Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Købe nyt TV nu eller vente? (fx 37PX80) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle på Hifi4All

Jeg bliver igen og igen i tvivl om, hvorvidt jeg skal trække den med at købe et nyt TV. Jeg har pt. et gammelt 25" B&O fjernsyn fra 1989. Jeg bruger det til DVD-film, lidt til at se film via computeren (SVHS) og også lidt film fra de almindelige TV-kanaler.

Er der noget nyt og særligt i vente, som gør at jeg skal trække den med at købe et nyt TV, eller vil det give mening at købe her i den nærmeste fremtid?

Tidligere så jeg lidt på Sony's 32" LCD TV samt Panasonics 37" PX70. Jeg ligger/sidder med mine øjne ca 2 meter fra min TV-skærm, og jeg kan ikke se min indretning nødvendigvis ændre sig voldsomt. Er i tvivl om 37" tommer så bliver for voldsomt, men grunden til at jeg ellers også har kigget op med den størrelse er at mit tv-møbel med receiver og DVD er 90 cm bredt (Panasonic er 91.7 cm).

Pt. er der et tilbud på det nye Panasonic PX80, som lyder rigtigt lækkert...???, til 9000 kr. med 2 års dansk garanti.
Mon det er den pris vi fremover vil se TV'et til, eller er det et godt tilbud at hoppe på inden det udløber inden for den nærmeste tid? Eller skal jeg hellere bare tage det stille og roligt og ikke tage nogle forhastede beslutninger?

Er der evt. nogle andre tråde herinde, jeg har overset, som I kan henvise mig til?

Mvh. Martin

Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500
Til top Vis mhca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhca

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Nu er et rigtigt godt tidspunkt. PX80 er jo næsten lige kommet ud, og i den prisklasse er det stortset kun  panasonic man skal se på.

Jeg har et PX700 og jeg synes selv at det er så godt at jeg ikke kan se nogen grund til at jeg skulle skifte meget længe, og PX80 er endnu bedre så go for it.
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

TorbenMP skrev:
Nu er et rigtigt godt tidspunkt.

Hvad er det der gør at nu er et rigtigt godt tidspunkt?
Fordi der ikke lige er noget spændende i vente? Og det er en ny plasma-generation til en fordelagtig pris? Altså at jeg hverken sparer særligt meget eller får noget særligt meget bedre ved at vente ½-1½ år?

Jeg skal helst kunne retfærdiggøre over for mig selv at gå ud og bruge 9000 kr. for noget, som jeg reelt set ikke har behov for. Der er tale om ren luksus og forkæling.

Desuden er jeg en del i tvivl om det er komplet overkill med 37". Vil selvfølgelig være fedt at have et stort TV, når jeg engang får andre indretningsmuligheder (bliver dog nok boende her 2 år endnu kunne jeg forestille mig).

Mvh. Martin

Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er faldet over at LG's nye PG6000 serie også skulle komme med et 32" plasma TV. Det er jo en ret stor nyhed for plasma-markedet.

42" modellen er blevet rost en del på en svensk side, så tror jeg krydser fingre for at denne nye serie bliver et godt alternativ til PX80, hvilket vel lidt har manglet.

Så kan jeg også til den tid vurdere, om et 32" TV ikke også vil egne sig bedre til mit værelse og behov.
Medmindre I har andre kommentarer?

Mvh. Martin

Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal der absolut være et alternativ til PX80, når nu PX70 og garanteret PX80 med tiden får så meget ros med på vejen...

Hvis ikke jeg var i gang med at opgradere hi-fi havde jeg straks smidt penge efter et 37PX80!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Bjørns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

mhca skrev:

Jeg skal helst kunne retfærdiggøre over for mig selv at gå ud og bruge 9000 kr. for noget, som jeg reelt set ikke har behov for..

Martin,

hvis du reelt set ikke har behov, hvorfor så købe det?? Hvis du klarer dig fint med dit nuværende TV, så spar dine penge! Et fladskærms-TV er
helt sikkert en dårlig investering. Det er kun den halve pris værd i samme sekund du går ud af butikken med det. Hvis du derimod VIL have den
luksus, som et fladskærms panasonic er, så glem alt om økonomi. Hent TV'et, skriv en check og lad være med at se tilbage! Mit råd til dig!

- Der kommer ALTID noget nyt og bedre inden længe, uanset hvornår du køber.

Bjørn
Til top Vis Bjørns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørns

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Bjørn 100% ret.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

mhca skrev:

Er der noget nyt og særligt i vente, som gør at jeg skal trække den med at købe et nyt TV, eller vil det give mening at købe her i den nærmeste fremtid?

Der er ingen revolutioner på vej, hverken lige om hjørnet eller et par år ude i fremtiden. Vi er nået så langt i kvaliteten af fladskærme nu, at begrænsningen ikke ligger i den grundlæggende teknologi, men i kvaliteten af udførelsen, og dér er specielt Panasonic ved at være nået et punkt hvor prisfald på selve panelet næppe vil rykke ret meget mere på prisniveauet. Panelet har simpelthen mindre og mindre betydning for tv'ets pris, så hvis prisen skal falde, skal der skæres i den grundlæggende kvalitet. Kvalitet falder generelt ikke i pris.

Hvis jeg skal sige det lidt konkret, så kan du udvikle det teoretisk perfekte panel i morgen, men hvis du putter det i et TV hvor signalbehandling og opsætning af tv'ets egenskaber svarer til et billigt Philips eller Samsung TV, så vil du samlet set få et ringere TV end dét Pana PX80 leverer i øjeblikket. Dérfor er lige nu et så godt tidspunkt som du kan få for at købe TV. Den teknologiske udvikling får ikke producenterne til at sætte mere fokus på at gengive billedet korrekt - nærmere tværtimod.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

mhca skrev:

Jeg skal helst kunne retfærdiggøre over for mig selv at gå ud og bruge 9000 kr. for noget, som jeg reelt set ikke har behov for. Der er tale om ren luksus og forkæling.

Alt andet end mad, tøj og tag over hovedet er luksus og forkæling.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes