Forfatter |
|
Jakokris Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle, 
Jeg går i seriøse tanker om anskaffelse af en projektor. Jeg har bl.a. HD med i overvejelserne. Projektormarkedet er fuldstændigt nyt for mig - Så er der et par kloge hoveder, som kunne give mig et par råd og en eventuel anbefaling af produkter? Afstanden mellem lærred og projektor bliver 6-8 m., max.
Takker,
/Jakob
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakokris skrev:
Hej Alle,
Jeg går i seriøse tanker om anskaffelse af en projektor. Jeg har bl.a. HD med i overvejelserne. Projektormarkedet er fuldstændigt nyt for mig - Så er der et par kloge hoveder, som kunne give mig et par råd og en eventuel anbefaling af produkter? |
|
|
Hvis du er kompromisløs og gerne vil holde dig under en halv million så snup en Sim2 C3X til 215k.
Er det trods alt for dyrt, kan du tage skridtet ned (såvel kvalitetsmæssigt som prismæssigt) til eksempelvis en Sim2 HT380 til 75k.
Er det lige i overkanten kan du i prisniveauet 48k-55k kigge på Sim2 D80e og JVC HD100.
Er det også mere end du havde forestillet dig, så er vi nede omkring en BenQ W5000 til 18k.
Imellem
W5000 og D80e/HD100 er der flere projektorer som eksempelvis JVC HD1 og
flere Infocus projektorer og nok også nogle Optoma. Men ydelsesmæssigt
er de ikke så interessante som de projektorer, som jeg har nævnt oven
for.
For så vidt angår lærred er alle de ovenstående projektorer bedst tjent med et Stewartlærred.
Afhængig af om du har et lyskontrolleret rum (=mørkelagt) samt den
valgte projektor, må du sammen med din forhandler drøfte hvilken
Stewartdug, som bedst dækker dit behov. Prislisten for Stewartlærrder
kan du se her. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en meget fin oversigt Gerdes - jeg tror hvis der er flere der skal byde ind - at du, Jakoris, prøver at beskrive lidt om rummet den skal stå i, prisleje .. ja jo flere informationer jo bedre..
mvh
Haspalm
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
haspalm skrev:
Det var en meget fin oversigt Gerdes - jeg tror hvis der er flere der skal byde ind - at du, Jakoris, prøver at beskrive lidt om rummet den skal stå i, prisleje .. ja jo flere informationer jo bedre..
|
|
|
Ja, i særdeleshed er prislejet væsentligt. Men i sidste ende vindes der meget ved at konsultere en forhandler, som ved hvad han taler om med hensyn til installation og valg af lærredsdug. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Jakokris Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej........Indtil videre tak for jeres respons. Rummet er en alm. stue, ret reel, på ca 34 m2.
Med hensyn til prisleje, havde jeg håbet på en ca. 20.000 kr. Men omvendt, hvis fx. yderligere 5.000 kr. gør en forskel, så må jeg jo spare dem yderligere sammen, da jeg lægger meget vægt på kvaliteten - så hellere vente. Lige et andet spørgsmål; Blue-Ray kan vel godt afspilles på en HD-projektor, måske et dumt spørgsmål, men som sagt, billed-siden er helt ny for mig. Jeg har brugt kroner på Audio i stedet. Ja, så lige bortset fra en plasma fra Panasonic, 3 år gammel.
/Jakob
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par hints mere fra en der nok går mere op i lyd end billedkvalitet.
Mange er overfølsomme over for den såkaldte regnbueeffekt som DLP projektorer kan lave. Selv kan jeg ikke se det. Til gengæld er jeg meget overfølsom over for den støj en projektor genererer. Primært er det ventilatoren som "larmer".
DLP projektorer har dog også et farvehjul der kører meget hurtigt rundt. Personligt er jeg langt mere generet af denne "hylen" end af eventuelle billedmæssige fordele og ulemper. Derfor er jeg mere til LCD eller JVC's DILA projektorer. Har oplevet den JVC HD100 der refereres til og ville mget gerne have en sådan. Men jeg har dog ikke sammenlignet den med SIM eller andre højkvalitets DLP projektorer.
Faktisk vil jeg sige, at du lige som med hifi SKAL opleve en projektor live, før du kan opveje fordele og ulemper mod hinanden. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige købt min første projekter, valget faldt på en BenQ W5000. Jeg er dybt imponeret over billedet denne "billige" projekter kan lave. Jeg have faktisk bestemt mig for en JVC HD1, men synes helt klart ikke, at den er de ekstra ca 20k værd.
Held og lykke med valget....
Mvh
Bowie __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
Jakokris Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet, Bowie. Hvad gav du for den? Jeg har set den på nettet til ca. 15.000 kr. Og har ligeledes læst en anmeldelse af den - her syntes anmelderen at have svært ved at få billedet helt skarpt. Men det var den "gamle" 5000. Er den blevet lavet i en opdateret udgave? Men den ser rigtig rigtig fed ud. Hvad med støj -er der det?
God weekend til alle 
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
BowieCool skrev:
Hej
Jeg har lige købt min første projekter, valget faldt på en BenQ W5000. Jeg er dybt imponeret over billedet denne "billige" projekter kan lave. Jeg have faktisk bestemt mig for en JVC HD1, men synes helt klart ikke, at den er de ekstra ca 20k værd.
Held og lykke med valget....
Mvh
Bowie
|
|
|
Det kommer vel an på hvor generet man er af regnbuer
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt den hos Otto (AV-Precision). Han sælger den for 16.995 kr INCL ISF kalibrering. Det er vigtigt, at du køber den med en kalibrering. Der er kommet flere firmware opdateringer til den.
Hvis du ikke har oplevet denne projekter vil jeg KLART anbefale dig, at ta ud og opleve den live. Kan se du kommer over fra djævle øen Så kunne du evt hive fat i Christian (CSN-teknik), som hvis har en stående....
Mvh
Bowie
P.S. Jeg kan ikke se, det der ligner regnbuer.... kun et kanon billed !! __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BowieCool skrev:
Jeg har købt den hos Otto (AV-Precision). Han sælger den for 16.995 kr INCL ISF kalibrering. Det er vigtigt, at du køber den med en kalibrering. Der er kommet flere firmware opdateringer til den.
Hvis du ikke har oplevet denne projekter vil jeg KLART anbefale dig, at ta ud og opleve den live. Kan se du kommer over fra djævle øen Så kunne du evt hive fat i Christian (CSN-teknik), som hvis har en stående....
Mvh
Bowie
P.S. Jeg kan ikke se, det der ligner regnbuer.... kun et kanon billed !!
|
|
|
også derfor jeg siger det kommer an på hvor generet man er af regnbuer
|
Til top |
|
|