Forfatter |
|
Hannah Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG's nye pg6000 vs. PX80???
Jeg har længe, længe været lun på Pana - først PX70 og nu PX80, og bedst som jeg er ved at købe PX80, så siger min bror, at LG's pg6000 er federe/bedre/flottere/skarpere???
Jeg er i tvivl. Skal jeg holde mig til PX80 og hvorfor?
Mange tak!
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have set LGs nye skærm i virkeligheden, vil jeg stadig holde på PX80. Synes at have læst et par små anmeldelser af Pg6000 der ikke helt skulle leve op til samme billedkvalitet som Panasonic.
Der er en anden tråd her på sitet hvor Otto (AV precision) eftersøger en PG6000 han kan se lidt nærmere på så der vil vi jo så få at vide hvor god den er.
Men pæn det er den jo, og det tæller bestemt også med __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har LGén. Tror faktisk jeg var meget tæt på at være én af de allerførste de købte det i DK.
Jeg synes det er et rigtig godt TV. Kan ikke finde noget dårligt at sige om det.
En anden ting vedr. Panasonic PX80 i div. forums, så virker det lidt som om alle bare løber med og siger PX80 er det bedste TV, uden man måske selv har set det. Det tror jeg desværre er en ting som sker her på nettet. Men hvis man søger lidt på PX80, så finder man faktisk også folk der ikke er så begejstret for dres PX80.
Så hvis du ikke selv har mulighed for at se et LG personligt, så vent evt. til der kommer nogle nye "officielle" anmeldelser. Men husk på at der er forskel på hvordan en proffesionel ser på en skærm og hvordan vi andre "alm" mennesker gør.
Har du nogle konkrette spørgsmål vedr. LGén kan jeg måske hjælpe!
|
Til top |
|
|
Hjalmer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde faktisk besluttet mig til px80 men kommer nu også i tvivl mest pga lyden hvordan er den i LG´en syntes nemlig at alle skærme jeg har hørt indtil nu har været ringe, men Panasonic den med den mindst dårlige lyd __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjalmer skrev:
Havde faktisk besluttet mig til px80 men kommer nu også i tvivl mest pga lyden hvordan er den i LG´en syntes nemlig at alle skærme jeg har hørt indtil nu har været ringe, men Panasonic den med den mindst dårlige lyd |
|
|
Jeg synes faktisk lyden på LGén er rigtig god. Stemmeren er klare, fyldige og tydelige. Lyder på ingen måde lukket inde.
|
Til top |
|
|
Hjalmer Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki Tak. Må vidst hellere lige tjekke lyd og billede på sådan en LG __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
Til top |
|
|
madass32 Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
til mbm1
hvordan ser tv'et ud i dagslys, så det i merlin den anden dag, og der vær det ikke så sort at se på, men de havde også sat det lige under noget der lignede en 500w lampe.
altså ser det rigtig sort ud i almindelig lys altså panelet
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den anden tråd om LG´en herinde - henvises der til en Engelsk test. Og ifølge denne test konkluderes det ret tydeligt,at LG´en er et rigtigt godt køb til prisen, - men samtidigt, at den IKKE når op på siden af hverken Pana eller Pio, mht den meget vigtige gengivelse af sort .
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigtig mange der rider på den PX80 bølge. Det er et godt TV ren billede mæssig, men betjeningsmæssig, feature mæssig osv er der andre plasmaer der kan tilbyd emere. Så må man selv afgøre hvad man er til og hvad man vægter mest. :)
Personligt gider jeg ikke sidde og se på smådetaljer, dog skal billedet selvfølgelig være i orden. Men et lidt rignre sortniveau end PX80 kan ikke hidse mig op, hvis der er andet der vægter bedre, som fx indbygget HHD optager.
LG skal man ikke kimse af. De lave rnogle knaldgode Plasmaer til pengene. overvejer selv at købe deres 42PT85. Jeg havde ellers beslutte tmig for et px80, det det px60 jeg havde var jeg ikke tilfreds med, selvom alle også var på PX60 bølgen da det kom frem :)
jeg vil lige lure det 6000´er engang :)
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes Panasonics største "problem" ligger i designet.
Jeg har ingen problemer med sort-nivueaet på mit LG 42PG6000. Eller andre problemer for den sags skyld. Leverer et superbillede med DVB-T kanalerne, og HD-materiale.
Nogle der ved hvad PCMCIA slottet kan bruges til? Er det til kommende DVB-T betalings-kanaler eller hvad er mulighederne?
|
Til top |
|
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 05 April 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige købt px80 og er 98% tilfreds. både lyd og billede er super flot.. så har ikke fortrudt noget..
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 05 April 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva er du 2% utilfreds med...kigger selv efter en skærm
|
Til top |
|
|
Hjalmer Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvor man både kan se og høre PG6000 var lige i merlin i næstved juhuu de havde lige et og stå men nej man kunne hverken få lov at se et ikke HD signal eller høre lyden det var alt for svært __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 07 April 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
I den anden tråd om LG´en herinde - henvises der til en Engelsk test. Og ifølge denne test konkluderes det ret tydeligt,at LG´en er et rigtigt godt køb til prisen, - men samtidigt, at den IKKE når op på siden af hverken Pana eller Pio, mht den meget vigtige gengivelse af sort . |
|
|
Hvis det er testen fra TrustedRewievs, så siger de at "LG" er slightly behind Pansonic og Pioneer. Til gengæld synes jeg det virker til at TV'et på andre punkter er bedre end fx PX80. Det er jo helheden man køber ud fra.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
Hjalmer Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop helheden. Fik mit LG igår valgte det frem for Pana pga instillingsmulighederne + design For H..... en lækker skærm. __________________ Mit setup
Hobbyen II
|
Til top |
|
|