Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 13:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Min oplevelse med et B&O produkt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Forløbet.

Da jeg den 04.08.03 købet mig et Beovision3 til godt 30.000 i KTRadio Odense,og alt er som det skal være,"men" i apil 06 går det galt,det vil ikke altid starte op nogen gange må jeg tage strømmen af,og lade det stå i 5-10 minutter,så kan jeg godt få liv i det,jeg ringer og siger at der er noget galt,de kommer og henter det,da de får det ind går der et stykke tid,da de ikke kan få den til at lave den fejl,de ringer og siger,at de har talt med B&O og der skal et helt nyt Chassis i,da man ikke vil bruge tid på at lede efter fejl på Chassiset så skifter de det hele ud med et nyt Chassis,total pris 3478 kr,får tv`et igen D 30.06.06,dejligt at få sit tv igen,"men" omkring d 19.09.06 begynder det igen med samme fejl,D 28.09.06 kommer de og henter det,de finder den samme fejl ny Chassis og de må så tale med B&O, med hvem der skal dække det,det gør så B&O de sender et nyt Chassis,der går så et stykke tid med først den 16.01.07,hvor jeg så modtager mit tv,det kørr med ingen problemer indtil lige før oktober 07 så går det galt igen,har problemer med at starte op,det viser sig så,at det er en comvorter der laver ged,i denne forbindelse kan jeg ikke huske om de skifter Chassiset ud også de taler om det,får det så igen nogle uger efter køre fejlfrit i en månede, men så sker det et par gange,at det ikke vil starte op,aftaler så med kt at vi ser tiden an og der kommer ikke flere problemer.Sønnen får så Beovision3 da jeg ikke gir at undvære mit tv,køber så mit første plama,så her til bededagen 08 vil det lige pludselig ikke starte,kt får det så ind igen,nu har de lige ringet idag D 30.04.08 med en ubehaglig besked at billederøret er stået af,og det vil koste 7500 kr der så jeg s** RØDT; han kunne godt se at det var noget L*** når jeg havde haft så mange problemer,jeg har så gjort det,at jeg har henvendt mig til B&O og fortalt dem hele forløbet som i har fået her,hende jeg talte med vil gå videre med det,og se hvad de kunne gøre,men ville ikke lovet noget,så nu venter jeg svar fra dem.

Jeg synes,at når der har været så mange defekter på tvet,og ikke skal gå i stykker hele tiden,som de selv siger,er deres produkter i topklassen og derfor er prisen også så høj så forventer man ikke at efter 5 år er det totalskadet,jeg kan ikke klage over at de ikke har taget deres ansvar,de har da stået inden for deres garanti,og jeg ved også godt at jeg ikke har ret til et nyt billederør,da garantien kun dækker Chassis og comvorter,men når man ser på alle de ting,der har været galt med det og hvor mange måneder jeg har undværet det,så vil jeg mene at de skulle træde i karakter,jeg vil jo gerne høre hvad i siger hvis det stod til mig,vil jeg jo selvfølgelig gerne ha at de skal gi mig et nyt,men sådan er livet jo ikke altid

Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hvis min mekaniker efter en fejlsøgning foreslog at skifte chassis på min bil blev han omgående fyret....

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 30 April 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Det er aldrig sjovt at have problemer med sine ting

Men at få KT eller B&O til at gi dig et nyt TV efter 5 år er nok drømme tænkning

Min erfaring med B&O er at vist man er den uheldige at få et af deres produkter med fejl, vil de gøre rigtigt meget for at rette den fejl, men de er bare ikke særlig gode til det

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Det er aldrig sjovt at have problemer med sine ting

Men at få KT eller B&O til at gi dig et nyt TV efter 5 år er nok drømme tænkning

Min erfaring med B&O er at vist man er den uheldige at få et af deres produkter med fejl, vil de gøre rigtigt meget for at rette den fejl, men de er bare ikke særlig gode til det

Det må vi se om du får rat i,ved godt at jeg ikke kan forlange,men det kunne jo være at det var billederøret der var fejl ved første gang det går i stykker og ikke Chassiset,da det kommer med samme fejl som da de skiftede Chassiset og fejlen ikke lå i Chassiset,det var en formodning 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 April 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hehe, til den pris som B&O tager for deres ting, så burte der ikke værre en fejl ved deres prod. Og et prod. skal da gemmem teste før at det blive
solgt

Ikke noget med at det bliver en bil ikke, en bil i Dk er lige så dyr som B&O prod. på grund af div. afgifter.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 April 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Ghost DK skrev:
Forløbet.

Da jeg den 04.08.03 købet mig et Beovision3 til godt 30.000 i KTRadio Odense,og alt er som det skal være,"men" i apil 06 går det galt,det vil ikke altid starte op nogen gange må jeg tage strømmen af,og lade det stå i 5-10 minutter,så kan jeg godt få liv i det,jeg ringer og siger at der er noget galt,de kommer og henter det,da de får det ind går der et stykke tid,da de ikke kan få den til at lave den fejl,de ringer og siger,at de har talt med B&O og der skal et helt nyt Chassis i,da man ikke vil bruge tid på at lede efter fejl på Chassiset så skifter de det hele ud med et nyt Chassis,total pris 3478 kr,får tv`et igen D 30.06.06,dejligt at få sit tv igen,"men" omkring d 19.09.06 begynder det igen med samme fejl,D 28.09.06 kommer de og henter det,de finder den samme fejl ny Chassis og de må så tale med B&O, med hvem der skal dække det,det gør så
B&O de sender et nyt Chassis,der går så et stykke tid med først den 16.01.07,hvor jeg så modtager mit tv,det kørr med ingen problemer indtil lige før oktober 07 så går det galt igen,har problemer med at starte op,det viser sig så,at det er en comvorter der laver ged,i denne forbindelse kan jeg ikke huske om de skifter Chassiset ud også de taler om det,får det så igen nogle uger efter køre fejlfrit i en månede, men så sker det et par gange,at det ikke vil starte op,aftaler så med kt at vi ser tiden an og der kommer ikke flere problemer.Sønnen får så Beovision3 da jeg ikke gir at undvære mit tv,køber så mit første plama,så her til bededagen 08 vil det lige pludselig ikke starte,kt får det så ind igen,nu har de lige ringet idag D 30.04.08 med en ubehaglig besked at billederøret er stået af,og det vil koste 7500 kr der så jeg s** RØDT; han kunne godt se at det var noget L*** når jeg havde haft så mange problemer,jeg har så gjort det,at jeg har henvendt mig til B&O og fortalt dem hele forløbet som i har fået her,hende jeg talte med vil gå videre med det,og se hvad de kunne gøre,men ville ikke lovet noget,så nu venter jeg svar fra dem.

Jeg synes,at når der har været så mange defekter på tvet,og ikke skal gå i stykker hele tiden,som de selv siger,er deres produkter i topklassen og derfor er prisen også så høj så forventer man ikke at efter 5 år er det totalskadet,jeg kan ikke klage over at de ikke har taget deres ansvar,de har da stået inden for deres garanti,og jeg ved også godt at jeg ikke har ret til et nyt billederør,da garantien kun dækker Chassis og comvorter,men når man ser på alle de ting,der har været galt med det og hvor mange måneder jeg har undværet det,så vil jeg mene at de skulle træde i karakter,jeg vil jo gerne høre hvad i siger hvis det stod til mig,vil jeg jo selvfølgelig gerne ha at de skal gi mig et nyt,men sådan er livet jo ikke altid

Det er rigtig kedelig historie,

Jeg har en bekendt der købte et Avant 32 for en del år siden, et år efter garantien var udløbet gik billedrøret i stykker og ville koste en mindre formue at få repareret. Han skrev et brev til B&O og forklarede dem hvad der var sket.. De valgte at give ham et helt nyt Avant, enda den nye udgave med fladt billedrør selvom den var gået et år over garantien..

Hvis jeg var dig ville jeg skrive et langt brev og forklare hele forløbet med dit fjernsyn..  Vil æde min gamle hat hvis de ikke reagerer positivt på det..

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 30 April 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hehe, til den pris som B&O tager for deres ting, så burte der ikke værre en fejl ved deres prod. Og et prod. skal da gemmem teste før at det blive
solgt

Ikke noget med at det bliver en bil ikke, en bil i Dk er lige så dyr som B&O prod. på grund af div. afgifter.

Nu vrøvler du igen StarTrek. Hvis apparatet har fungeret fejlfrit i over 2 1/2 år, ville det jo ikke have hjulpet noget at "gennemteste" yderligere.

Alt elektronik kan gå istykker, uanset pris.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 30 April 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Gad vide om der overhovedet stadig findes billedrør ? ? ? - og hvor længe findes B&O ? !
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Til butkus,jeg har sendt en mail til dem,de har jo ikke afvist mig så jeg må håber at de godt kan forstå mit problem. 

Til lennon,det vil jeg tro at man kan,for så havde de nok ikke kommet med en pris på hvad det ville koste at få det lavet,hvor lang tid de vil findes ved ikke,har det ok med selve b&o,men det må tiden vise,jeg har haft flere produkter fra b&o,der har aldrig været noget galt,kun med mit Beovision3 har givet mig mange grå hår.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Mener det er 3 år siden B&O,at bekendtgjorde,at de indstillede produktionen af billedrørs tv. Men de har selvfølgelig en forpligtelse på solgte produkter. Mon ikke det er ca 10 år ?

Hvis du er interesseret i en  lang,men saglig debat om B&O i almindelighed - og deres billedkvalitet på fladskærme i særdeleshed, så læs : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39101& KW=debatten+raser 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

StarTrek skrev:
solgt

Nu vrøvler du igen StarTrek. Hvis apparatet har fungeret fejlfrit i over 2 1/2 år, ville det jo ikke have hjulpet noget at "gennemteste" yderligere.

Sådan!

Der er nogle der tror at hvis de køber dyre italienske sko, så bliver de ikke slidte....og Hugo Boss jakkesæt krøller ikke og får ikke pletter...

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Har nu i dag ringet til forsikring om der var om der var en mulighed der,hvis det var en kortslutning,så ville de godt dække skaden,så jeg skal lige ha fat i værksted i dag,har ikke hørt fra b&o i nu.

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det er en kortslutning i billederøret,så der er et lille beløb at få fra forsikringen,hvis b&o ikke går ind og dækker det,har hørt at b&o har 5 års garanti på deres billederør,og da mit ikke er gået ind i det femte år,så må jeg jo ha ret til et nyt,er der nogen af jer som har kendskab til det?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Stanley skrev:

StarTrek skrev:
solgt

Sådan!

Der er nogle der tror at hvis de køber dyre italienske sko, så bliver de ikke slidte....og Hugo Boss jakkesæt krøller ikke og får ikke pletter...

Netop! Bare fordi man betaler 3-4 gange så meget som for et andet produkt med samme ydelse, skal man da ikke forvente at kvaliteten er højere!

En Mercedes skal da heller ikke kunne holde bedre end en Fiat - det ville da være tåbeligt at forvente....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Netop! Bare fordi man betaler 3-4 gange så meget som for et andet produkt med samme ydelse, skal man da ikke forvente at kvaliteten er højere!

En Mercedes skal da heller ikke kunne holde bedre end en Fiat - det ville da være tåbeligt at forvente....

Det siger da intet om kvaliteten at man kan være uheldig med et enkelt apparat. Det forekommer desværre indenfor alle mærker, også Mercedes.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
kaso skrev:

Det siger da intet om kvaliteten at man kan være uheldig med et enkelt apparat. Det forekommer desværre indenfor alle mærker, også Mercedes.

Nu skulle bemærkningen jo læses i sammenhæng med det kommenterede...

Selvfølgelig kan et enkelt apparat gå i stykker - men det lader til at det pågældende TV burde have været udskiftet på garantien forlængst , hvis tilliden skulle opretholdes. Ellers begynder det at være svært at retfærdiggøre den høje pris....

Noget andet er så, at jeg da har hørt om B&O produkter, der kører fejlfrit i 20 år - og andre med problemer som ovenstående. Det er ikke mit indtryk, at B&O - trods den høje pris - har færre fejl/længere levetid end de producenter, der leverer meget af indmaden (Philips, Aiwa (der var engang...), Panasonic m.fl.), men det kan man vel heller ikke forvente.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Nu skulle bemærkningen jo læses i sammenhæng med det kommenterede...

Ja, netop. Jeg går da ud fra at du kommenterer de indlæg du har citeret. Derfor tolker jeg dit indlæg som om du er enig med Star Trek i at et B&O-produkt ikke må kunne gå istykker.

kaso skrev:

Selvfølgelig kan et enkelt apparat gå i stykker - men det lader til at det pågældende TV burde have været udskiftet på garantien forlængst , hvis tilliden skulle opretholdes. Ellers begynder det at være svært at retfærdiggøre den høje pris....

Nu var der så ingen fejl på apparatet i garantiperioden, problemerne er først opstået senere. Om B&O så skal gå ind og dække alligevel, kan vi jo alle have en mening om, men det har intet med apparatets kvalitet at gøre. Det er et spørgsmål om service/imagepleje. 

kaso skrev:

Noget andet er så, at jeg da har hørt om B&O produkter, der kører fejlfrit i 20 år - og andre med problemer som ovenstående. Det er ikke mit indtryk, at B&O - trods den høje pris - har færre fejl/længere levetid end de producenter, der leverer meget af indmaden (Philips, Aiwa (der var engang...), Panasonic m.fl.), men det kan man vel heller ikke forvente.

Jeg har ingen eksakte tal på fejlhyppigheden på B&O kontra andre mærker, så det vil jeg slet ikke begynde at gætte på.

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Groove skrev:
Stanley skrev:

StarTrek skrev:
solgt

Sådan!

Når du nu skal bruge en bil som et eks,det vil sige at hvis du køber en ny bil,og efter der ikke er garanti på bilen begynder den at at gå i stykker med motorskade,du bruger en sum kr på at få den lavet,men den bliver ved med at i stykker med samme fejl,i de næste 2 år er den på værksted mange gange,hvor efter du så får at vide du bliver nød til at få en ny motor,så vil du bare se glad ud og betale? eller vil du gå til producenten eller forhandleren? hey det her går ikke,men vi ser så forskellige på tingene,men det er først når man selv bliver ramt af uheld på uheld at man kan se hvordan det er.

Men køre b&o med en 5 års garanti på deres billederør,så må jeg jo ha ret til et nyt.

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Så kom der svar fra B&O i dag,med et meget positiv svar,at jeg har haft så mange problemer med tv'et,at de har lavet en aftale med kt radio,som er til min tilfredshed,og kt vil kontakte mig,så nu venter jeg på at de skal ringe. 

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Det lyder da som en B&O alligevel har lyst til at gøre en indsats for at pleje deres kunder (produkter).

Når man får foretaget en reperation på et produkt, så er der vel også garanti på selve reperationen? Så hvis det er det samme der går i stykker, indenfor den nye garantiperiode, så dækker det vel?

Der er jo eksempler på alt, både gode og dårlige, men min mor har et gammelt B&O "26 tv fra 1981 - det har fået skiftet billedrør én gang for 13 år siden - ellers kører det faktisk fejlfrit! (fjernbetjeningen er dog ved at være en smule slidt)

Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes