| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er den absolut billigste projektor man kan leve med i det daglige?
Jeg har som så mange gange før set Bilkas tilbudsavis. Nogle gange er det Hitachi og endnu andre gange er det Acer der er på tilbud.
Kan man som nybegynder leve med sådan en projektor, jeg skal se lidt tv og en gang i mellem en dvdfilm. Vi snakker altså hverken HDdvd eller Blue Ray.
Er der nogen som har erfaringer med disse billige projektorer, så hører jeg gerne fra jer.
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De (få) gange jeg har set projektor til salg i Bilka, har det typisk været en data projektor.
Køb i stedet en decideret video projektor der er optimeret til filmbrug. Du vil få et langt bedre billede; bedre farver, sortniveau, 16:9 billede (mange data projektorer viser kun 4:3, og det fungerer ikke ved filmfremvisning). Skal du se tv på den, kræver det noget udstyr der har en ordenlig udgang (ikke composite eller S-video).
Den Acer XP1250P de har til salg nu, er også en data projektor der ikke kan vise 16:9.
Det kan da nok fungere, men i det lange løb vil du blive meget mere tilfreds med en bedre projektor.
Kig evt. på brugtmarkedet, hvis det skal være absolut billigst.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender en Acer XD1170DK på arbejde (4:3 format). Det er en dataprojektor, men med det brug jeg har, vill jeg godt kunne acceptere kvaliteten.
Støjen er til at overkomme, men det er nok her de billigste falder igennem.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge i Harald nyborg. De har en projektor der bruger alm pærer til kr 1195,- og de har også et billigt lærred i 16/9 til 399,- i 160 cm x 90 cm. Protektoren er nok lydløs, da den nok ikke bruger blæser til køling. Mvh Chribs
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Prøv at kigge i Harald nyborg. De har en projektor der bruger alm pærer til kr 1195,- og de har også et billigt lærred i 16/9 til 399,- i 160 cm x 90 cm. Protektoren er nok lydløs, da den nok ikke bruger blæser til køling. Mvh Chribs |
|
|
Nu er jeg godt nok jyde, og dermed nærig. Men har du set opløsningen på den projektor?
Jeg havde håbet på, at man kunne få en brugbar maskine omkring de 4000 kroner. Men det ser ud til, at jeg skal op i en Sanyo z-4 istedet. Det er desværre også en anden pris.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Prøv at kigge i Harald nyborg. De har en projektor der bruger alm pærer til kr 1195,- og de har også et billigt lærred i 16/9 til 399,- i 160 cm x 90 cm. Protektoren er nok lydløs, da den nok ikke bruger blæser til køling. Mvh Chribs |
|
|
De er i det mindste ærlige nok til at kalde det legetøj. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har erfaringer med en billig Hitatchi fra Bilka (tror jeg nok). Du kan sagtens leve med den! Både til computer, film, MP4-afspiller, VHS etc. Har været super overrasket over kvaliteten!
Til gengæld er den der AL100 fra Harald Nyborg noget snot!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lange at man kun skal se VHS film, er en Harald Nyborg mere en riglig
I min verden er den billiges projektor en Optoma HD70 (kan fås for 6 999,- kr. i ComputerCity.dk), det ville kunne slå alle andre billge projektor
fra Harald Nyborg, Bilka m.m.
|
| Til top |
|
| |