jeg er galt på den.
Jeg vil sætte stor pris på hvis der er nogen der vil forklare, hvorfor det i dette forum ikke tillægges værdi når man erfarer noget?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Style++ skrev:
Hej alle
Det er ikke min intention at være negativ, dog kan jeg da se at min kommentar kan få "kæden til at hoppe af". Grundlæggende forstår jeg ikke helt at det tillægges nogen værdi når man erfarer dette og hint (og det er det jeg bliver sur over). Man får måske i virkeligheden ikke noget ud af at skrive dette, men jeg synes det er en væsentlig oplysning dog kan det være at jeg er galt på den. Jeg vil sætte stor pris på hvis der er nogen der vil forklare, hvorfor det i dette forum ikke tillægges værdi når man erfarer noget? |
|
|
Alle accepterer at du har erfaret at Supra kablet ikke dur til HD TV, men det der ikke accepteres, er at det skyldes kablet tekniske opbygning. (Det er iøvrigt ikke første gang en yousee tekniker siger noget vrøvl).
Et kabel kan være defekt eller dårligt lavet, og det er sikkert det der er tilfældet her. Min erfaring er at digitale signaler er mere følsomme end analoge. Jeg har selv kunnet modtage et fint signal analogt, men ikke noget digitalt. Hvis du har problemet med tekst-tv er det første tegn på at signalet er dårligt. Dette gælder både for analoge og digitale signale. Der er altså noget der tyder på at signalet du får ikke er optimalt til at starte med, og hvis dit supra kabel samtidig har en defekt, kan det sagtens betyde at du observere det du gør.
Min erfaring siger mig også, er der ikke er forskel på godt afskærmede antennekabler til digitalt TV. Min anbefaling er derfor at bruge et kraftigt antennekabel hvis længden er 10 meter eller derover, og et tynd hvis det er under 10 meter. Du kan også bare bruge et kraftigt, så meget dyrere er det heller ikke.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et teknisk set godt kabel (jeg har ikke selv prøvet det)
http://www.av-connection.dk/?PGr=32&ML=316
Det du skal tænke på er afskærmning mod indstrålet høj frekvent støj (HF støj).
De kabler man selv samler kan modtage støj der hvor stikket er monteret. Det er dog muligt at få stik, der skærmer for støjen. Det gør f.eks. F-stik.
Jo længere skærmen er fra lederen, jo bedre skærmes der (derfor anbefaler jeg et kraftigt kabel), og for en sikkerhedsskyld kan man jo så købet kabel med dobbelt skærm.
Andre apparater som DVD afspiller, CD afspiller, DAB radio mv. kan også forstyrre den digital boks. Hvis du har et godt skærmet kabel og digitalboksen væk fra andre apparater, så bør du have et godt signal. Ellers tyder det mere på, at det er signalet i væggen der er dårligt.
|
| Til top |
|
| |
Style++ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Keldsen
Tak skal du have :-)
Nu er jeg mere afklaret :-D
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hopper lige ind med et spørgsmål, med al mulig risiko for at blive kaldt spasser. Dog tager jeg chancen alligevel! 
Jeg har købt mig en tv-tuner til mit mediecenter så det kan fungere som harddiskoptager. I samme omgang købte jeg en antenne.. ehm.. splitter? Well, resultatet er, at kvaliteten er blevet ret ringe. Tror I det er fordi kvaliteten af splitteren og/eller kablet er for ringe? Det var abre det billige. Og tror I det kan betale sig at smide et par hundredelapper efter noget fed kabel, selvom jeg ikke lige kan finde en splitter i federe kvalitet? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |