Forfatter |
|
Henrik Rossel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glædelig 2. juledag til alle her på forummet :-)
Mine forældres gamle B&O-fjernsyn er brændt sammen og de vil ud og have et nyt imorgen, når butikkerne åbner.
Min far har læst om det nye SONY KDL-40 Z 4500, som skulle være verdens første tv med 200Hz teknologi.
Er der nogen der ved noget om dette tv eller har andre bud i prisklassen (ca. 20.000,-)? Skal helst være omkring 40". Jeg synes det har været svært at finde god info om denne model.
De har i forvejen en Sony harddiskoptager, Sony SACD-afspiller og overvejer at købe en Sony Vaio bærbar. Hvis de køber en Sony bærbar har vi læst at man kan overføre billeder trådløst til dette Sony-fjernsyn. Men dette kan måske også lade sig gøre mellem andre mærker???
På forhånd tak for inputs!
Endnu engang god jul :-)
Mvh Henrik
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Rossel skrev:
Er der nogen der ved noget om dette tv eller har andre bud i prisklassen (ca. 20.000,-)? Skal helst være omkring 40". Jeg synes det har været svært at finde god info om denne model.
De har i forvejen en Sony harddiskoptager, Sony SACD-afspiller og overvejer at købe en Sony Vaio bærbar. Hvis de køber en Sony bærbar har vi læst at man kan overføre billeder trådløst til dette Sony-fjernsyn. Men dette kan måske også lade sig gøre mellem andre mærker??? |
|
|
Jeg har svært ved at se, hvorfor dine forældre ikke skulle blive end dog meget tilfredse med Pioneer 5090H. Dette tv har også DLNA netværk som Sony Z4500.
Prisen for Pioneer 5090H er efterhånden nede på 18-20k.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for ideen. Vil du mene det er et bedre fjernsyn end Sony'en? Nu tror jeg desværre 50" bliver for stort. De sidder 2-3m fra fjernsynet. Kender du til Sony modellen?
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Rossel skrev:
Tak for ideen. Vil du mene det er et bedre fjernsyn end Sony'en? Nu tror jeg desværre 50" bliver for stort. De sidder 2-3m fra fjernsynet. Kender du til Sony modellen? |
|
|
Kender ikke den konkrete Sony model. Købte selv Pioneer 5090 (uden H) for kort tid siden. De 2-3 meter er ikke noget problem for 50". __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Tak for det. Det vil jeg sige videre, så de kan tage det med i deres overvejelser.
Er der nogen der kender Sony-modellen?
Og er der nogen idé i at gå efter 200Hz, eller er det ligesom megapixel-krigen indenfor digitalkamera-verdenen, hvor det ikke har den store praktiske betydning om det er 6 eller 10MP?
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer´en er klart bedre end Sonyen. Det kan der slet ikke herske tvivl om !
SonyZ4500 er faktisk identisk med W4500 bortset fra de 200HZ . Og de forskellige test stiller spørgsmålstegn ved,om de 200 overhovedet er synligt,endsige merprisen værd. Personligt ville jeg vælge W4500. Når det er sagt,skal du være opmærksom på,at der har været store tekniske problemer med disse Sony TV. Mange af dem lider af et fænomen, som kaldes "backlight-bleeding" . Hvis du bruger søgefunktionen ovre på Flatpanels.dk og Recordere.dk finder du masser af erfaringer og meninger om TV´et.
Men igen, - Pioneer 5090H er ganske enkelt i en helt anden liga ! Det Sony TV som kommer tættest på Pioneer hedder Sony46X4500 .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 December 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer'en lyder unægteligt som det bedste tv af de to. Men 50" er simpelthen for stort ift. deres møbelopstilling i stuen. Der er bare ikke plads til det. Derfor ville jeg høre om Pioneer laver et 40-42" i tilsvarende kvalitet? Eller hvad er jeres bedste bud på et tv til ca. 20.000kr?
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 26 December 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik Rossel skrev:
Pioneer'en lyder unægteligt som det bedste tv af de to. Men 50" er simpelthen for stort ift. deres møbelopstilling i stuen. Der er bare ikke plads til det. Derfor ville jeg høre om Pioneer laver et 40-42" i tilsvarende kvalitet? Eller hvad er jeres bedste bud på et tv til ca. 20.000kr? |
|
|
Pioneer laver desværre ikke 42" mere, deres begrundelse er at ingen vil købe 1024x768 paneler selv om det ikke kan ses i den størrelse. Og de kan ikke lave 42" paneler i 1920x1080 som kan leve op til at deres kvalitetskrav, der er simpelhen ikke nok plads på en 42". Om man godtager den begrundelse eller ej, så kan man ikke komme uden om at pioneer laver de absolut fedeste fjernsyn. Og har man 20.000 kr til et fjernsyn så bør man også gå efter pioneer om man så bliver nødt til at flytte møbler for at få plads  Dog ved jeg at den sidste 42" pioneer lavede stadig kan findes på lager hos div webshops, tag et kig på hifipriser.dk det hedder noget med 428 og er et super fedt fjernsyn, dog er de sidste par modeller der er tilbage rundt omkring lidt dyre, de koster nemlig omkring 16.000, så best buy er altså stadig en 50". __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|