Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor til max 10k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anamorphic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hej hifi-hoveder,

uendelige tråde om dette - men kan jeg ikke lige få en hurtig update af markedet netop nu?

Projektor, køber én på lørdag så kravene er følgende:

- findes i fysisk butik i storkøbenhavn
- max kr. 10.000,- ikke 15 eller 12k, men 10k.
- hdmi, lens shift

Jeg har egentlig bestemt mig til én af disse: Panasonic og Sanyos to standardvarer (AX200E og Z5) andre forslag?

Men hvilken, og er der andre oplagte valg?

Hvis der er ideer til lærreder (haster ikke så meget) så er jeg meget interesseret (16:9, omkring 90", fastramme)

Takker på forhånd!

bedste hilsener
Mads

Til top Vis anamorphic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anamorphic

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

jeg ville have forslået dig infocus in 76 eller 78,men vis lens shift er et must,så ville jeg købe sanyo z5
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

anamorphic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Okays, ikke mange forslag.

Købte en Panasonic AX200E, og den er rigtig god.

/Mads

John Stevens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Mads, jeg er selv ved at købe, og kunne rigtigt godt tænke mig at se netop de to projektorer in action - særligt Sanyo'en som jeg hælder mest til ;-)

Jeg kan se du er fra Kbh. så må jeg spørge dig om du rent faktisk var i en butik for at se projektorne inden du købte?

Til top Vis John Stevens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Stevens

anamorphic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej John,

well...projektoren var ikke til mig, men til en ven der havde brug for én. Jeg har selv den noget ældre Panasonic AE900. Den er superfin, og den nye AX200E så ud til at være endnu bedre (naturligt nok). Jeg har ikke læst om dem, men umiddelbart kunne jeg se at den var langt mere lysstærk. Endvidere synes den at være mere stille end min.

Hvor du kan se dem henne, aner jeg desværre ikke. Denne blev købt i Computer City ved Nordhavn st. det var den sidste de havde på lager dér. Et long-shot: Tapeconnection på vesterbrogade måske?

Du går i hvert fald ikke galt i byen med Panasonic'en. Min gamle har kørt smukt i flere år nu, uden problemer, og den nye ser bare ud til at være endnu mere forfinet end min. Tror Sanyen er stort set det samme, men jeg kan tage fejl. Projektorcentral.com er nok din ven der.

Jeg ved ikke om du kan bruge dét til noget. Min ven fik enorm ringe betjening i Hifiklubben på Åboulevarden, og kan ikke anbefale de Infocus N76-N78 de har på tilbud i øjeblikket. Jeg kan nu godt lide dem, men det er jo en smagssag.

Held og lykke, og del endelig dine erfaringer her :-)

mvh/Mads

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

så ville jeg hellere tage en optaoma HD73... DLP DarkChip3. Men det kommer også klart an på om der er krav til at det skal være LCD?
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

John Stevens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Faktisk er det netop en Optoma jeg umiddelbart har tænkt mig at købe, men er bange for to ting, hvilket jeg vil "checke" live inden køb:

1) Rainbow effect.

2) Fan noise.

Og ja, HiFiKlubben's service er ikke hvad den har været, så jeg skal til Åbouldevarden for at se/høre den, da de mindre forretninger ikke lige har den ophængt og ej heller gider gøre det bare for at man kan se hvordan sådan en fætter virker.

HVIS jeg synes at RBE er for stor, ELLER jeg ikke kan udholde fan-noise, ville mit alternativ så naturligt blive en 3-LCD projekter i stil med Z5, som både er meget lydsvag og RBE-fri. Dog ville min bekymring ved den projektor være lysstyrken og pixel-synlighed/gittereffekt. Derfor ville jeg mægtigt gerne se den in action også!

Og jeg har fundet forhandlere alle mulige steder lige fra Sønderborg til Tappernøje - dog ingen i Stor-Kbh./Nord området.

Til top Vis John Stevens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Stevens

ThueVT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Til rigtig 100% mørklagt hjemmebio har Sanyoen lige næsen foran - MEN hvis den skal bruges i stuen under mere almindelige forhold er Panasonicen det bedste valg:

• Den kan give noget mere lys med perfekt billede, MEGET mere med et OK billede - så den fungerer også i dæmpet lys
  • Man kan sidde meget tæt ved skærmen uden at opleve pixelering - så selvom nogle pladser ikke er placeret i 100% ideel afstand fra lærredet vil man også her få en god oplevelse.

Så mørk kælder : Sanyo

Alle andre steder: Panasonic

(her er kun omtalt LCDerne)

Til top Vis ThueVT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThueVT

John Stevens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Tak for input Thue - helt på linie med min egen opfattelse (ud fra hvad jeg har kunne læse mig til).

Men kender du til butikker i storkbh. hvor jeg rent faktisk kan se projektorne in action??

Særligt er fan-noise noget jeg gerne vil "høre" (eller ikke høre, om du vil) og ikke læse om. :-)

Hvordan er Panny'en mht. fan noise?

Mht. Panny vs. Sanyo, så ser Panny'en ud til at strække mit budget en smule, priserne er således:

Optoma HD65 < Sanyo Z5 (+ ca. 1500 DKK) < Panny AX200E (+ ca. 1200 DKK)

Hvis jeg bare kunne se beamerne i en butik, ville det være 700 gange nemmere at beslutte sig. JEg tager ind og ser på Optomaen i dag - hvis den er tilfredsstillende køber jeg den, ellers må jeg scoute efter de to andre, og det bliver muligvis fra Tyskland så.

John Stevens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes engang at dette eller et lignende site havde et forum eller en oversigt over gode/seriøse forhandlere som medlemmerne anbefalede hinanden - er det helt dødt?

John Stevens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

ThueVT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Der fik du mig!?

Jeg har haft lejlighed til at se både AX-100(der kun i helt små detaljer adskiller sig på de omtalte punkter) og både Z4 og Z5, så jeg har ikke kun læst mig til det.

Jeh har selv Panasonic PT-AE 900 og en ven har Hitachi et-eller-andet 300, der minder utroligt meget om Z5 - med bedre kontrast mv. jeg kan ikke se bort fra de pixels når jeg er lidt for tæt på, eller analoge billeder er lidt grynede

John Stevens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Herligt - jeg er også nået frem til at Z5 nok ikke er helt så lysstærk som jeg gerne vil have.

Var i HiFi Klubben for at se HD65'eren, men det kan man altså ikke få lov til. Tilgengæld har de netop smidt prisen på InFocus IN76 ned fra 9999.- til 7999.- så dan bliver et brugbart alternativ. Den ville de meget gerne både vise frem og sælge!

Synes den var helt OK faktisk, men jeg VILLE nu gerne se et par projektorer inden jeg beslutter mig.

Thue, jeg går ud fra at det er privat du har set Panasonics? Eller kan du anbefale en butik ca. indenfor postnummer 0000-3500 hvor det kan lade sig gøre?

---

Andre der har set den lidt dyrere og aldrende IN76 ifht. de nyere HD65 og AX200 ??

ThueVT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke ret meget ombutikkerne i på Sjælland i det hele taget - desværre.

Jeg ved at AX200 kan købes i Computercity for 9999,- for tiden.

http://www.computercity.dk/Product/Section.aspx?id=1579

Jeg har set AX100 i flere sammenhænge, desværre ikke privat og var misundelig, især på evnen til at vise gode billeder uden der var mørktlagt

Jeg har set IN76 i HFK, jeg var ikke oppe og ringe.

Jeg snyder lidt derhjemme og bruger de lysstærke indstilinger der også har højere, let kunstig kontrast og farveglans -måske var IN76 rent faktisk kalibreret rigtigt!?

(Jeg bruger min i stedet for fjernsyn)

Generelt er Pansonic super plug and play

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

AX200 kan fås mange steder ca. 1000 kr billigere end i Computer city

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405829

De er meget sjældent at Computer city, kan være med i netbutikkers prisleje, og det gælder alle deres vare.

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

ThueVT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Det har du, næsten, ret i.

De plejer faktisk at være de første der dropper prisen på en enkelt "hot" hjemmebioprojektor - da jeg købte min, lå prisen 892,- lavere end den billigste på edbpriser

kragster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge..
Jeg har en z4 kørende derhjemme i kælderen i en mørklagt hjemmebio, og den er man velkommen til at komme og kigge på, hvis man skal gøre sig et indtryk af billedkvaliteten.
Kragh

Til top Vis kragster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kragster

anamorphic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Et par kommentarer

- enig med Thue i at Infocus IN76 ikke indgyder respekt (mere). Så den i HFK da den kom frem (og da var den federe end min Pana AE-900, synes jeg - men også meget dyrer). Idag er den mindre interessant. Den der sidder i HFK på Åboulevarden leverer rainbows i mørke scener - men den ER jo DLP og det er lidt nice :-) mangler naturligvis lens shift, og det stinker. Well, der er for og imod - jeg ville dog ikke vælge den når alt kommer til alt.
- mht. den dårlige service i HFK, så VAR det nu i Åboulevarden at min ven, to gange i træk blev meget dårligt betjent. Jeg synes også servicen dér (og de fleste andre steder) er ringe, de fleste gange, men snakker man med nogle af de gamle rotter derinde, er stilen en hel anden og servicen overgår hvad jeg ellers har oplevet i nogen anden butik.

mvh/Mads

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes