Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 06:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: problem med LG42PC1R (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lasborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 December 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har et mystisk probleme med min LG 42PC1R

Når billedet eller områder i billedet skifter fra lys til mørk er der pixels der ikke med det samme bliver mørke, men bliver ved med at blinke og flimre i forskellige farver i ½ til 2-3 sekunder.

Envidere har den nederste 7-10 rækker pixels næsten konstant dette problem, primært midt på skærmen.

Normalt forekommer det efter et par minutters brug. Og jeg har erfaret at problemet er størst hvis videokilden er 60 Hz frem for 50 Hz. Det forekommer ved alle forskellige imputs.

Ved normalt TV kigning er det ikke det store problem, det virker som om det er værre når man bruger eks Komponent indgangen.

Spiller jeg eks i 10 minutter på min xbox360 sat til komponent indgangen og jeg så slukker for konsollen så er problemet der helt sikkert. Hvis man lader Tv’et stå på komponent indgangen og beskeden ”intet signal” kommer frem og begynder at springe rundt på skærmen. Så kan man se problemet som en lille sky af pixels lige der hvor skiltet før var. Det fremkommer også hvis man åbner menuen og lukker den igen.

Jeg har set på andre LG 42PC1R, og et LG 50PC1R – ingen af dem havde dette problem, så jeg tror desværre at der er noget galt med mit Tv.

Nogen der har den fjerneste ide om hvad det kan skyldes eller hvordan det løses.

Tv'et er købt hos DIGITALO.DE i juni måned, så der er stadig garanti på. Men hvordan skal jeg forholde mig?

1 Skal jeg tage kontakt til Digitalo og så sende tv'et til dem til service (De betaler, så vidt jeg kan forstå)

2. Skal jeg kontakte LG og få TV'et til service gennem dem (Så skal jeg selv sørge for at TV'et kommer til deres service center i DK)

Hjælp mig med at få julefred.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes