Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Et par rookie spørgsmål omkring HT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chucara
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 24 August 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg begynder så småt at planlægge min kommende hjemmebio, men jeg har lidt et par spørgsmål. Beklager, hvis de overlapper audio forummet også, men tænkte det var bedre end to tråde.

Jeg starter basalt set forfra, minus de inputs, der står i spørgsmål 3.

1. Udover at spare kabler, hvad er fordelen med en AV-receiver?

2. Er det billigere/bedre/muligt at købe en sådan integreret i en surround forstærker?

3. Hvad ville i sige, jeg skulle købe (mærke og model ikke nødvendigt, bare overblikket) hvis jeg skal have følgende hardware koblet sammen:

Inputs:
- DVD/HD Optager (Scart)
- Xbox 360 (HDMI)
- Wii (S-VHS, phono)
- PS3 (HDMI)
- Zaptor (HDMI)
- PC (DVI ell. VGA, mini-jack)
- iPod (mini-jack)

Outputs:
- TV (HDMI)
- Projektor (HDMI)
- Surround anlæg (Fisk)

Eller lad mig uddybe lidt: Jeg har ingen anelse om hvad en forforstærkers formål er. Givet ovenstående setup (kort fortalt nogle blandede inputs og en del HDMI) hvad skal jeg have udover en surround forstærker, højttalere (f.eks. 5.1) for at have hvad ifølge jeres mening er en god hjemmebio? (Jeg har med vilje undladt AV-Receiver, da jeg er lidt i tvivl om det er dette, jeg leder efter. Kabler, lærred osv. behøver i ikke nævne ;) )

4. Er det muligt at gøre det sådan, at to inputs kan bruges samtidigt? (Altså, at jeg kan se TV på TVet og spille på projektoren og omvendt?)

5. Er der nogen muligheder for at trække disse signaler flere steder hen i huset? (Flere HDMI outputs?)

Det var en del spørgsmål, jeg håber det er klart nok.. Ellers sig til, så skal jeg uddybe hvad det er jeg spørger om.
Til top Vis Chucara's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chucara

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes