Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 06:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Parallelimport af LCD tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt og grundigt på udkig efter et nyt tv. Arbejder til daglig i et IT-varehus, hvor vi har Samsung 40" LE40F86BD til 16.999,- men har hun set det hos TapeConnection til 9988,- men der er det bare parallelimporteret.

Mit spørgsmål er så... Er der nogen som har erfaringer med TapeConnection og parallelimporterede LCD-tv? Har snakket med nogle stykker som alle siger noget forskelligt.
TapeConnection sagde, at der ikke var nogen forskel ud over at der ikke var dansk manual/menu med TV'et.
En anden jeg har snakket med som er "gammel" Merlin-chef, siger at der er stor forskel på billedkvaliteten og panelerne.
En anden Merlin-mand jeg har snakket med (gammel kollega), sagde det samme som TapeConnection, at der ikke var forskel ud over manual og menu ikke var på dansk, og at jeg roligt kunne købe tv'et hos TapeConnection.

Hvad er Jeres bud? HELP HELP HELP!

Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
Til top Vis Pingo1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingo1987 Besøg Pingo1987's Websted

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej Pingo

Jeg har selv købt mit Panasonic plasma hos TC og ville sikkert gøre det igen hvis det blev aktuelt.

Jeg vil påstå at om du købet et Samsung hos en officiel dansk forhandler eller et parallel importeret så der der samme billede kvalitet. Produkterne er ens hvad det angår. Det kan vist nok være forskel med firmware og de sprog de understøtter, men jeg er ikke sikker.

Mit Panasonic kom både med dansk manual og dansk som menusprog.

Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Okay. En positiv kommentar til mit behov. Er der flere som har erfaringer med parallelimport?

Til top Vis Pingo1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingo1987 Besøg Pingo1987's Websted

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Der er stor forskæl

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/pdf/forskellen_t v_dk.pdf

læs lige dette fra samsung, det er et tv som er lavet til norden XEE

Hvis det ikke er xee model, så vil samsung i norden, ikke have noget med det at gøre, hvis det skal til rep, det vil ellers være tc som står 100%for det,

Så der er en fordel at købe et tv som ikke er parellelt impotert.

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Ligemeget hvad Samsung vil og ikke vil, så er det sælger der har ansvaret for at følge lovgivningen med 1/2 års garanti, og 2 års reklamationsret.

Men det betyder noget for dig som kunde om det skal sendes til en lokal reperatør og fixes på 3-4 dage, eller det skal på en 2 måneders
jordomsejling.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Man kan vælge denne betragtning: Man skal her betale den danske Samsung importør en pæn merpris i butikken, og det for at sikre sig muligheden for at få en vare repareret herhjemme. Bliver en parallelimporteret vare defekt under garantiperioden, så er det forhandlerens problem at finde et værksted, men når garantien udløber er det kunden der står med dette problem.

Så spørgsmålet er om du vil "premiere" importøren for at købe hans vare. Personligt ville jeg vælge et mærke fra en anden producent, da jeg ikke ønsker at betale en importør for hans "misbrug" af monopolet.

Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Ok. Men ved det eventuelle køb hos TapeConnection, vil det så gå nogen betydning for mig, sådan brugsmæssigt?

http://www.tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=61& ;product_number=6061062

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Alt reparationshalløjet, der er "inkluderet" ved køb af en nordisk Samsung-model, kan man måske leve uden, men der er en lille ting i Samsung Nordic's garanti, som det kan være en ide at betale for i nogle situationer - deres nultolerence mod pixelfejl.

Der er nok ikke noget som pixelfejl, der kan gøre en utilfreds med købet af en LCD skærm, og med en parallelimporteret skærm gælder nok en mere "normal" garanti, hvor et hvis antal pixelfejl ikke udløser nogen garantireparation eller ombytning. Så hvis du ikke har mulighed for at checke eksakt den skærm du får med hjem før du køber, så er Samsung Nordic's garanti måske en god ide.

Jeg hælder dog også til at støtte Chr. R.'s synspunkt, simpelthen at vælge et andet mærke - jeg hader monopolistiske tilstande...

Gummimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Ville bare sige at jeg har et samsung 32" som jeg har købt i tyskland. Mine menu er på dansk, og jeg er glad for mit. 
Jeg kunne godt have fundet på at købe mit hos tc, men falt over et da jeg var i tyskland.
Vis du køber over nettede så har du jo 14 returret til at levre dit tv tilbage til forhandleren.

Til top Vis Gummimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gummimand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes