Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Loewe VS B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Coldy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 28 December 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har længe gået og tænkt på at skifte et gammelt B%O fjernsyn fra 1991 ud med et nyt LCD.
Efter at have kigget på mange er jeg nede på et "showdown" mellem et B&O 7-40 og et Loewe Spheros R37 DR+. Respektivt 40" og 37".
Jeg har været ude at se begge TV, og syntes at B&O har lidt af et problem med at de sorte farver bliver lidt blå i det og at med hurtige film sekvenser at billedet er lidt "larmende". Loewe derimod har også problemer med at de sorte farver bliver meget grå i det. Dette er tilsyndladende et gennemgående problem hos alle LCD TV.

Jeg vil lige høre jeres subjetive mening.

Hilsen,

Martin
!-- var SymRealOnLoad; var SymRealOnUnload; function SymOnUnload() { window.open = SymWinOpen; if(SymRealOnUnload != null) SymRealOnUnload(); } function SymOnLoad() { if(SymRealOnLoad != null) SymRealOnLoad(); window.open = SymRealWinOpen; SymRealOnUnload = window.onunload; window.onunload = SymOnUnload; } SymRealOnLoad = window.onload; window.onload = SymOnLoad; //-->
Til top Vis Coldy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Coldy

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Loewe kommer, så vidt vides, med en Individual Compose til foråret - den kommer med 1920x1080-panel og al den teknik, de nu engang kan banke i den. Dette panel har ikke de samme problemer med sort og ej heller med panoreringer - den var måske værd at vente på inden du træffer et valg, nu når du alligevel har Loewe inde i billedet?

Jeg er selv ved at kigge på ny skærm, så alt er med i betragtning, men desværre er der altid lidt ventetid på nye modeller. Er der iøvrigt nogen der ved om Pioneer har noget nyt på bedding?

crap
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Har selv fået af vide idag, at det godt kan betale sig at vente på Loewe Compose er pågaden,  hvis man er ude efter et LCD tv.

Er der nogle der ved præcis hvornår det kommer. ?

Til top Vis crap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af crap

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Er der iøvrigt nogen der ved om Pioneer har noget nyt på bedding?

Nej, de kommer først med nyt igen til efteråret.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Et andet minus ved B&O`s LCD er deres indbyggede DVDafspiller som er noget CRAP.......(taler af erfaring) Jeg har selv et Beovision 7 - 32" hvor jeg har fået skiftet hele dvddrevet 4 gange på snart 2 år

Dog har B&O`et mange andre fordele, såsom et linksystem som fungere, motoriseret dreje sokkel (kan ikke leve uden), indbygget 5,1 dd/ dts hvis man har brug for det. Samt B&O`s brugt salgs værdi er altid god/ meget bedre end andre produkter.

Loewe kan dog fås med harddisk.

Begget 2 skærme har et lækkert design. Hvis pengene ikke er et problem ville jeg nok vælge B&O`et.

Pierre

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 December 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Er lige nødt til at fortælle at DVD afspilleren i BeoVision 7-40" er en ny model, og ikke den samme som ligger i Beovision 7 - 32".

Coldy det du mener at have konstateret, at B&O har lidt af et problem med at de sorte farver bliver lidt blå i det, og at med hurtige film sekvenser at billedet er lidt "larmende",må skyldes at det materiale der sent til det TV du har set ikke har været godt nok.

Alle der har set mit BeoVision 7-40" TV med High Definition billede signal fra TDC's hybridnet, via Selector Sagem 81 HD  og filmkanalen C more HD kanal 83, fortæller at de aldrig har set et bedre billede på et TV, B&O har jo en tyk mørk glasskærm som netop eliminere det problem du skriver om.

Så er der AC3 lyden = Dolby Digital 5.1 surround lyd, som automatisk slår til hvis DD, eller DTS materialet findes på filmen/musik DVD'en. Dette er en super oplevelse som ingen andre fladskærme kan give. Som du kan forstå er jeg meget glad for mit :

Fornuftig investering: Er du spændt så tryk her. 

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 29 December 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ville nok vælge Loewen.

Synes det er tåbligt at højttaleren til et B&O tv kun kan fået i en størrelse, så den enten er for stor eller lille til alle deres skærme.

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:

Synes det er tåbligt at højttaleren til et B&O tv kun kan fået i en størrelse, så den enten er for stor eller lille til alle deres skærme.

Aaberg, hvad i alverden mener du med det ??? du kan da købe aktive højttaler i alle størrelser, og hvis du har 65 kg kan du købe 1 BeoLab 5 som nok er det bedste du kan købe som aktiv højttaler. Ellers kan du som jeg købe ICEpower trin og vælge dine passive højttaler selv.
Men køb du bare et Loewen, for så finder du aldrig udad hvad du går glip ad, men spare nogle penge.   

Sådan ser min center HT' ud, ikke for stor og ikke for lille.

Beovision 7-40" LCD TV med DVD/CD, og DTS/Dolby digital 5.1.

Center højttaler:  Aktiv BeoLab7-4 med 2 x 250 Watt ICEpower trin.

Vægophæng til BeoVision 7 + BeoLab 7-4 center højttaler.

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Det var da den grimmeste center ever.

Ja kan ikke finde ud af sætte billeder ind, så se link istedet...

http://www.loewe.de/spheros_r37_de,0,53.html

http://www.momist.com/blog/uploaded_images/beovision-7-70186 1.jpg

Jeg er IKKe i tvivl om hvad er fedest!

Og hvordan er det så også med Digitalt tv i en B&O???

det er jo sådan i et loewe at der smider du bare et selector kort i siden af skærmen, og wupti...20 kanaler i digital kvalitet....SMÅKAGE:-D

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:

Og hvordan er det så også med Digitalt tv i en B&O???

Hvis du trykker her kan du læse dig til det.

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Ja det vil sige at du skal have en flot selector box til at stå et eller andet sted, og bruge remoten til en sagam box....Hmmmm nej tak. Jeg ville stadig hellere have loewen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Der kommer ALDRIG en TDC selector i Loewe eller andre, det tillader TDC ikke.

Nu skal du læse det hele, BV. 7-40 har en  Set-Top-Box Controller indbygget, den oversætter fjernbetjeningssignalerne så alt styres med Beo4, ingen problemer.

Jeg tror at denne tråd er noget for dig Aaberg.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Der kommer ALDRIG en TDC selector i Loewe eller andre, det tillader TDC ikke.

Nu skal du læse det hele, BV. 7-40 har en  Set-Top-Box Controller indbygget, den oversætter fjernbetjeningssignalerne så alt styres med Beo4, ingen problemer.

Jeg tror at denne tråd er noget for dig Aaberg.

Ja, den har en controller indbygget - det er ikke det samme som at den har Selectoren indbygget, for det kommer der nemlig heller ikke i B&O´en. Husk lige forskellen, for man slipper altså stadig ikke for at have Selectoren (eller Stofas boks etc.). Det eneste der bliver smart i det, er at man kan bruge verdens vel nok fedeste fjernbetjening til at styre herlighederne, men det er selvfølgelig også en fed nok feature i sig selv - BEO4 kunne de alle lære noget af!!

Men en controller kunne man jo også bare snuppe fra Linktec, og har man en BEO4 til alle sine apparater

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hvad snakker du om?

det er bare at købe en kortlæser, og smide selector kortet ind i siden af skærmen! Så har man 20-30 digitale kanaler uden at skulle have den grimme sagam box til at stå, og skulle over på AV kanalen for at se digital tv!
På loewen kan kan ligge digitale og analoge kanaler ind mellem hinanden.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Aaberg skrev:

Aaberg, hvad i alverden mener du med det ??? du kan da købe aktive højttaler i alle størrelser, og hvis du har 65 kg kan du købe 1 BeoLab 5 som nok er det bedste du kan købe som aktiv højttaler. Ellers kan du som jeg købe ICEpower trin og vælge dine passive højttaler selv.
Men køb du bare et Loewen, for så finder du aldrig udad hvad du går glip ad, men spare nogle penge.   

Nu er en Individual heldigvis heller ikke et dårligere tv - det er funktionaliteten, designet og ikke mindst navnet, der udgør den væsentligste forskel på de to tv.

Smag kan som bekendt ikke diskuteres, og det er i den grad den personlige smag der er gældende i de fleste købssituationer med begge mærker - det drejer sig meget mere om stil og prestige i at have et design-tv i et hjem der er udstyret med lækre møbler og en mere minimalistisk levestil, og her er det faktisk ligegyldigt hvilket af mærkerne der er valgt, fordi de begge signalerer det samme - noget specielt.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:

Hvad snakker du om?

det er bare at købe en kortlæser, og smide selector kortet ind i siden af skærmen! Så har man 20-30 digitale kanaler uden at skulle have den grimme sagam box til at stå, og skulle over på AV kanalen for at se digital tv!
På loewen kan kan ligge digitale og analoge kanaler ind mellem hinanden.

Lige nøjagtigt - man kan spare boksen, og nøjes med at købe CAM-modulet og kortet til det digitale spejl, og så kører det hele som en integreret enhed i tv´et.

Det er kun når man ønsker at kunne se HD-tv at man skal have den separate boks - til det digitale spejl er den ikke nødvendig.

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Nu var det godt nok en Spheros og ikke en individual som blev nævnt.

Ja ja det er vel en smagssag. Jeg synes bare et er for ringe at der ikke engang sidder DVBT/C i en B&O skærm til SÅ MANGE PENGE!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:

Nu var det godt nok en Spheros og ikke en individual som blev nævnt.

Ja ja det er vel en smagssag. Jeg synes bare et er for ringe at der ikke engang sidder DVBT/C i en B&O skærm til SÅ MANGE PENGE!!!

Funktionaliteten er nøjagtigt den samme i begge modeller, og det samme gælder også Compose!!

B&O har dog indbygget DVBT-tuner....

Altså - for ikke at få det til at lyde forkert, så har jeg skam respekt for B&O og deres produkter. De er lækre, gennemførte og gedigne, og absolut noget man kan være stolt af at have på det danske verdenskort - og så er der sgu ingen der kan lave højttalere i et tv, som B&O kan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Er ikke helt med på hvad du mener Aaberg  med AV kanalen ? På BV 7-40 trykker man DTV. På DTV ligger alle analog og digitale kanaler de digitale kanaler er desvære kun 1, for på TDC's hybridnet findes kun 1.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 December 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Er ikke helt med på hvad du mener Aaberg  med AV kanalen ? På BV 7-40 trykker man DTV. På DTV ligger alle analog og digitale kanaler de digitale kanaler er desvære kun 1, for på TDC's hybridnet findes kun 1.

Ifølge TDC, er alle deres kanaler tilgængelige digitalt hvis man har Selectoren og abonnerer på de store program-pakker!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes