Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 04:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma genskin problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tønden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 December 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er, som så mange andre, på jagt efter et nyt TV. Da jeg hverken vidste ud eller ind, plasma eller LCD, tog jeg, som Otto foreslog, selv ud og kiggede lidt på sagerne med egne øjne.

Jeg fandt det, jeg søgte. Panasonic 42PV60, og jeg må give folk ret i, at billedet ser fint ud. Men jeg er jo TV donkey, så jeg opdagede først dér, hvordan alle plasmaskærmene var helt blanke og gav et forfærdeligt genskin af alle de kraftige lys i butikken. Det irriterede mig voldsomt, og da jeg kunne se, der slet ikke var genskin på LCD'erne, begyndte jeg at interessere mig mere for dem.

Problemet er nu, at det eneste LCD TV, jeg har set knivskarpe billeder på, er Samsung's 40F71, og det kun fra en bluray skive. Da jeg næsten kun bruger TV'et til almindeligt Stofa kabel fjernsynskiggeri, har jeg på fornemmelsen, at plasma vil være det bedste valg, rent billedkvalitetsmæssigt.

Så er spørgsmålet: Er der nogen, som har, eller har haft et plasma TV og været plaget af genskins problemet? I butikken er der jo mange kraftige lys, så der var det ekstremt, men kan det fx. være et problem med lys ind af stuevinduerne på solskinsdage?

På forhånd tak.

Til top Vis Tønden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tønden

falk10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 December 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på LG 42PC1R. Det er vist eneste plasma uden glasplade på fronten.

Til top Vis falk10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk10

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Pioneer har heller ikke.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 December 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Om du bliver plaget af genskin på plasma   er nok et spørgsmål om hvordan det skal stå i din stue.

Mit Pioneer 507  har næsten ingen genskind, Pioneer har arbejdet på at minimere det,  og samlignet med et CRT TV  har det meget mindre genskind

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

zebu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Har selv et pv60 og var også bekymret over genskin da jeg skulle købe tv, hvorfor jeg også valgte at hænge skærmen på en væg der aldrig står i direkte sol. Resultat.... har aldrig set genskin fra det udover når det er slukket. Så det synes jeg ikke skal afholde nogen fra plasma.

P.S er fa..... glad for mit pv60!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes