Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Skærm anbefaling til ca 12.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu skal det være, det ældgamle crt tv flimre i farverne, og er bare generelt træls at se på, så det skal ud!

Så jeg drøner i Tape Connection  på Versterbrogade i går. Havde inden jeg tog af sted udset mig Toshibaen, 32 WL 66 Z. Men da jeg ser den i butikken skuffer den ret meget, er meget mørk i billedet. Ved siden af står Samsung LE 32 M 71 som jeg har set der var fælles køb af her. Wow den stod virkelig flot, skarpe farver, og flotte detaljer.
Så faldt mine øjne på deres tilbud på Panasonic TH 37 PV 60 EH, den havde også et rigtig godt billede som imponerende. Desværre syntes jeg selve designet af TV´t er mindre heldigt.

Så lige nu er det Samsung LE 32 M 71 jeg hælder mest til men hvis der er nogle anbefalinger på et 37" plasma eller andre 32" LCD man burde overveje. Max budget er ca 12.000...

mvh
Morten
Til top Vis alpinestar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpinestar

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Som du selv måske allerede har lugtet, så får du ikke både 'Samsung-agtig' design og 'plasma-agtig' billedkvalitet for de 12k. Hvis du vil have den bedste billedkvalitet, så må du leve med Panasonics frygtelige og afskyelige* design.

*for det handler jo SLET IKKE om hvad der foregår på skærmen
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

He he det er jo selvfølelig vigtigt hvad der foregår PÅ skærmen, men jeg sytnes det ligner noget fra 80´erne ;)

Til alm TV og DVD kiggeri, er det plasma man skal gå efter, bliver LCD´n for "hård" at se på?

Eller skal man "break the bank" og gå lidt højre op og kigge på Pioneere pdp4270?? Kæresten er dog ikke meget for 42, og ja så er det 4000 over budget..

Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt du bor i KBH.

For jeg skal ind til dem i Århus med min bærbar og kigge på nogle TV'er og håber lidt jeg kan få lov at sætte den til TV'erne og sætte noget HD film og DVD film på for at se hvordan billedet er.

Ville ellers have spurgt dig om du ville med der ind hvis du var interesseret i at se hvordan det viser f.eks. HD film.

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Skriv endelig om dine findings!

Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Skal jeg gøre, er lige ved at overføre noget HD film til min bærbar. Det er "kun" 720p. Der ud over har jeg nogle almindelig AVI filer og MPEG filer samt Matrix trilogien på DVD.

Regner med jeg kun skal kigge på 2 måske 4 fjernere.

Toshiba 42 og 37 WL 66 Z
Panasonic TH 42 PV 60 EH
LG 42 LB 1R

Det kommer helt an på om jeg overhovedet må. Men prøver i hvert fald at ringe til dem nu og høre.

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Feldtet udvider sig!! Sony´s 32V2500 ser jeg lige også passer ind.. Ser meget lækkert ud, og har lige købt en sony rdr hx820, så de vil jo nok spille meget godt sammen, spørgsmålet er så bare hvordan selve tv´t er!?

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

De har HTPC sluttet til fjernsynene dernede. Både med DVD film-stumper (f.eks. Fantastic Four og Gangs of New York) og nogle HD-film (Victoria's Secret ). Eller, det var der i hvert fald da jeg kiggede forbi umiddelbart efter sommerferien.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
De har HTPC sluttet til fjernsynene dernede. Både med DVD film-stumper (f.eks. Fantastic Four og Gangs of New York) og nogle HD-film (Victoria's Secret ). Eller, det var der i hvert fald da jeg kiggede forbi umiddelbart efter sommerferien.

Prøver nu alligevel at tage den med.

Kom til at tænke på hvor mange folk der i stedet for at bruge penge på krudt kunne have brugt pengene på noget fornuftigt, som at købe fladskærmstv.  

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg må ærligt indrømme, at jeg personligt også er kommet på bølgen af "Køb en fladskræm"

Så jeg venter med spænding på at finde ud af hvad Hessi, finder ud af!

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg må desværre skuffe med at jeg først kommer der inde efter nytår. Nåede det desværre ikke i fredags.

Men skal helt sikkert melde tilbage med oplevelser af TV'erne jeg får lov at lege med.

alpinestar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Nå efter megen søgen osv ser valgmulighederne sådan ud:

Samsung LE 32 M 71
Toshiba 32 WL 68 (måske 37" versionen fra tyskland)
Sony KDL 32 V 2500

I TC syntes jeg at Toshibaen havde et pænere billede, men Sony´n havde de ikke sat op, så den kunne jeg desværre ikke se.
En test jeg fandt på nettet, (en engelsk test jeg desværre ikke kan finde igen) mente de at Sony´n var en tand bedere end Toshibaen, og at Samsungen var noget efter.
De viser pt kun DVD i TC, så vil høre om der er nogle der har set nogle af ovenstående på et analogt signal?

Har virkelig virkelig prøvet at foregne med pana PV60´s design, men uden held ;);) Hvis det dog bare ikke så så plastic agtig ud!

Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Så var jeg inde og kigge på nogle TV'er i Tape Connection i Århus.

Kiggede på følgende TV'er med følgende kilder.

Panasonic 37 og 42PV60(EH), med analog TV-signal, PC-signal via VGA, DVD via PC, AVI via PC, HD via PC og visning af JPEG billeder via PC.

Toshiba 37WL66Z, med analog TV-signal, PC-signal via VGA, DVD via PC, AVI via PC, HD via PC og visning af JPEG billeder via PC.

Disse skærme lå ca. i samme prisniveau, kan ikke huske det præcise pr. TV.

Jeg må sige at jeg også hopper på Panasonic vognen da det klart var den (37" samt 42") der vidste det skarpeste og lækreste billede. Dejlige afrundede og naturtro farve og ikke noget der var for lyst eller for mørkt. Toshibaen var bestemt ikke ringe men Panasonicen var bare en tand bedre.

Analoge billede var meget tæt på det billede jeg får ud af et 32" Phillips 100 Hz. CRT TV med pixel plus teknologi og alt det geil. Igen skal det nævnes at Toshibaen bestemt levede op til mine forventninger men Panasonicen var igen en tand bedre.

HD-, DVD- og AVI-kvalitet var virkelig skarpt med meget smukke farver, det var et fryd for øjenene. Også her var Panasonicen lige en tand bedre men dermed ikke sagt at Toshibaen var ringe, bestemt ikke.

Men for mit vedkommende er valget truffet, og det er, som det nok kan ses, blevet Panasonic 42PV60(EH). Og så alligevel ikke... Jeg kan stadig ikke tage stilling til om jeg tør tage chancen og få et fjernsyn der muligvis kan have det omtalte "problem" med lilla blure ved farveovergange fra mørke til lys og omvendt. Efterhånden som jeg har søgt mere og mere har jeg fundet ud af at alle Panasonicer i denne model har "problemet" i mere eller mindre omfang og ved nogle af dem opstår "problemet" først efter adskillige timers brug.

Lige nu vil jeg afvente og se hvad "løsningen" bliver, hvis der bliver en af slagsen.

Håber det har hjulpet lidt.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber hos Tape Connection har du jo 14 dage til at finde ud af om 'fejlen' irriterer dig. Som det er nævnt flere gange, så finder du ikke bedre TV til pengene, og her er 'fejlen' også taget med i betragtning.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes