Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid haft i tankerne om at anskaffe mig en projektor, der bliver alligevel set en del film ;)
Prislejet skal ligge omkring de max 6-7k og den skal kunne køre HD med HDMI :)
Jeg har kigget meget på nettet og fundet frem til følgende, priserne er fundet forskellige steder på inettet bla. fra tyskland.
Infocus in78 = 7300 Optoma hd65/hd70 = 5600 Optoma hd73 = 7300 Acer H5350 = 4100
skal lige siges at jeg bor på et kollegieværelse og der kan være en afstand op til 3 meter, ved heller ikke om jeg kan få fuldt udbytte af overstående?
Har prøvet at google aceren, men synes ikke rigtig jeg kunne finde et review af den, lyder virkelig god til prisen ;)
Håber i eksperter kan hjælpe :)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de 4 helt klart infocus. Især til den pris.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Jeg har altid haft i tankerne om at anskaffe mig en projektor, der bliver alligevel set en del film ;)
Prislejet skal ligge omkring de max 6-7k og den skal kunne køre HD med HDMI :)
Jeg har kigget meget på nettet og fundet frem til følgende, priserne er fundet forskellige steder på inettet bla. fra tyskland.
Infocus in78 = 7300 Optoma hd65/hd70 = 5600 Optoma hd73 = 7300 Acer H5350 = 4100
skal lige siges at jeg bor på et kollegieværelse og der kan være en afstand op til 3 meter, ved heller ikke om jeg kan få fuldt udbytte af overstående?
Har prøvet at google aceren, men synes ikke rigtig jeg kunne finde et review af den, lyder virkelig god til prisen ;)
Håber i eksperter kan hjælpe :)
|
|
|
Jeg har ikke fulgt med i markedet efter jeg selv købte projektor, men jeg kan fortælle dig at 3m er rigeligt til at få fuldt udbytte. Mit lærrede er 73" og jeg har 2,85 mellem væggene. Det passer fint.
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg har skippet Aceren indtil videre så er det bare et spørgsmål om duellen mellem Infocus I78 og Optoma HD73, og om det kan betale sig at give det ekstra i forhold til en Optoma HD70/65?
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv HD70, og er meget posituvt overrasket over hvor fedt billedet er. jeg kender dog ikke de andre, men ved at billedet er skulle være lidt bedre på HD65. Med det lille værelse du har ville jeg vælge en HD65, fordi den ike fylder ret meget, og kan lave ert stort billede på kort afstand. jeg tror dog hd73 er en del bedre tjek lige den her side for størrelsesforholdet mellem lærred og afstand
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optoma har IMO kæmpe problemer med regnbuer, derfor foretrækker jeg infocus.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dem er jeg ikke så modtagelig overfor, men det er da en god pointe. Det er nok bedst at tjekke om men er disponeret til at se mange regnbuer før man køber.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting du bør tage i betragtning er, at Optoma har langt større offset end Infocus. Det var faktisk det der gjorde, at jeg i sin tid købte Optoma HD72i.
HD72i er forgængeren til HD73 og kostede næsten Kr. 20.000,- for 2 år siden - ak ja!  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Usse Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene indtil videre, tiden må snart vise hvordan de 2 står imod hinanden, går ned i den lokale hifiklub en af dagene..
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
En anden ting du bør tage i betragtning er, at Optoma har langt større offset end Infocus. Det var faktisk det der gjorde, at jeg i sin tid købte Optoma HD72i.
HD72i er forgængeren til HD73 og kostede næsten Kr. 20.000,- for 2 år siden - ak ja!  |
|
|
IN78 kostede 28 tusinde for nogle år siden.
|
Til top |
|
|