Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Digi Signal forskel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg syntes jeg kan se forskel på min dr og tv2 billedsignal, specielt når der er programmer kanalerne selv har lavet. Så er de self bedst. Men derudover syntes jeg DR's egne programmer er bedre billedkvalitets mæssigt, end tv2's. Kan dette passe eller er det bare fordi mit DR signal er bedre end tv2 signalet? Ifølge min digi-tuner, er signalet lige godt på de 2 kanaler....

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

sitronen
Branchemedlem
Branchemedlem
HiFi-Klubben

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hej BinX

det kan sagtens passe at tv2's billedsignal er bedre broadcasted. Det er således, at tv stationerne stadigvæk arbejder på højttryk med at få forberedt deres udstyr til de fremtidige HD Mpeg4 udsendelser. Jeg ved, at DR har invisteret stort i nyt udstyr som følge af den store udvidelse af TV-byen som endnu ikke er færdiggjort, men de maskiner m.v. som de bliver sendt ud på er i brug.
TV2, er ligeledes en tand dårligere her hos mig, men der kan ikke gå lang tid før de får rettet op på tingene. Selvom det kræver store invisteringer at udvide samtlige sendeudstyr og kamera.

Ang. det mht. deres egne udsendelser, så bliver kvaliteten ikke bedre end det udstyr tv-kanalerne i sin tid benyttede til optagelserne.

Som du sikkert fik at vide da du købte din fladskærm (hvis det er sådan en du har) så bliver billed kvalieten ikke bedre end det signal man har i hjemmet, og som det ser ud ligenu, så kan vi ikke udnytte vores nyanskaffede tv-apperaters potentiale fuldt ud, med mindre man har en Blueray, el. HD-DVD afspiller.

Som det ser ud nu, er der omtrænt 5 HD kanaler der iblandt : Cmore, Canal + HD, Discovery HD og National geo. HD. Ved den fremtidige udvidelse til Mpeg4, vil det være muligt at få skubbet flere kanaler ind i systemet, så hvis man køber en DVB-C tuner i dag, så husk at undersøg om denne undersøtter mpeg4 !

Jesper

Til top Vis sitronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sitronen

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ok... tænkte nok det var noget med deres udstyr og gøre... syntes bare forskellen er markant, og troede egentlig tv2 var med på området.....

Mht til HD, så ja ved det godt, og glæder mig umådeligt til jeg får tv via ,mit fiberbredbånd. De sender også canal digital, dog ikke HD kanaler, men det kan kun være et spørgsmål om tid før det kommer.... jeg skal i hvertfald nok gøre mit for at presse på!!!

Blu-ray / HD-DVD... ja jeg venter med at købe indtil jeg kan se en ende på krigen, og afspillerne er kommet lidt ned i pris..... de knitrende sedler hænger desværre ikke på træerne

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Sådan lidt fra en anden side, hvis man ikke kan sende noget ordentligt LIVE. Det moderne ord for Ridderturneringerne er SPORT.

For længe længe siden da DR fattedes penge (manglede) overspillede man på Videobånd. Altså man slettede noget.

Idag hvor mange gerne vil se og evt. optage i HDTV kvalitet, så skal der lige pludseligt slet ikke sendes noget. Nogen har måske mere råd til gemme i HDTV kvalitet (gemme Digitalt på sine Harddiske) end DR og TV 2, så alle tanker om sende HDTV er foreløbig lagt på IS. 

Fordi DR og TV 2 har problemer med gemme i HD kvalitet, da må vi slet ikke opleve hvor godt noget kan se ud "Direkte Sendt". Så hvorfor så mange er optimister står mig mere og mere uklart.  Med alle de år hvor TV 2 udsendelser ligesom har været sendt lidt utydeligt, "blurred", regnede ingen vel med TV 2 kom med på HDTV vognen 

Udstyr som kan gemme udsendelserne, har de virkeligt ikke løst dette? Rettere hvor ER det svageste led?

Fra sitronen

Ang. det mht. deres egne udsendelser, så bliver kvaliteten ikke bedre end det udstyr tv-kanalerne i sin tid benyttede til optagelserne.

OK, jeg har endnu ikke set digitale udsendelser (DVB-T eller DVB-C) fra TV 2 på Fladskærme.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes