Forfatter |
|
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved det, det er en forvirrende overskrift, nok lige så forvirret som jeg :)
Jeg bor et sted hvor der er muligt at tilslut en Yousee Samsung HD boks, og for at få digital billede, kunne det være lidt lækkert :)
Men jeg har så lige købt et nyt TV: LG 50PG7000, som hvis jeg har læst rigtig, har plads til noget der hedder CA modul ? hvor man kan sætte CI kort fra Yousee, er det korrekt ?
Vil det sige at hvis jeg anskaffer mig sådan et CD modul og et CI kort fra yousee, og så behøves jeg ikke den Samsung HD boks fra yousee? og hvad så med Digitallyd, EPG samt undertekst valg?
Mit tv har Optisk udgang, så det burde vil kunne smide digital lyd ud til min forstærker ?
Hvor kan man evt. købe sådan et CA Modul til mit nye tv ?
Håber en derude kan forstår hvad jeg siger, og har mulighed for at forklar mig hvordan og hvorledes :)
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, tv'et indeholder DVB-T tuner, så det kan ikke bruges med yousee. Så skal det have DVB-C tuner
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå øv
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ved skal man så bruge et CA Modul til i et TV med DVB-T Tuner ?
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
I andre lande, f.eks. Sverige, sendes der betalings-tv via luften. Der skal man bruge et programkort til DVB-T tuneren. Ellers har du ret: i Danmark er et CA-modul uden DVB-C-tuner er ikke noget værd.
__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv :(
Nå så man skal have en eksternboks til at stå, øv...
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er nederen. Man skal se sig rigtig grundigt for, når man køber nyt fjernsyn. Sony har mange modeller med C-tuner, men de nyeste Samsung skulle også have, så vidt jeg ved.__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men det er der jo ikke noget at gøre ved, så længe mit nye tv sparker røv ved blu-ray film så det sku helt fint :D
Nogen der ved om TDC tv er digital, og om jeg ville få bedre billede med det end alt kabeltv uden yousee boksen ?
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke helt sikker på, om jeg forstår dit spørgsmål, men jeg prøver. Ja, TDC (YouSee) sender digitale kanaler, og nej, jeg tror ikke, at du kan få bedre billede hos andre udbydere. Vil du se digitalt tv, kommer du ikke uden om en boks af en eller anden art uanset hvilken udbyder, du vælger. Har du ingen C-tuner, og vil du ingen boks have, er der kun analog modtagelse tilbage, når vi taler kabel-tv.
__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
irmscher Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
Nå men det er der jo ikke noget at gøre ved, så længe mit nye tv sparker røv ved blu-ray film så det sku helt fint :D
Nogen der ved om TDC tv er digital, og om jeg ville få bedre billede med det end alt kabeltv uden yousee boksen ?
|
|
|
Det ændrer ikke på at skulle have en boks stående og via TDC TV får du ikke HD kanaler. Så hellere en ekstern boks fra YouSee, iøvrigt er der tit problemer med de moduler/kort der sidder i tv´ene. Modulerne bliver varme og har svært ved at læse kortene. Det samme kan ske med Boxer, når de går i luften, medmindre de finder en løsning indenda.
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige indskyde at min Samsung boks fra yousee fungerer rigtig dårligt.
Dårlig IR-modtager (måske er det remoten), hakker nogle gange i signalet (også i programmer der bare gled da de blev optaget), underteksterne følger ofte ikke med billedet når der spoles i live-tv, den blander 4:3 og 16:9 sammen, så jeg lige nu skal vælge 4:3 for at få et 16:9 billede ud - bortset fra info-kanalen.
Det er som om fejlene tager til med tiden. Jeg har ikke haft en snak med yousee - endnu - og det kan naturligvis godt være jeg har været uheldig at få en boks der er født med fejl, og der ikke er nogen generelle problemer.
Har i andre lignende problemer?
Kan man i øvrigt købe alternativer til de bokse der følger med fra udbyderen - uden dvd-optager?
__________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er enig i betragtningen om yousees boks med harddisk. Min hakker så meget den faktisk er ubrugelig. Jeg tror ikke det er noget yousee kan programmere sig ud af. Jeg tror ganske enkelt ikke hardwaren kan følge med. Det virker nærmest som om man prøver at spille et spil på en PC der ikke har det fornødne grafikkort
dog er det analoge signal direkte elendigt hos mig. Der skulle vist ikke være samme problemer med modellen uden harddisk. Ellers har jeg aldrig haft problemer med den gamle Sagem60, det er dog nok den langsomste boks ever. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i øvrigt også yousee boksen med harddisk jeg brokker mig over.
__________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den modsatte oplevelse  Synes både billedkvaliteten og brugerfladen på den nye Samsung, er synligt bedre end den gamle Sagem60. Skal dog lige indskyde,at jeg endnu ( - efter 6 uger) ikke har brugt recorderdelen, til andet end "pause-TV".
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg fik formuleret mig forkert.
Jeg synes heller ikke Sagem60 er specielt imponerende hvad hverken billedkvalitet eller brugervenlighed/hastighed angår og specielt da ikke til fladskærm, men hvad angår selve boksen er det den eneste jeg ikke har problemer med. Men billedkvaliteten er mange gange bedre end det analoge net. Samsungen var også god den time den virkede, men som det ser ud nu er den lige så effektiv en printer som DVB-C tuner. Radio afspiller den til gengæld helt uden problemer og med alle de mange andre der har problemer med den tror jeg en af 3 ting:
1. Hardwaren opfylder præcis de min. specs eller mindre der skal til for at boksen kan fungere optimalt.
2. Boksen er "billig". Ment på den måde at de komponenter den er bygget af indbyrdes har for stor afvigelse i forhold til deres specs at det rammer den overordnede performance af boksen.
3. YouSee har gjort alvorligt i nælderne med softwaren så hele systemet i en hel del bokse er ustabilt
Jeg synes det er skræmmende at den rent faktisk er værre en min sagem HD boks nogensinde har været (det kan være jeg rent faktisk har været heldig med sagemen).
Det kan dog være at min boks bare er defekt og en rigtig stor procentdel fungerer optimalt, jeg synes bare jeg har set mange på recordere der klager over at boksen reelt set er uanvendelig (og jo jeg mener en boks der hakker er uanvendelig til at se tv på) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|