Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 15:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic TH-42PX80E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hey

Lige et teknisk spørgsmål fra en novice... . Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig om denne model er med MPEG-2 eller med MPEG-4 system.

Der står intet på Panasonic's datablad

Jeg formoder, at MPEG-4 bliver standard i DK efter 2013 - læs MPEG-2 udgår???

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gætte på at det er en MPEG-2, men jeg er ikke sikker.
Men skal du overhovedet bruge DVB-T-tuneren? DVB-T er kun til det digitale luftbårne sendenet, hvis du har kabel-tv eller satellit er den ligegyldig.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Panasonic PX80 har MPEG-2 DVB-T tuner. Men man kan altid få en box, så det er ligegyldigt. PX80 er et super fjernsyn og til prisen findes INTET bedre. Hvis du skal ahve noget bedre er der kun pioneer ;-)

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tak for jeres svar. Ingen tvivl om at PX80 modellen er et super fjernsyn til prisen - det var jeg egentlig IKKE i tvivl omkring, og jeg var da også klar til at købe denne model.

Læste så i Politikken her forleden, at MPEG-4 bliver standard, og dette var altså nyt for mig. Jeg har bare ikke så meget lyst til alle de løse bokse - ekstra fjernbetjeninger mv.

Jeg brugte Google her i aftes, og tror nu jeg er blevet lidt klogere, men lad mig endelig vide hvis jeg tager fejl

Af DR's hjemmeside fremgår det at MPEG-4 bliver den standard vi kommer til at anvende i fremtiden. Kunne de dog blot ha besluttet dette lidt tidligere - typisk!

Hvad med Panasonic TH-42PX81 måske er det løsningen - prisen er næsten den samme. Den har MPEG-4 DVB-T tuner - kender i denne model? Tænker det måske bare er en PX80'er i forklædning med MPEG-4?

Det ville vel være lidt tåbeligt, at købe en PX80'er som allerede ved købet bruger den forkerte teknologi i forhold til DR's beslutning. Hvis PX81 egentlig er samme skærm?

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Pink: Helt enig. Køb den rigtige skærm med det samme.

81'eren er som du selv bemærker en 80'er med lidt ekstra features.
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Hej,

Tak for jeres svar. Ingen tvivl om at PX80 modellen er et super fjernsyn til prisen - det var jeg egentlig IKKE i tvivl omkring, og jeg var da også klar til at købe denne model.

Læste så i Politikken her forleden, at MPEG-4 bliver standard, og dette var altså nyt for mig. Jeg har bare ikke så meget lyst til alle de løse bokse - ekstra fjernbetjeninger mv.

Jeg brugte Google her i aftes, og tror nu jeg er blevet lidt klogere, men lad mig endelig vide hvis jeg tager fejl

Af DR's hjemmeside fremgår det at MPEG-4 bliver den standard vi kommer til at anvende i fremtiden. Kunne de dog blot ha besluttet dette lidt tidligere - typisk!

Hvad med Panasonic TH-42PX81 måske er det løsningen - prisen er næsten den samme. Den har MPEG-4 DVB-T tuner - kender i denne model? Tænker det måske bare er en PX80'er i forklædning med MPEG-4?

Det ville vel være lidt tåbeligt, at købe en PX80'er som allerede ved købet bruger den forkerte teknologi i forhold til DR's beslutning. Hvis PX81 egentlig er samme skærm?

Bemærk ZuluDK's spørgsmål som er meget relevant - hvis du modtager TV via et kabelnet eller parabol, så er en DVB-T tuner slet ikke aktuelt for dig, hvadenten den dekoder MPEG-2 eller -4. DVB-T bruges kun hvis du har antenne på taget i dag - og du vil kun kunne tage DR og TV2 med den og muligvis nogle få svenske kanaler over øresund.

Har du kabeltv vil du under alle omstændigheder før eller siden skulle have en eller anden form for boks mellem stikket i væggen og dit TV, medmindre du køber et tv med DVB-C dekoder.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Politikkens artikel er i bedste fald vildledende. De skriver intet om at MPEG-2/4-problematikken kun gælder for dem, der udelukkende modtager deres TV-signal via tag-antenne.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Politikkens artikkel er måske lidt vildledende, men den fik mig til at vågne op, og det er ellers ikke så let... . 

Bruger i dag et almindeligt analogt B&O TV med en philips DVB-t tuner foran. Billedet er bare helt i top, men familien kræver selvfølgelig fladskærm.

Nu er der laaangt tid til år 2013 - så mon ikke de politisk har valgt et anden komplimering en MPEG2 - MPEG4 til den tid. Udviklingen stopper ikke.

Panasonic PX80 eller PX81 må være svaret for mig - tak for hjælpen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes