Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 04:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny køber, hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissenis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 September 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ny mht. alt det her projekter, lyd og billed. Men går med seriøse overvejelser om at købe en projekter.

Jeg kigger på dem her:

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409229&s earchArea=&Soegeord=

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394998&s earchArea=&Soegeord=

Det er dem jeg kigger på. Den øverste er mit første valg. Men hvis den er meget dårlig eller lign. så kunne det godt blive den anden.

Spørgsmål:

Men er der nogle der ved nogeto om de to? Hvis ja, kan du/i så ikke fortælle lidt om dem, da jeg syndes det er meget svært at finde nogle anmeldelser om dem, på nettet.

Og er der nogle der vil forklare lidt om hvordan man forbinder projekter med feks. playstation og dvd. Og om man evt. kan koble tv på dem? Og hvor stor billedet vil blive hvis man har dem ca. 2-3 meter væk fra lærret.

På forhånd mange tusinde tak, for hjælpen :-)

/ Jonas

Til top Vis Nissenis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissenis

Nissenis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Nobody?

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 September 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da gerne komme med et par bud.

Min erfaring med acer projektorer er ret begrænset, men jeg kan dog skrive lidt om det jeg har oplevet, samt det jeg kan læse mig til på specs.

Min oplevelse af acer projektorer er at det er en prisbillig kvalitets projektor, som leverer et fornuftigt billede, i en ok opløsning. Dog er det min oplevelse at hvidniveauet let kan blive meget voldsomt, lidt ala et overeksponeret billede, derfor skal der sansynligvis påberegnes lidt tid på div. synkroniserings dvd'er. Jeg kan se at der i hvert fald på den ene er et 6 segmenters farvehjul. Hvilket gør at regnbue effekt i højere grad udebliver.

Så alt i alt vil jeg sige at til prisen er det et ganske fornuftigt køb. Men, og der er jo altid et men... Jeg kunne aldrig finde på at købenogen af dem, da ingen af dem er hd projektorer. Jeg ville med andre ord kraftigt overveje at gå hele vejen her og nu og anskaffe en full hd projektor. Jeg er selv forelsket i optima hd 80 som er suveræn, men også lidt pebret . ca. 18.000. Men der er også et billigere alternativ infocus in 78 som dog kun er 720p opløsning, men som dog alligevel giver et temmeligt godt billede. Ca 8000.

Jeg kan dog godt se at det er noget af et spring prismæssigt. Og hvis du fortsat ønsker at blive i det prisleje som acer'ne ligger i mener jeg stadigt at det er et fornuftigt køb

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

Nissenis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret

Du kender ikke en butik et sted man kan se den "In aktion"? Jeg bor i nordsjælland.

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 September 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hvilken en..Acer, infocus, optima?

Infocus og optoma kan anskaffes gennem hifi klubben, men der er en fremvisning ikke sikker. Så med mindre du er interesseret i at komme til ikast hvor du kan få infocusen eller en acer at se har jeg ikke lige nogen ideer til hvor du ellers kan opleve maskinerne

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 September 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan fortælle dig at de projektorer du har kig på er data projektorere, man kan godt se film på dem, men det er langt fra optimalt ifht en rigtig film projektor.

Jeg ville absolut aldrig anbefale nogen at købe en af disse acer projektorer, med mindre den skulle bruges til datafremvisning i undervisningssammenhæg eller lignende.

Tag du heller ned i hifi klubben og kig på denne projektor, det er noget af det billigeste filmprojektor man kan få vil jeg tro.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/optoma _hd65_video_projektor_hvid.htm

Du skal være opmærksom på der er en fænomen der hedder regnbue effekt som findes på dlp projektor, som er den type jeg har forslået, også dem du selv har forslået. Det går ud på hvis der er for meget kontrast mellem noget hvidt og mørkt i billede (typisk omkring teksterne) vil du måske opleve noget farveflimmer, der ligesom blinker ind over de hvide tekster. Det er ikke alle der kan se det, men hvis du kan skal du nok overveje at købe en LCD projektor som fx Sanyo z5 i stedet.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Nissenis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om jeg bør vente med at købe, til jeg er villig til at hoste op med lidt flere penge. Right?

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 September 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Right

Du skal også have et lærred, det er også en rimlig vigtig ting for at få et ordenligt billede.

Måske du skulle kigge efter noget brugt, som denne her fx, der får du alt hvad du skal bruge, både lærred og loftbeslag http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47553& PN=1

Du kan jo altid bare give ham et bud, det behøves jo ikke på det jeg har forslået ham

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Nissenis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ok.... jamen så siger jeg mange tak til jer begge to  Og så kigger jeg lige på det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes