Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 13:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjemmebio "pre stadie" foreslag ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Herk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 August 2008 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ny bruger her og får næsten hovedpine af at læse om alle de løsninger der findes og som der omtales rundt omkring her.  

Tror nok jeg vil mene jeg er den visuelle type, dvs har ikke megen begreb om teknik, men jeg mener, jeg ved hva jeg ønsker af features og hvordan det skal se ud.

Jeg leder efter en total løsning og har prøvet at snakke med diverse sælgere.

Mine standards er som følger...

• Unit 1 : Hjemmebio
  • Unit 2 : TV i Stue
  • Unit 3 : TV i soveværelse
  • Unit 4 : TV i div. rum

TV signal :
Jeg har pt. parabol men overvejer Telia's iptv, mit primær mål med TV er naturudsendelser (Disvovery, National Geographic) samt sport (TV2Sport, Canal Digital Sport)

Bredbånd :
Pt har jeg Cybercity bredbånd 2048/512kb, men igen leder jeg efter en anden løsning.

Unit 1 : Hjemmebio (Rummet : 3 x 4 meter)

HTPC, har pt en pc som er rimelig super til gaming, meste sprit nyt.
Skal nu bruges til Windows Media Center (medmindre andet kan anbefales)
Ønsker mulighed for at optage fra TV, gerne via OnTV fra Windows Media Center og føde alle 4 units.
Skal vel til at starte med ha nogle tv tunere og endda 2 forstår jeg, for at kunne optage en ting og se noget andet, men bør jeg osse overveje en parabol enhed her? eller kan Telia iptv klare dette?

Projektor, har lige erhvervet mig Optoma HD80 http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/optoma _hd80_video_projektor_perlehvid.htm

Lærred, fastramme lærred ca 2,20m x 1,24m, men er rimelig på bar bund her.
Max pris = ca 5000,-

Forstærker, no idea..
Max pris = ca 4000,-

Højtalere, 7 stks helst indbygnings ala Dali eller B&W, sorte, har ingen "superører" men hvad vil i anbefale ?
Max pris = ca 1000-2000,- pr stk

Afspiller, Blueray men no idea hvilken... tankerne kredser om den nye Samsung http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/samsung _bdp-1500_blu-ray_afspiller_sort.htm
Max pris = ca 4000,-

Unit 2 : TV i stue

TV, Samsung M87, 40"
Her skal der være mulighed for TV signal, DVD afspilning, Optage via HTPC samt gå på nettet.
Har pt 2 x parabol modtager sat til her som osse føder soveværelse, (dog skal jeg skifte kabel for at gå fra viasat til canaldigital. Måske nogen kan hjælpe med det også?)

Højtalere
Igen skal jeg bruge Windows Medie Center til afspilning af musik, film etc, men er ikke klar over om jeg kan bruge forstærkeren inde fra min Hjemmebio ? mht fjernbetjening osv

Unit 3 : TV i soveværelse

TV, Samsung M87, 32"
Her skal der være mulighed for TV signal samt DVD afspilning, men også gerne brug af windows Medie Center inde fra Hjemmebio

Unit 4 : TV i div. rum

TV, Samsung M87, 26"
Her skal der bare være mulighed for at se TV alene.

Summarum :

Problem 1 :
TV Kilden, parabollen virker lidt tung med 2 x modtagere samt hvis signalet skal kunne bruges uafhængigt 3-4 steder, men måske end integreret løsning i pc'en er måske løsningen? Eller iptv klart bedre? 

Problem 2 :
HTPC, har brug for at kunne optage som sagt via måske windows medie centers OnTV eller måske en anden software, det skal ske fra stuen men måske osse fra Hjemmebio og så kunne redigeres via PC'en

Problem 3 :
Windows medie center adgang fra 3-4 steder, vil det kræve 3-4 gange Linksys DMA 2100? eller er der nemmere og mere simple løsninger?

Problem 4 :
Lyden, skal jo gerne have musik i så godt som alle rum, vil det kræve flere forstærkere? igen mht fjernbetjening

Ps. Ja jeg ved at det er en total løsning og måske jeg skulle splitte mine spørgsmål op og sprede dem i flere relevante forums.. men det er netop en total løsning jeg har brug for :/ og samtidig er det meningen at jeg vil bruge den her post, til at vise min bio efterhånden som jeg kommer igang
Håber nogen har gode idéer og ikke opgiver i min rodet tekst

Til top Vis Herk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Herk Besøg Herk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes