Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 06:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo z5 - z2000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen

Er på udkig efter en ny projektor, men er godt nok kommet noget i tvivl. Har en sanyo z3 nu, men vil gerne have en med noget mere lysstyrke og bedre mørk nyance..

Har kigget på z5 der må være storebroren til min, men vil gerne vide hvor meget mere jeg får ved at gå et skridt længere op i en z2000. Kan jo se der er en person her inde der meget gerne vil gøre opmærksom på at den går ud og fokus og mener at z5 er "bedre" set ud af pris forskellen osv.

Synes der er mange indlæg her inde omkring emnet, men synes det er svært at finde et godt svar. Specielt da jeg er lidt følsom over for regnbue effekten, og ikke kan se de store alternativer inden for LCD. Og hvis jeg skal vælge DLP, hvilken har så mindst regnbueeffekt. Har hørt godt om W5000 men også om D10eren. Håber der er en af jer der har set dem i action og gerne over for hinanden så man rigtig kan vurderen forskellen. Pris klassen ligger omkring de projektore jeg har nævnt, men er selvfølgelig åben for forslag.

Til top Vis Sn0ke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sn0ke Besøg Sn0ke's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Det er vel et spørsmål om at komme ud til Otto fra www.av-precision.dk, mene at han har BenQ W5000 og Sim2 D10 stånde i demo rummet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

jamen det vil jeg se om jeg ikke kan komme til.. Nogle der har set dem, og kan tale lidt ud fra erfaringer?

Til top Vis Sn0ke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sn0ke Besøg Sn0ke's Websted

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 August 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej jeg det er vidst mig der har gjort opmærksom på fokus problemet med sanyo z2000 som  der er rigtig mange folk der har oplevet som et problem ind på AVS-forum når deres z2000 har kørt i par hundrede timer sammelagt.

Jeg har set BenQ w5000 , den laver et fantastisk billede til prisen, men med mine øjne er den desvære også ret slem mht. regnbuer. Så hvis du som du selv skriver er meget følsom overfor regnbuer er den nok ikke noget for dig. Jeg har hørt om en unavngiven forhandler der påstår han er meget følsom over for regnbuer, som overhovede ikke kan se regnbuer på BenQ w5000, MEN han er jo også forhandler .

Jeg har ikke set D10eren, men tag over til Otto og se den, han er en ærlig mand der ikke prøver at løbe om hjørner med nogen, og han ved virkelig hvad han taler om, i modsætning til visse andre brodne kar i branchen.

Selv har jeg bare købt en sanyo z5 som jeg er super tilfreds med, jeg kører den i normal lamp mode fordi den er loft ophængt, og indtilvidre er jeg fuld tilfreds med lysniveauet på den. Jeg har faktisk en lille gulvlampe med en svag sparepære tændt når jeg ser film, hvilket overhovede ikke er noget problem.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg lige jeg vil prøve, men vil bare meget gerne se z2000 i live.. For at kunne sammenligne

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Ja det er bare svært lige at finde et sted hvor de har en sanyo z2000 hængende.

Noget helt andet er at jeg syntes personligt at full hd er en totalt overvuderet ting hvis man har et lærred under 100", og du få stortset kun gavn af det ved blu-ray source og det er egenligt ikke noget særligt synes jeg, men det er jo bare min mening

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Nej det er jo lige det. Har en sanyo z3 nu og synes det ser rigtig godt ud når jeg ser HD kanaler.. min lærred er hvis lige over 100" hvis jeg husker rigtigt.. Men det er rigtig og meget hd er alligevel kun 720p men tænker nu også lidt frem, og selv om den er full HD ready, har den jo også bedre spec. selv om man ikke lige køre full hd..

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Husk at alt HD-DVD og Blu-ray er 1080p, nogle gange også 1080i men aldrig 720p, og det er kun ved HDTV at man finder 720p og 1080i
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Ja okey men var også HDTV jeg lige tænkte på.. Men ellers ja :)

Lissau Vejle
Branchemedlem
Branchemedlem

Lissau A/S

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 August 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hej Sn0ke

Der hænger en Z2000 hos av-connection i Sønderborg, og vi har også en sat op i vores showroom.

Skovsgaard

Til top Vis Lissau Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lissau Vejle

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Er der mulighed for at jeg kan komme forbi og se den lørdag??

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Sendt: 15 August 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:

Noget helt andet er at jeg syntes personligt at full hd er en totalt overvuderet ting hvis man har et lærred under 100", og du få stortset kun gavn af det ved blu-ray source og det er egenligt ikke noget særligt synes jeg, men det er jo bare min mening

Det forstår jeg godt nok ikke - med bare et 90" lærred og en siddeafstand på 3.5 er der kæmpe forskel på 720P og 1080P.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Lissau Vejle
Branchemedlem
Branchemedlem

Lissau A/S

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 August 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej Sn0ke

Lørdage er der ingen på fabrikken desværre, m.h.t om HD er opreklameret vil jeg sige se det, det taler for sig selv.

Skovsgaard 

Til top Vis Lissau Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lissau Vejle

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:
ikeaboy skrev:

Det forstår jeg godt nok ikke - med bare et 90" lærred og en siddeafstand på 3.5 er der kæmpe forskel på 720P og 1080P.

Ja på papiret og ved blu-ray source som jeg skriver, men jeg synes bare det er overvuderet, alle hyster op om de skal ha full hd, men ved sd dvd er forskellen minimal og hvem har lige gider at betale 300 kr for en film som en blu-ray næsten koster, puls udvalget er meget lille synes jeg. Men som jeg også skrev er det bare min personlige mening. Folk kan jo selv bedømme hvad de synes, for jeg er på ingen måde ude på at generallisere eller sige at sådan er det bare

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Du kan leje 2 "favorit" BR film i blockbuster for en 50'er, og så kan du beholde dem i 2 dage

Udvalget er naturligvis stadig begrænset, men udviklingen er ved at tage fart.

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Ja det er muligt at udviklingen er ved at tag fart, men jeg tror nu ikke den tager mere fart end der er marked til, og lige nu tror jeg ikke der er marked til det. Hr. og fru. Danmark gider ikke at rende ud og investere i br- afspillere tror jeg, det er stadig kun forbeholdt de ægte film entusiaster.

I min lokale Blockbuster som er sådan en ok stor butik (trialgen på østerbro i kbh) , er der en lille bitte hylde med br-film, jeg vil skyde på der er max. 50 film, hvilket bare ikke er godt nok til man gider at købe en br-afspiller som jo også er en lang dyrere afspiller end en dvdafspiller som man jo kan få til et par hundrede kroner.

Jeg tror personligt ikke blu-rays gemmenbrud er lige rundt om hjørnet, jeg tror der går mange år før det kommer, hvis det overhovede når at komme inden der kommer noget andet langt smartere medie.

Sorry for offtopic til trådstarter

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Sn0ke skrev:

Hej Alle sammen

Er på udkig efter en ny projektor, men er godt nok kommet noget i tvivl. Har en sanyo z3 nu, men vil gerne have en med noget mere lysstyrke og bedre mørk nyance..

Har kigget på z5 der må være storebroren til min, men vil gerne vide hvor meget mere jeg får ved at gå et skridt længere op i en z2000. Kan jo se der er en person her inde der meget gerne vil gøre opmærksom på at den går ud og fokus og mener at z5 er "bedre" set ud af pris forskellen osv.

Synes der er mange indlæg her inde omkring emnet, men synes det er svært at finde et godt svar. Specielt da jeg er lidt følsom over for regnbue effekten, og ikke kan se de store alternativer inden for LCD. Og hvis jeg skal vælge DLP, hvilken har så mindst regnbueeffekt. Har hørt godt om W5000 men også om D10eren. Håber der er en af jer der har set dem i action og gerne over for hinanden så man rigtig kan vurderen forskellen. Pris klassen ligger omkring de projektore jeg har nævnt, men er selvfølgelig åben for forslag.

jeg har haft dem begge.ang regnbuer re der væsentlig mindre regnbuer på Benq.d10 er ret tæt på 6500 k fra fabrikken,det kan man ikke sige om W5000.hvis det siger dig noget har jeg Benq nu.Jeg startede med en sanyo z5 men havde svært med at finde mig i den dårlige ansi kontrast og konvergens.forskellen mellem w5000 og z5 er meget stor
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:

Ja det er muligt at udviklingen er ved at tag fart, men jeg tror nu ikke den tager mere fart end der er marked til, og lige nu tror jeg ikke der er marked til det. Hr. og fru. Danmark gider ikke at rende ud og investere i br- afspillere tror jeg, det er stadig kun forbeholdt de ægte film entusiaster.

Jeg tror du undervurderer hvor mange PS3'ere der er og bliver solgt.

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

PS3 er helt sikkert den mest udbredte blu-ray afspiller, men jeg tror ikke den har fremmede selve br-mediet specialt meget, min opfattelse er at folk køber den til at spille spil på og så er det bare en sidegevindst at den også har br-afspiller,men det er ikke det der er afgørende for købet.

Jeg har da også selv en ps3, den har jeg vel haft i et ½ års tid og jeg har set 1 br film (wild hogs, grineren film) på den i den tid , men jeg har brugt rigtig mange timer på at spille på den.

Men ja jeg tror sålænge filmene er så dyrere og udvalget er så lille, er marked næsten totalt dødsdømt. Jeg tror den eneste måde der kan komme gang i marked er ved af sænke priser kraftigt på br-afspillerne og på film.

formatet 1080p eller måske højere vil da vinde indpas, men nok desvære ikke så hurtigt som man kunne håbe

Sn0ke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

P.Las

Hvordan var det at gå fra LCD tænker på din z5 til DLP v. w5000, tænker på regnbue efekten og lysstyrken?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes