Sendt: 28 September 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Jeg har købt et Sandberg DVI->HDMI-kabel, så jeg kan få billedet fra min computerskærm over på tv'et. Samtidig har jeg købt et jack audio kabel, som jeg har fyret fra computeren over bag i tv'et. Mit TV er et Sony D3500, og mit bundkort er et GIGABYTE EP35C-DS3R 1. Billedet dukker fint op, men desværre kommer der ingen lyd. De to audio-jacks (rød og hvid) sidder lige under HDMI-indgangen, som jeg bruger til billedet, så det bør vel være fint nok? Det mærkeligste er, at straks billedet ryger fra skærmen (altså når hdmi-stikket ikke er i), så kommer lyden med det samme - uden problemer. Det får mig til at tro, at fjernsynet 'tror', at lyden allerede kommer via HDMI-stikket, men det gør den jo netop ikke... Hvordan søren kan jeg få den til at afspille lyden fra jack-stikkene MENS billedet er på? 2. Som tillægsspørgsmål: Kablerne vil egentlig godt vise 1080p, men jeg kan simpelthen ikke få et fuldt 1080p-billede på fjernsynet og samtidig bibeholde computerskærmens native opløsning på 1280x1024, hvor der også hér vises hele billedet. Er det simpelthen umuligt? Skal man 'rette sig efter laveste fællesnævner' så at sige? Håber I vil hjælpe
|