Forfatter |
|
vsop Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har i dag en Optoma H30A dlp projektor som efterhånden har nogle år på bagen og trænger derfor til en lille pause. Derfor er jeg ude efter en ny dlp projektor som skal have følgende specs. HD 1080p, støj og varmesvag... Jeg har læst lidt om Optoma HD80 som er et godt bud, men jeg mangler at høre fra projektor eksperterne herinde fra Hifi4all forummet hvad i ville anbefale mig.
Der er ca 3,5 meter til lærredet på 90"
Ser frem til at høre nogle gode bud...
|
Til top |
|
|
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
vsop Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været inde og måle afstanden helt præcist op, der er ca. 3.75m fra linsen til lærredet.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vsop skrev:
Jeg har lige været inde og måle afstanden helt præcist op, der er ca. 3.75m fra linsen til lærredet. |
|
|
Jeg har 92", og linsen sidder ca 3 meter fra lærredet. det afhænger så vidt jeg ved af projektoreren. Men køb en benq w5000 istedet for den optoma hd80.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den funktion virker ikke.. Den siger der skal være over 4 meter fra mit lærrede til linsen.. Og jeg kan godt blæse 92" op fra den afstand som jeg har ( 3 m )
|
Til top |
|
|
vsop Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har samme problem med den projektor test, kan ikke helt finde de mål som skulle angive at der ville være problemer, men jeg fik målt efter og som skrevet så er der 3.75m at gøre godt med.
Hvorfor skal jeg vælge en BenQ w5000? og er der andre bud?
Støjsvage og minimum varmeudledning.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
vsop skrev:
Ja, jeg har samme problem med den projektor test, kan ikke helt finde de mål som skulle angive at der ville være problemer, men jeg fik målt efter og som skrevet så er der 3.75m at gøre godt med.
Hvorfor skal jeg vælge en BenQ w5000? og er der andre bud?
Støjsvage og minimum varmeudledning.
|
|
|
Fordi benq w5000 er klart en af de bedste i prisklassen, sørg også for at få otto aka av-precision ud og kalibrere.
Otto kan fortælle dig hvad du skal købe og hvad du absolut ikke skal sætte penge efter. Men med dine 3.75 burde du kunne få max omkring 100", men spørg otto, og inden i aften har otto nok også svaret uden at du har spurgt. Han forhandler desuden benq, og vil sikkert give dig en god pris. Jeg fik selv min jvc hd-1 hos ham, og han er sgu en venlig mand og klart den bedste forhandler jeg har snakket med.
|
Til top |
|
|
vsop Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift, tak for dit indlæg, jeg ser spændt frem til om Otto vil give sit besyv med i denne sag :) Han skal være meget velkommen...
|
Til top |
|
|
BigPic Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis det er en DLP du vil ha i det pris niveau, ville jeg også vælge en BenQ W5000. Det er en hammer fed projektor til prisen, den er lysstærk, den er sindsyg skarp og den er forholdtvis lydsvag. Jeg har lige haft en test model hjemme i 14 dags tid, som var kaliberet af Otto, og den kørte bare flot synes jeg. Jeg har også set Optoma HD80 og den kommer overhoved ikke i nærheden af BenQ W5000 efter min mening.
Mvh.
|
Til top |
|
|
vsop Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BigPic, tak for input. Alle anbefalinger kommer med ind over. Lige pt. står jeg og skal have en HD projektor og BenQ lyders som et alternativ... Har nogen af jer erfaringer med avchd formatet og så projektorer? pt har jeg svært ved at afspille dette format via min ps3 som så er koblet til min Optoma h30a via component. Der kommer kun lyd ud, ikke billede.. Håber lidt det er projektoren som er skyld i dette, der er ingen problemer med dvd, ej heller blu-ray film.
Nå det var lidt et sidespor, men projektoren skal skiftes ud, skal bare lige finde ud af til hvilken.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
vsop skrev:
Jeg har lige været inde og måle afstanden helt præcist op, der er ca. 3.75m fra linsen til lærredet. |
|
|
Hvis det er fra LINSEN, og ikke fra væg til væg, så skulle en W5000 kunne være der. Det er så absolut dén projektor jeg er mest fan af i prisklassen lige nu. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
vsop Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder cool, så er det helt klart et alternativ...
Otto, jeg har sendt dig en PM.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
vsop skrev:
|
|
Hvis det er fra LINSEN, og ikke fra væg til væg, så skulle en W5000 kunne være der. Det er så absolut dén projektor jeg er mest fan af i prisklassen lige nu.
|
|
|
Er hd-1 så en god projektor hvis man tænker på at man har lidt plads at gøre med rent længdemæssigt? For min er jo ikke langt væk.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Er hd-1 så en god projektor hvis man tænker på at man har lidt plads at gøre med rent længdemæssigt? For min er jo ikke langt væk. |
|
|
Som du er udmærket klar over, så er jeg DLP-fan... Men HD1 er en ret komplet "pakke", der er god all-round. Jeg sidder med en Samsung SPA-800 ved siden af mig lige nu, og det kan godt ske at JVC kan lave mere sort, men FÅRK hvor sparker dén Samsung bare mås...Dén skal dog også sidde relativt langt væk, og i dit rum er HD1 en af de eneste der kan fylde dit lærred ud, Samsung'en vil ikke være et alternativ. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
interfacelift skrev:
Er hd-1 så en god projektor hvis man tænker på at man har lidt plads at gøre med rent længdemæssigt? For min er jo ikke langt væk. |
|
|
Som du er udmærket klar over, så er jeg DLP-fan... Men HD1 er en ret komplet "pakke", der er god all-round. Jeg sidder med en Samsung SPA-800 ved siden af mig lige nu, og det kan godt ske at JVC kan lave mere sort, men FÅRK hvor sparker dén Samsung bare mås...Dén skal dog også sidde relativt langt væk, og i dit rum er HD1 en af de eneste der kan fylde dit lærred ud, Samsung'en vil ikke være et alternativ.
|
|
|
Jeg anede ikke samsung kunne lave den slags, men så længe jeg ikke har valgt helt forkert er alting godt. Din kalibrering gjorde som sagt også godt.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Jeg anede ikke samsung kunne lave den slags, |
|
|
At de er lykkedes med at lave et high-end produkt, skyldes så også at det er Joe Kane der står bag konstruktionen. Det er et meget spændende samarbejde faktisk, for Samsung har i bund og grund givet Joe Kane fuld rådighed over billedgengivelsen, så projektoren i praksis er den mest kompromisløse på markedet mht. at gengive billedet korrekt, og samtidig er Samsung så store at de kan satse på relativt store styktal, og dermed holde prisen nede. Optikken er eksempelvis langt bedre end alt andet jeg har set i denne prisklasse. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
interfacelift skrev:
Jeg anede ikke samsung kunne lave den slags, |
|
|
At de er lykkedes med at lave et high-end produkt, skyldes så også at det er Joe Kane der står bag konstruktionen. Det er et meget spændende samarbejde faktisk, for Samsung har i bund og grund givet Joe Kane fuld rådighed over billedgengivelsen, så projektoren i praksis er den mest kompromisløse på markedet mht. at gengive billedet korrekt, og samtidig er Samsung så store at de kan satse på relativt store styktal, og dermed holde prisen nede. Optikken er eksempelvis langt bedre end alt andet jeg har set i denne prisklasse.
|
|
|
Det lyder alt sammen godt, især det med joe kane, men du siger de kan holde prisen godt nede? Hvad skal de sige? Kunne være man skulle have en i det lille rum også 
|
Til top |
|
|
vsop Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til benQ W5000, så læste jeg på følgende link BenQ W5000 Review at en downside var (On the downside the HDMIs are only built to the v1.2 spec, not the latest v1.3, and so aren't compatible with Deep Colour or x.v.Colour picture sources.)
Er det ikke væsentligt at HDMI er v1.3 i dag? specielt på en relativt dyr dlp projektor?
Så vidt jeg kunne læse mig til på recordere.dk så stod der følgende om hdmi v1.3
HDMI 1.3
Understøttelse af højere båndbredde Understøttelse af Deep Color Understøttelse af xvYCC (også kaldet x.v.Color) Understøttelse af ny mini-connector Understøttelse af Lip Sync-kontrol Understøttelse af Dolby TrueHD og DTS HD
Vi jeg miste noget ved køb af BenQ W5000 og det at den "kun" har v1.2?
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Det lyder alt sammen godt, især det med joe kane, men du siger de kan holde prisen godt nede? Hvad skal de sige? Kunne være man skulle have en i det lille rum også  |
|
|
Det skal forstås sådan at med den ydelse den leverer, er 40.000,- billigt. Den skulle vist iøvrigt få en vejl. pris i USA på 10.000$... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
vsop skrev:
Med hensyn til benQ W5000, så læste jeg på følgende link BenQ W5000 Review at en downside var (On the downside the HDMIs are only built to the v1.2 spec, not the latest v1.3, and so aren't compatible with Deep Colour or x.v.Colour picture sources.)
Er det ikke væsentligt at HDMI er v1.3 i dag? specielt på en relativt dyr dlp projektor?
Så vidt jeg kunne læse mig til på recordere.dk så stod der følgende om hdmi v1.3
HDMI 1.3
Understøttelse af højere båndbredde Understøttelse af Deep Color Understøttelse af xvYCC (også kaldet x.v.Color) Understøttelse af ny mini-connector Understøttelse af Lip Sync-kontrol Understøttelse af Dolby TrueHD og DTS HD
Vi jeg miste noget ved køb af BenQ W5000 og det at den "kun" har v1.2?
|
|
|
Der er en væsentlig ting man skal forstå omkring HDMI 1.3, og de ting der understøttes: Alle disse ting er "optional", du kan sagtens have HDMI 1.3 uden at have understøttelse for disse ting. Med de signalkilder vi har i dag, er det uvæsentligt. Ingen kilder understøtter reelt x.v.Color, og selv hvis de gjorde, så har projektoren ikke et stort nok farverum til at det betyder noget i praksis. Man kan ikke bare sådan lige lave et større farverum på en projektor, fordi der er et direkte sammenhæng mellem farverum og lysstyrke: Jo større farverum du vil have, jo mere lys skal du filtrere væk. Dette er én af grundende til at digital cinema projektorer fortrinsvist er 3-chip DLP, for hér kan du udnytte lyset væsentligt mere effektivt, og det bliver vigtigt når farverummet bliver større. LCD fladskærme har ikke dette problem, da man her har rigeligt lys at give af. x.v.Color bliver derfor først for alvor interessant når vi får LED lyskilder, og selv da vil der være begrænset materiale at vise.
Mht. Deep Color, så er både signalkilder og selve DLP-chippen 8-bit, og HDMI 1.1 understøtter i forvejen YCbCr signaler ved 12 bit, så der er ikke så meget vundet dér heller.
Kort sagt: Nej, det er ikke noget problem. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|