Forfatter |
|
Don_Odal Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 29 November 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skiftet til et nyere og bedre TV. I den forbindelse slipper jeg for min gamle Samsung dekoder-boks fra Stofa (før Zaptor-perioden) - da mit nye TV har den rigtige dekoder indbygget.
Når jeg beder den om at søge på kanaler, finder den kun analoge. Jeg skal "fortælle" hvilke Khz, Network ID, osv som jeg ønsker at søge på - jeg tror det er dem jeg mangler. Kan nogen af jer (der måske har Stofa i Aalborg midtby, eller har et nyere Samsung-TV) fortælle hvad jeg skal skrive i de felter.
Går jeg "tilbage" til min gamle boks kan jeg godt se nogle data for signalet, men de hjælper mig ikke rigtigt - netværksID står til "0" - og det kan jeg slet ikke vælge på TV'et, f.eks.
Red lørdag aften for mig og min søn, vi skal se Eddie Murphy snart ! ;)
- Claus
|
Til top |
|
|
L.Ron.Harald Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 29 November 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg bor godt nok ikke i Aalborg, men jeg har Stofa. Og jeg kan heller ikke se digitale kanaler. Jeg har et forholdsvis nyt Samsung tv, og når jeg går i den digitale del af det. Står der: " intet signal"
Kunne det være stofa der er noget galt hos? __________________ Samsaung UE40D6505
Nad T743
Jbl Es30
Jbl Es25
PS3
|
Til top |
|
|
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 29 November 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på du har DVB-C tuner(som stofa sender i) i det TV, og ikke blot en DVB-T?
__________________ Min Hjemmebio
|
Til top |
|
|
Don_Odal Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 29 November 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ganske sikker.
Det virkede til at begynde med, og jeg fik lagt de relevante digitale kanaler ind i "favoritter" på TV'et - men jeg kunne så ikke finde ud af at ændre rækkefølgen i kanalerne. Manualen til Samsung'en var så lidt.. tvivlsomt formuleret.. så jeg bestemte mig for at lave en fuld søgning på kanaler - hvilket jeg gjorde. Det slettede så alle kanalerne der var fundet - men der kom ikke nogen nye. Kun analoge. (TV'et har været sat op som demo i butikken jeg købte det i, derfor var der allerede "indstillinger" da jeg fik det)
Jeg undrer mig bare over hvorfor pokker den pludseligt *intet* finder på digital-siden. Altså, det kunne være en teknisk fejl fra Stofa, men at den skulle indtræffe på præcis det tidspunkt hvor jeg laver en ny søgning, virker lidt suspekt.
Sætter jeg kortet tilbage i min gamle HD-boks (fra Stofa) og HDMI'er TV-signalet til min AV-forstærker og derfra til TV'et, går det fint - med andre ord kan min HD-boks godt finde kanaler når jeg søger der - men mit TV kan ikke, når det bliver fodret med coax-kablet fra væggen, og kortet. Iøvrigt kan jeg se i skærmens menu at den finder kortets serienummer - så den kan da i hvert fald SE kortet.
Tak for hjælpen ind til videre!
|
Til top |
|
|
Don_Odal Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 29 November 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt, når jeg søger på boksen, står indstillingerne som standard til
NetID : 0 Frekvens : 345 Mhz Modulation : 64 Symbolrate : 6900/sek
Når jeg så søger der (i boksen) finder den kanalerne. Men prøver jeg at indtaste det samme i TV'et, findes intet.
|
Til top |
|
|
Don_Odal Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 29 November 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en masse roden rundt på andre fora, fandt jeg
NetID: 0, Freq : 370 Mod : 256 Sym : 6900
Det gav mig så seks obskure kanaler. Slovensk, osv.
Det må altså virke, jeg mangler bare nogen der ved hvad den skal stå på i Aalborg Midtby!! *whine*
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 30 November 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel bare at kontakte butikken du har handlet i ? Hvis de har haft billede på skærmen så ved de vel ogsålidt om det !
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 01 December 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forklaringen kan vel være en helt anden.
Det der beskrives forklarer vel netop hvorfor mange TV fabrikanter har været "Nervøse ved indbygge DVB-C Tunere i deres Tv".
TV Fabrikanterne og deres følelser for om nu samme Programudbydere overhovedet er interesserede i SÆLGE samme's HD programmer, når nu ingenting virker. Nu hvor det reelt er umuligt for nogen fabrikanter have mulighed for lave fremtidssikre HDTV modtagere; dette ødelægges hver og eneste gang!
Det med hvilke standarder som disse enheder skal leve op til, især når Programudbyderne også vil have en finger med i spillet, bestemme over Dekoder bokse, som jo per definition skal være S e p a r a t e !
Ingen køber har råd til skifte HDTV ligeså ofte som Dekoderboksene volder problemerne. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Don_Odal Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 01 December 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kontaktet Hifiklubben (hvor det er købt) og de fortæller mig at Samsung og Stofa har en række problemer. De kontaktede deres Samsung-Yoda, som sagde at jeg skulle hive kortet ud, lave søgningen efter kanaler igen - slukke TV'et, og sætte kortet i, tænde igen... men det havde samme resultat.
Stofa, i vanlig stil, valgte fra deres Kundeservice, at stille mig om til deres "tekniske afdeling" hvor jeg blev mødt af "vores afdeling er lukket for idag..." - mage til idioti skal man dog lede længe efter. Jeg forventer ikke noget seriøst ud af Stofa, men de har dog fået en detaljeret email. Mon ikke svaret bliver noget i retningen af "prøv at slukke TV'et, og tænde igen".
Regardless - jeg har lige nu et TV som ikke kan vise TV, selv efter Hifiklubben har kontaktet Samsung (og jeg så mailen - jeg er åbenbart langt fra den eneste der har problemet med Samsung og Stofa)
I morgen kontakter jeg Hifiklubben igen, og foreslår dem, at de lader handlen gå tilbage. Deres service har været fremragende (tak til Ronni i Aalborg-afdelingen!) men jeg gider simpelthen ikke undvære TV i flere dage nu, med et TV til den pris. I'm done having the piss taken.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 02 December 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Talte med en idag om Internet forbindelse. En slags skjult aktiveringsknap men kom ikke nærmere ind herpå.
Kunne det være at Dit Tv skal startes fra bunden, og det Du måske har forsøgt ændre RÆKKEFØLGEN af programmerne, som Dit Tv er kløjst I ?  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|