Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
Sendt: 17 December 2003 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
Jeg har lige anskaffet mig en INFOCUS LP 350 projektor. Hvilket signal overførsel skal jeg bruge til video delen? S-video eller Composite video? Den modtager ikke Component video men hdtv prossesoren burde lave signalet om til vores standard RGB?afstanden fra DVD til Projektor er 5 m!
Hvad kan bedst betale sig når penge ikke spiller ind?
Burde man overveje adapter til RGB signalet fra DVD'en?( men på den måde konveteres signalet jo bare endnu en unødvendig gang D/A - A/D)
Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
Sendt: 17 December 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
Angril- foerst og fremmest tillykke med din projektor. Hvilke kabler du skal traekke fra dvd til projektor afhaenger af hvilke udgange og dvdafspillerens teknik. Det optimale er en DVD afspiller med progressive scan og component ud *hvis vi ser bort fra en dvd afspiller med dvi ud og projektor med dvi ind*. Hvis din DVD afspiller har RGB ud, skal du forbinde et kabel fra RGB ud til projektorens RGB indgang.
Det med HDTV processeren kan ikke goere et s-vhs signal til component. Hvis du har mulighed for RGB udgang fra din DVD afspiller er det resultatet hvor du faar den bedste kvalitet.
Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
Sendt: 17 December 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
Jamen din projektor kan vel modtage RGB. Så du skal bare finde et kabel som passer fra din RGB udgang i denon til RGB indgangen i projektoren. Som sagt så kan din projektor godt modtage RGB, men ikke component. (To forskellige ting, læs evt. artiklen om projektor på denne side).
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum