Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 07:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Større lærred = ringere billede?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 28 September 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Jeg planlægger at udskifte mit 68" lærred med et nyt i størrelsen 90 - 100". 

Så vidt jeg kan regne ud er det mere end en fordobling af arealet (ved 100"), og jeg frygter nu at billedet vil blive markant ringere i forhold til det jeg er vant til. Pixels vil blive størrer og lysstyrken skal fordeles over et større areal.

Er der noget jeg skal være klar over når jeg installerer lærred og Z5'eren i det nye hjem?! Måske noget med, at jeg skal passe på ikke at bruge for meget zoom eller lign.?!

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 September 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en Z5er hvor jeg bruger et 95" lærred hvid dug, der er ca 3½ meter mellem projektor og lærred og jeg har lampen på normal. Det fungere rigtig godt, jeg har endda en lille gulv lampe med en sparepære tændt når jeg ser film. Hvis du har en ordenlig dvd med en ok scaler indbygget synes jeg det er super kvalitet når jeg ser alm. dvd film. Jeg har også en billig dvd-recorder som jeg bla. bruger til tv signal, men så falder kvaliten drastisk, faktisk er det ikke værd at se på, så det ryger over på fladskærmen når der skal ses tv.
Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Normalt når man beregner; lærrede størrelse/i forhold til rum, og hvor meget lys der er..! siger man at man skal opnå 700 ansi lumens der hvor du sidder.

Du har helt ret, i at ved større lærrede mister du rigtigt meget lys, hvilket så igen kræver mere gain fra lærredet.

De her hr på deres hjemmeside en beregnings model http://www.projectascreens.nl/pages/template.php?taalCode=UK &rID=34&subgroep=2&PHPSESSID=1524c551d35f7169d6b cf186454677d9

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes