Forfatter |
|
HD-Enjoyer Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter jeg har udskiftet til en Full HD projektor har jeg fået det alvorlige problem at jeg højest kan sende 1080i gennem mit 15m lange Profigold PGV 1015 HDMI kabel og ikke 1080p/24 som jeg håbede på. Kablet er af jævn god kvalitet men fra før 1.3 standarden blev indført.
Jeg ville så høre om nogen her skulle have erfaring med om en HDMI booster eller endnu bedre en HDMI switch boks med forstærkning kan afhjælpe problemet.
Har kigget lidt på en Oppo HM-31
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lån dig frem til et andet/bedre kabel først, og prøv med det - fx Supra eller MIT. HVis det så ikke virker, kan du se på boosters o.l.
Det bliver i hvert fald min fremgangsmåde, når jeg selv skal vælge et 15m HDMI kabel om nogen måneder (også til 1080p/24). Jeg har selv på et tidspunkt oprettet en tråd om emnet - du kan se den her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62455

/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD-Enjoyer skrev:
Efter jeg har udskiftet til en Full HD projektor har jeg fået det alvorlige problem at jeg højest kan sende 1080i gennem mit 15m lange Profigold PGV 1015 HDMI kabel og ikke 1080p/24 som jeg håbede på. Kablet er af jævn god kvalitet men fra før 1.3 standarden blev indført.
Jeg ville så høre om nogen her skulle have erfaring med om en HDMI booster eller endnu bedre en HDMI switch boks med forstærkning kan afhjælpe problemet.
Har kigget lidt på en Oppo HM-31 |
|
|
Køb et Nordost Silver Screen HDMI kabel. Det skulle fungere fint med 15 meter uden brug af boost eller andre tricks. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
wireworld virker også,købte mit i lydbutikken
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tit og ofte har det lige så meget med apparaterne at gøre som det har med kablet.
Men som de andre siger, prøv dig frem med lidt forskelligt.
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD-Enjoyer skrev:
Efter jeg har udskiftet til en Full HD projektor har jeg fået det alvorlige problem at jeg højest kan sende 1080i gennem mit 15m lange Profigold PGV 1015 HDMI kabel og ikke 1080p/24 som jeg håbede på. |
|
|
PAL kører ved 50 Hz, så du går fra 1080i/50 til 1080p/24. Den mængde data du sender igennem kablet er faktisk ikke blevet større men en smule mindre.
Mit gæt er at der enten er rod i din opsætning eller at din afspiller slet ikke kan køre 1080p/24.
|
Til top |
|
|
HD-Enjoyer Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alle svarene.
Ja, jeg har også i mellemtiden måtte konstatere af at 1080i/50 er omkring samme signal mængde som 1080p/24. Afspilleren er en Samsung BDP-1400 og projektoren er Epson EMP-TW2000 så udstyret skulle kunne køre 1080p/24 og jeg vil mene at jeg har styr på opsætningen uden dog at være 100 % sikker da det er rimeligt nyt.
Jeg har også læst et indlæg fra Otto, at Samsung kan have HDMI problemer i forbindelse med tilslutning til andet udstyr.
Det er muligt at eneste mulighed bliver at udskifte kablet. Jeg vil dog stadig gerne prøve om en HDMI switch med forstærkning er løsningen, både fordi 1080i/50 virker, samt jeg har et behov for flere indgange op til projektoren, samtidig med at kablet er meget svært at skifte da det ligger sammen med en del andre kabler i en noget kompakt kanal som jeg har brugt alt lang tid på at lave – hvilket også er af dekorationsmæssige årsager.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, så har du lært lektionen på samme måde som næsten alle os andre. Test før du laver et endeligt setup
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Simsalabim Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Prøv at se om du har sat din Samdung til 1080p. Min BD-P1000 skiftede hele tiden til 1080i, hvilket var lidt irriterende. Nu har jeg en PS3 i stedet. Dette forslag er mere for at udelukke at det er afspilleren, der er problemet.
2. Jeg vil anbefale dig at købe et Supra (det bruger jeg - først et 2 meterkabel til forstærkeren og så et 10 meter kabel til projektoren) ellers er Nordost Silver Screen sikkert også et godt valg. Jeg tror ikke rigtig på det med en switch med forstærker, men det er så bare mig - jeg har ingen speciel erfaring på det område.
3. Inden mit supra-kabel havde jeg købt et langt Sandisk. Det kunne også kun vise 1080i, så det returnerede jeg og købte det nævnte Supra, som virker perfekt. Hvis du sætter afspilleren til 1080p og projektoren viser det, så burde du kunne se billedet, men med en masse sne på. Sådan var det med mit Sandisk. Jeg tror at den grund ikke, at du skal lægge så meget vægt på Hurins svar - nogle kabler kan godt sende 1080i, men er ikke gode nok til 1080p.
|
Til top |
|
|