Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 13:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HP 7122- hjælp en nybegynder! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jørgensen18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

halløjsa allesammen :)

jeg står i den heldige situation at jeg skal flytte hjemmefra (igen) og denne gang får jeg plads til den hjemmebiograf som jeg altid har ønsket mig! 

jeg har fundet mig en HP 7122 som passer til min pengepung, og nu er mit spørgsmål til jer, om en projekter af denne kaliber er god nok til ganske almindelig "hjemmebiograf"? jeg skal bare bruge den til film og sport i første omgang, og senere en spillekonsol (men først når jeg har fået løn et par gange endnu)

jeg kunne forstille mig at hvis jeg vil have en rigtig god projekter skal jeg ofre lidt flere penge på den, men jeg syntes at det er lidt for meget hvis jeg skal ud og bruge (for mig) vildt mange penge på det lige i starten, da jeg har fundet denne HP til 3000 kr.

men er den slags god nok til mig??

håber på lidt hjælp, for jeg aner INTET om sådan noget!!!

Til top Vis jørgensen18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørgensen18

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun vil bruge 3000 Kr. er det sikkert et udmærket valg. Men da det er en 4:3 projektor, er det jo nok ikke lige det mest oplagte valg til en hjemmebiograf.

Om den er god nok til dig, er det kun dig selv der kan svare på. Personligt ville jeg aldrig blive tilfreds med den.

Hvad med at spare lidt mere op, og så købe en Optoma HD65 i hifi-klubben? Det er en 16:9 HD-Ready projektor som koster Kr. 6495,-

jørgensen18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

tak for svaret!!

der står på siden hvor jeg har fundet den at billedformatet er 16:9 og 4:3, men det kan da godt være at det er sælgerne er galt på den...

jeg har desværre ikke så mange penge at gøre med, da jeg faktisk har købt en projekter på nettet for et par måneder siden. pengene er sendt, men projekteren har jeg aldrig set, og firmaet eksister ikke mere, hvilket telefonnummere og adresser på firmaet heller ikke gør.

men jeg vil bare gerne have en projekter nu hvor jeg har højtaler og alt det der + at jeg har pladsen...

men du vil altså anbefale billedformatet i 16:9! nu spøger jeg dumt, men så skal opløsningen være højre end 1024*768? eller har det ikke noget med formatet at gøre?

jørgensen18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

har fundet en Nec VT54 LCD projketer på www.justbuyit.dk vil den være bedre?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

jørgensen18 skrev:

der står på siden hvor jeg har fundet den at billedformatet er 16:9 og 4:3, men det kan da godt være at det er sælgerne er galt på den...

Nej, de er ikke galt på den. Den kan selvfølgeligt køre begge dele. Du kan jo også godt se en film i bredformat på et gammeldags 4:3 TV, men så får du sorte bjælker for oven og forneden i billedet. Til hjemmebiografen er det derfor bedst at vælge en "widescreen" projektor, da alle nye film er i 16:9 format (eller bredere endnu).

jørgensen18 skrev:

men du vil altså anbefale billedformatet i 16:9! 

Yeps!

jørgensen18 skrev:

nu spøger jeg dumt, men så skal opløsningen være højre end 1024*768? eller har det ikke noget med formatet at gøre?

Personligt ville jeg ikke vælge noget mindre end den Optoma projektor, som jeg har nævnt tidligere. Det er en HD-Ready projektor i bredformat naturligtvis. Hvis det var mig ville jeg spare de ekstra penge sammen.

jørgensen18 skrev:
har fundet en Nec VT54 LCD projketer på www.justbuyit.dk vil den være bedre?

Jeg kan slet ikke se at de har den projektor hos justbuyit. Jeg kan heller ikke finde data på den andre steder.

Men igen: Hvis du kun vil give 3000 Kr. for en projektor er det stærkt begrænset hvilke krav der kan stilles.

jørgensen18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

takker!!

prøver lige med et link direkte til projekteren... http://www.justbuyit.dk/shop/nec-vt59-lcd-4189p.html

men vil da lige prøver at finde den optoma som du snakker om... også vil lige overveje om det er den jeg skal have...

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

jørgensen18 skrev:

takker!!

prøver lige med et link direkte til projekteren... http://www.justbuyit.dk/shop/nec-vt59-lcd-4189p.html

men vil da lige prøver at finde den optoma som du snakker om... også vil lige overveje om det er den jeg skal have...

Ja, den hedder jo så VT59 og ikke VT54, som du skrev tidligere 

Jeg tvivler på den er ret meget bedre end HP projektoren. Der er stadig tale om en 4:3 projektor, og dens specifikationer, blandt andet dens kontrastforhold, afstedkommer jo heller ikke våde drømme. . . .

Jo Optoma HD65 er helt klart lysår bedre end dem du har set på indtil nu.

jørgensen18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

oki tusind tak!

jeg tror vist at jeg har bestemt mig for at jeg venter en måneds tid endnu med at købe noget, jeg har alligevel så mange ting omkring ørene at jeg ikke får særlig meget tid til at se film. og så ender det nok med at det bliver en optoma der kommer hjem og står.

men tusind tak for hjælpen!!! du har vist reddet mig for at købe en knap så god projekter!!!

TAK  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes