Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 10:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket panel i BeoVision 9? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Ja, som overskriften siger, hvilket panel bygger B&O BeoVision 9 på?

http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=291

Jeg må indrømme, at jeg er vild med designet, men det er for dyrt til min pengepung og når jo hurtigt at blive forældet inden det har tjent sig hjem igen.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 September 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Ja, som overskriften siger, hvilket panel bygger B&O BeoVision 9 på?

http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=291

Egentlig et godt spørgsmål. Enten Panasonic eller Samsung. De har hidtil brugt Panasonic paneler i plasma'erne, men om de i deres ret omfattende samarbejde med Samsung også er gået over til dem hvad plasma-panelerne angår, skal jeg ikke kunne sige. Under alle omstændigheder er det mest af akademisk betydning, da tv'et pga. Beosystem 3 "motoren" som de kalder den, vil have et helt andet billede end samme panel i original udførelse (på godt og ondt).

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Jeg kunne tænke mig, at der er tale om et Samsung panel. Når jeg kigger under specifikationer, kan jeg konstatere, at skærmen har et opgivet kontrastforhold på 3000:1, hvilket vel ikke helt svarer til Panasonics nye paneler:

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ts/BeoVision9_da. pdf

Når nu du nævner Beo 3 motoren. Hvad er det for en størrelse? Er det B&O's svar på et scaleringsmodul a la DVDO?

/Henrik

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 20 September 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Jeg kunne tænke mig, at der er tale om et Samsung panel. Når jeg kigger under specifikationer, kan jeg konstatere, at skærmen har et opgivet kontrastforhold på 3000:1, hvilket vel ikke helt svarer til Panasonics nye paneler:

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ts/BeoVision9_da. pdf

Såvidt jeg lige kan google mig til tror jeg nu stadig det er Panasonic paneler, omend kilderne er lidt tvivlsomme. Mon ikke Peter Pan spæder til på et tidspunkt... Den findes jo ogås i en 65", der stensikkert er Panasonic da de mig bekendt er de eneste der laver en 65" plasma. Så det vil være logisk at 50" også er det. Mht. kontrasten tror jeg rent ud sagt bare det er fordi at B&O er mere konservative, dvs. ærlige, med deres kontrast-opgivelser... Samsung har mig bekendt heller ikke nogen 1080P 50" plasma som de opgiver til 3000:1. Der er formentligt tale om de samme paneler som i Panasonic's pro-modeller, omend jeg formoder at det er mere integreret end det var i BV5, der groft sagt bare var en komplet Panasonic monitor pakket ind i en B&O skal. Jeg har ikke haft nærkontakt med BV9, så meget nærmere kan jeg ikke komme det.

spped six skrev:
Når nu du nævner Beo 3 motoren. Hvad er det for en størrelse? Er det B&O's svar på et scaleringsmodul a la DVDO?

Jep, men mere avanceret (FOR avanceret hvis du spørger mig!), med diverse støjreduktion, sharpness og farvekorrigeringer, som jeg personligt mener ødelægger mere end det gavner.

Du vil efter min mening få _langt_ bedre billede for færre penge ved at sætte en god scaler sammen med en Pioneer, evt. en af deres nye monitor-modeller.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg takker igen for et fyldig feed back.

Har du haft mulighed for at lege/justere/kalibrere på et B&O TV med Beo 3 motoren for at se, hvad man kan få af billedkvalitet.

/Henrik

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 21 September 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Jamen jeg takker igen for et fyldig feed back.

Har du haft mulighed for at lege/justere/kalibrere på et B&O TV med Beo 3 motoren for at se, hvad man kan få af billedkvalitet.

Jeg har kigget på et Beovision 7, og efterfølgende talt med nogle B&O folk om resultatet. Kort sagt, så prøver B&O at opnå nogle ting jeg ikke mener man skal prøve at opnå, dvs. de har konsekvent støjreduktion og sharpness som du ikke kan slippe af med, og farvegengivelsen kan ikke bringes til at være korrekt. B&O arbejder med en hvid-reference på 8500 kelvin, og mens jeg godt kan forestille mig at der er en fordel ved at kalibrere dem til D65, så er der det problem at Beosystem 3 laver en masse fiks-fakserier med farverne, for at kompensere for den blålige hvid-balance, sådan at hudtoner er rimeligt naturlige alligevel. Hvis du så flytter på hvid-balancen, vil jeg tro at det giver problemer på andre områder. Under alle omstændigheder er jeg ikke imponeret over billedkvaliteten, og i betragtning af Beosystem 3's prisklasse er kvaliteten af de-interlacing og skalering pænt sagt middelmådig. Man kan sige at B&O er den producent der slipper bedst afsted med dén målsætning de har om bevidst at manipulere med farverne, men for det første mener jeg som sagt at det er et forfejlet koncept fra starten - der findes ikke en rigtig måde at gøre noget forkert - for det andet, så skjuler det ikke at det jeg vil kalde core performance, de-interlacing/skalering, ikke er på det niveau man bør forvente af en high-end løsning i dag. Det er ikke _dårligt_ sammenlignet med en almindeligt god fladskærm hvis vi holder Pioneer og til dels Panasonic udenfor, men i relation til prisen må man godt forlange lidt mere synes jeg.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

For lige at slå det fast, så har BeoVision 9 et Panasonic plasma panel. Det gør den dog ikke nødvendigvis sammenlignelig med Panasonics egne skærme, for billedkredsløbet har en del at sige her.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes