Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 16:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE40M86BD/LE40M87BD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
night_hawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg er faldet for Samsung LE40M86BD/LE40M87BD - eneste forskel skulle være den lille kant nederst på tv'et. Jeg ville dog gerne se nogle billeder af det da jeg er lidt usikker på hvordan det ser ud i aktion osv. - Er der nogen der ejer et sådan tv og kan tage nogle billeder af det?

Jeg har også overvejet 37 tommer modellen, dog er der ikke den store pris dif. - omkring 1200 kr, men den bedre halvdel mener at det er den rette størrelse for os. Hvis der er nogle der har billeder af den størrelse må de også gerne poste.

Bemærk at det er M-serien jeg gerne vil se billeder fra da R-serien (eller hvad f.eks. EL-Giganten kalder det) ikke er det tv jeg søger.

Som et tillægsspørgsmål er der nogen der kan forklare mig den digitale verden?

//EDIT

Jeg har lige undersøgt det digitale aspekt igen og DVB-T som dette tv understøtter kan jeg vel ikke bruge til så meget - har pt. kabel tv fra stofa i Aalborg men skal måske have TDC kabel tv i Randers eller Hobro?

Til top Vis night_hawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af night_hawk

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Forklare dig den digitale verden !! hmm hvad tænker du på ???

Kan sige noget ved jeg og sikkert meget jeg ikke ved om den digitale verden.

Kender du denne side http://www.hdtvtest.co.uk/ er sikkert en side med noget du kan bruge.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

night_hawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Forklare dig den digitale verden !! hmm hvad tænker du på ???

Kan sige noget ved jeg og sikkert meget jeg ikke ved om den digitale verden.

Kender du denne side http://www.hdtvtest.co.uk/ er sikkert en side med noget du kan bruge.

Flemming

Mange tak har set den side og har læst deres test af M86 (undre mig bare over at det er M87 de viser billeder af, det har jo metal kanten) Jeg mener dog ikke den test er særlig god, eller den kan da bruges, men det er jo ikke det sammen som real input fra en der har skærmen og bruger den i det daglige. - Billederne på siden er dog heller ikke så gode.

Igen mange tak for dit hurtige svar

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Tjaa var skam så lidt,og ellers er det nok lidt skidt med test af et så nyt tv...de er vel dårligt kommet til DK endnu....kan være at andre har bedre sider eller test at henvise til.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

night_hawk skrev:

//EDIT

Jeg har lige undersøgt det digitale aspekt igen og DVB-T som dette tv understøtter kan jeg vel ikke bruge til så meget - har pt. kabel tv fra stofa i Aalborg men skal måske have TDC kabel tv i Randers eller Hobro?

Nej dvb-t tuneren er ligegyldigt når du bruger kabel tv..

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. kigge forbi Hifiklubben i Aalborg, de skulle gerne have en i udstilling.

37" versionen er ikke med samme panel som 40" og opefter, så de kroner til forskel er noget værd. Billedet er pænere og skarpere på 40" og opefter, da den har hel blank panel. Minus er så genskær fra lys og vinduer.

Men har nu set en del til den der hænger i vores butik og min buddy har også en som vi har kalibreret hvor vi kun kan sige wao.

Utrolig skarpe billeder med noget af de mest naturlige farver jeg har set til dato i LCD tv, HD er vidunderlig, DVD er også rigtig godt via scart f.eks. analog tv er lidt sløret men okay hvis man har god modtagelse. En selektor boks kan dog hjælpe en del på billede kvaliteten ved anmindelig tv visning.

Desværre kan du ikke bruge DVB-T tuneren til noget da du er på kabel tv som nævt ovenfor.

night_hawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

1000 tak for dit svar, glæder mig til en tur til hifiklubben. Jeg håber dog at der er nogle der har nogle billeder af skærmen så den bedre halvdel kan sidde og se på dem i eftermddag eller noget. - Jeg troede 37 og 40 var et og samme tv, sådan havde jeg ellers læst det - derfor er det sku dejligt med folk der ved noget om det.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hvis det er billeder af skærmens design, du søger, kan du formentlig finde dem på Samsungs hjemmeside.

Hvis det er for at vurdere billedkvaliteten, kan fotos ikke anvendes. De begrænses jo af kameraet, fotografen - og ikke mindst af den skærm/PC du bruger til at se billederne på!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

night_hawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Hvis det er billeder af skærmens design, du søger, kan du formentlig finde dem på Samsungs hjemmeside.

Hvis det er for at vurdere billedkvaliteten, kan fotos ikke anvendes. De begrænses jo af kameraet, fotografen - og ikke mindst af den skærm/PC du bruger til at se billederne på!

Ved det og mange tak - søger bare billeder så man kan se tv'et i omgivelser og hvordan det reelt ser ud samt en vurdering af det

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes