Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fladskærm til 7-9.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle kloge hifi-mennesker.
Jeg er netop nu igang med at kigge efter et fladskærms tv! Mit budget ligger på 7-9.000 kr. max! Jeg ved at nu sidder i sikkert og tænker "hvorfor bruger fjolset ikke søge funktionen!?" Det har jeg prøvet, og har da også fundet nogle indlæg som ligner det jeg er i færd med at skrive, MEN, de er alle en del måneder gamle, og udviklingen er jo voldsomt på dette marked!

Fjernsynet skal primært bruges til at se dvd-film på, og til at levere billedet har jeg en Denon 2930. Mine spørgsmål er nu:

1. Jeg sidder ca 3 m fra hvor fjernsynet skal hænge, bliver 40" for stort??
2. Er det overhovet muligt at finde et GODT fladskærms tv til 7-9K?
3. Plasma eller LCD?

Og det vigtigste:
4. Nogen gode forslag til hvad jeg kunne kigge på?

Hilsen Simon
Til top Vis Mr. Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Dude

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 November 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Mr. Dude skrev:
Hej alle kloge hifi-mennesker.
Jeg er netop nu igang med at kigge efter et fladskærms tv! Mit budget ligger på 7-9.000 kr. max! Jeg ved at nu sidder i sikkert og tænker "hvorfor bruger fjolset ikke søge funktionen!?" Det har jeg prøvet, og har da også fundet nogle indlæg som ligner det jeg er i færd med at skrive, MEN, de er alle en del måneder gamle, og udviklingen er jo voldsomt på dette marked!

Fjernsynet skal primært bruges til at se dvd-film på, og til at levere billedet har jeg en Denon 2930. Mine spørgsmål er nu:

3. Plasma eller LCD?

Og det vigtigste:

Hilsen Simon

1. Jeg sidder knap 3 meter fra mit 42" tv og det er ikke for stort, kunne sagtens bruge et 50"

2. Ja sagens, feks flere panasonic skærme.

3. Plasma er det beste hvis man går op i et godt billede

4. Jeg har et Panasonic TH-42PV70F og det er et lækkert tv til 9.000 DKK.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

thomnico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Samsung laver nogle fantastiske LCD skærme, som får god ros herinde.

Jeg skal selv ud og købe enten LE-37M87 eller LE-37R87, det er godt nok ikke 40" men ret tæt på og jeg sidder ca samme afstand fra fjernsynet som dig. Det skal lige nævnes at M87'eren er full HD, og koster 8500kr på hifipriser.dk og så er designet på Samsung jo helt eminent.

håber det gav lidt til din søgning.

Til top Vis thomnico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomnico

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 01 November 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Mr. Dude skrev:

3. Plasma eller LCD?

Og det vigtigste:

Hilsen Simon

Ad 1. Nej, det vil jeg ikke mene, du kan sagtens have et 42"

Ad 2. Ja, det er det. Synes du skal kigge efter et Panasonic.

Ad 3. Plasma, fordi du skriver det skal bruges til at se DVD på - personligt vil jeg foretrække Plasma. Jeg har efterhånden deltaget i en del tråde, hvor jeg har skrevet hvorfor. Men hermed ikke sagt jeg ikke synes LCD er godt.

Ad 4. Til de penge vil jeg mene Panasonic er det bedste bud. Synes virkelig du får rigtig meget for pengene der. Generelt synes jeg Panasonic leverer super billede.

Mvh

Krill
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

thomnico skrev:

Det skal lige nævnes at M87'eren er full HD

Med full HD skal man enten sidde meget tæt på eller have en STOR skærm og her snakker vi 50" og opefter. På 37" og 42" tommer tv med en afstand af 3 meter er full HD totalt ligegyldigt.

Glem alt om full HD i de størrelser og gå efter det bedste billede istedet.

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 November 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

- Du har IKKE brug for full HD når vi snakker den størrelses paneler, generelt skal du op i omkring 110" for at se forskel på full HD og ikke full HD i en afsnit til skærmen på 4 meter (1080p vs. 720p).

- Præcis som de andre har sagt; køb et Panasonic PX70 (eller PV70 det er det samme fjernsyn) for ca. 9000 i 42". Det står usandsynligt lækkert, med en ordentlig DVD-afspiller (som jeg kan se du har), vil selv dvd film imponere virkelig kraftigt. Det er virkelig noget der virker. Der er ét fjernsyn der er bedre (og kan betales med menneske penge), og det er Pioneers nye G8 serie som vil stå dig i ca. 15k.

Konklusion: Panasonic PV/PX70 er fjernsynet for dig; uden tvivl.
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 01 November 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Der er ét fjernsyn der er bedre (og kan betales med menneske penge), og det er Pioneers nye G8 serie som vil stå dig i ca. 15k.

Hvor har du fundet et Pioneer G8 til 15.000,-?

Ikke i Danmark i hvert fald...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

thomnico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007
Sendt: 01 November 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
thomnico skrev:

Med full HD skal man enten sidde meget tæt på eller have en STOR skærm og her snakker vi 50" og opefter. På 37" og 42" tommer tv med en afstand af 3 meter er full HD totalt ligegyldigt.

det er jeg udemærket godt klar over og det var også ment som en lille fodnote. Personligt er jeg helle rikke overbevist om at der er forskel sådan som det ser ud i dag. Men man ved jo aldrig hvad morgendagen bringer, og full HD er noget som bliver mere og mere almindeligt og det kunne være at det kunne være en fordel om fx 3 år.

Men igen det er kun gisninger

Til top Vis thomnico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomnico

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 01 November 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Som udviklingen er i dag, ja så går det jo forrygende stærkt - men inden de danske kanaler bliver til HD - ja der går nok et stykke tid endnu så alle kommer med bølgen.

OLED ser ud til at blive det nye og det snakker man om allerede kommer i 2010 (altså skærme i størrelsen 40" og deromkring). Men hvad fremtiden bringer er ikke godt at vide, men HD i 720p ser super rigtig godt ud synes jeg og det vil det Panasonic godt kunne håndtere.

Men synes man skal gå ud og købe det man synes ser rigtig godt ud og så ikke alt for dyrt efter min mening, netop fordi udviklingen er som den er. Med mindre man selvfølgelig ønsker at være med på det  nyeste af det nyeste.  Men der er godt nok en del omtale  om, at man skal op i nogle helt andre fladskærme for at kunne udnytte det man betegner som FULL-HD på nuværende tidspunkt.  Men som du også er inde på Thomnico  - så er det nok meget mere udbredt om 3 år og så vil vi kunne få meget mere glæde af det fordi udviklingen netop er langt fremme.

Men for at vende tilbage vil jeg stadig anbefale dig Mr. Dude, at gå ud og kigge på sådan et Panasonic, tag gerne en DVD med og få den vist på skærmen, derudover så også se alm. tv-signal og digitalt, og hvis det er muligt så hør om du evt. kan få vist enten HD-DVD eller Blu-Ray på det. Men tror som mange af os har været inde på, at du bestemt ikke går galt i byen med dette tv.

Mvh

Krill

Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

thomnico skrev:
Bassøe skrev:
thomnico skrev:

det er jeg udemærket godt klar over og det var også ment som en lille fodnote. Personligt er jeg helle rikke overbevist om at der er forskel sådan som det ser ud i dag. Men man ved jo aldrig hvad morgendagen bringer, og full HD er noget som bliver mere og mere almindeligt og det kunne være at det kunne være en fordel om fx 3 år.

Men igen det er kun gisninger

Det handler kort og godt om at vores øjne reelt ikke kan se så små pixels på så små skærme hvis man sidder flere meter væk. Derfor vil man ingen glæde få af de ekstra pixels og det er derfor det reelt er ligegyldigt med full HD på så små skærme. Så selv om nogle få år hvor full HD materiale vil blive mere udbredt vil man stadigvæk ikke få mere ud af det selvom man har en full HD 37" eller 42" skærm og sidder mere end nogle få meter væk. 

PalleRaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Sendt: 02 November 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg lige maser mig ind i din tråd Mr Dude men står selv med samme problem som dig.

Jeg skal dog primært bruge mit TV til PS3. Derfor går jeg stadig og lurer på om man burde vente til man kunne få et Panasonic fuld HD til omkring de 10k. Det vigtigeste for mig er desuden at billedet kan blive ordenlig sort, gider ikke en dyster baggård i The Darkness og så er det hele bare gråt . Opdateringen er også vigtig da der jo er mange hurtige panoreringer i f.eks. Gran Tursimo. Hvordan klarer Plasme sig mod LCD i den diciplin?

Og sidst men ikke mindt. Hvor kan man se det så famøse Panasonic plasma PV70/PX70 TV? Gerne sat op til noget DVD eller lign.

/PalleRaa

Til top Vis PalleRaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PalleRaa

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 November 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Kære venner ! !

Uanset hvor udbredt full hd bliver -  så er det FULDSTÆNDIG ligegyldigt for skærmstørrelser på 42 " ! !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Mr. Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg siger mange tak for alle de gode svar, og efter at have set det IRL ved siden af andre TV, tror jeg jeg har besluttet mig for at det bliver Panasonic PV70/PX70 42"

Mr. Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål mere:

Hvis man søger på det inde på hifipriser.dk findes der en masse forskellige til forskellige priser.. der er nogle der hedder PV70, PV70F, PV70FA, hvad sker der for det?? Er nogle af dem parallelimport eller sådan noget??

Har tænkt mig at købe Dette

Grunden til at jeg har valgt dette sted, er at jeg bor en halv times kørsel derfra, og derfor selv kan hente det! Men er det det rigtige??

anarchoi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Sorry men hvad er forskellen på PV70 og PX70?

er igang med at undersøge markedet for en kammeret og han er ude i en 37" til ca 7.000 kr.
Ligesom Mr. Dude er jeg meget forvirret over de forskellige modeller. Min kammerat har IKKE brug for digital tuner.

Håber på lidt hjælp!

Vh

David

Til top Vis anarchoi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anarchoi

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

anarchoi skrev:

Sorry men hvad er forskellen på PV70 og PX70?

er igang med at undersøge markedet for en kammeret og han er ude i en 37" til ca 7.000 kr.
Ligesom Mr. Dude er jeg meget forvirret over de forskellige modeller. Min kammerat har IKKE brug for digital tuner.

Håber på lidt hjælp!

Vh

David

PX70 har DVB-T tuner og det har PV70 ikke.

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2007 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Kære venner ! !

Uanset hvor udbredt full hd bliver -  så er det FULDSTÆNDIG ligegyldigt for skærmstørrelser på 42 " ! !

Da ikke hvis du gerne vil sidde tættere på en 4-5 meter og nyde en film på fx bluray eller hd dvd.

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes