Forfatter |
|
Danzig Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 13 December 2003 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går fik jeg min Sanyo Z1 leveret med UPS. Jeg bestilte den forige torsdag (4.dec) hos computerunivers.net (8.800,-) og de fik den på lager den 9.dec. og sendte den videre samme dag. Det tog i alt 8 dage...så det kan man jo ikke klage over 
Jeg har desværre ikke haft tid til at sætte den til endnu og mangler også nogen ordentlige kabler, men det skulle jeg gerne nå på mandag. I går fik jeg også nye fronthøjtalere, baghøjtalere og centerhøjtaler (træt af mine gamle dali) og så mangler jeg bare en tuner og et 15-17" LCD TV.....
Tak til alle på forummet der har svaret på mine spørgmål og skrevet gode indlæg ....men i slipper nok ikke så let, for nu skal jeg jo til at ha´ hele skidtet forbundet og det skal nok give problemer.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 14 December 2003 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende spændene med en der OGSÅ har Z1!
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går fik jeg sat min Z1 til DVD´en men det medfølgende video-kabel og fik set Hero sammen med kæresten...vi var begge meget begejstret. I starten syntes vi at den larmede en del, indtil jeg fandt ud af "lamp mode"-funktionen, det hjalp jo en del. Det eneste der irriterer lidt, er at vi synes den lugter lidt, når blæseren kører. Er der andre der kender til det og ved om det går væk, når den har været brugt et stykke tid?
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bemærkede også at den lugtede de første mange timer den kørte. Nu har den kørt 60 timer og jeg synes ikke den lugter mere. Hvad har du af lærred og DVD afspiller? Har du leget med indstillingerne på projektoren hvad angår farve kontrast skarphed osv.?
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD DVD-afspiller med en scart-RGB udgang, så jeg skal ha´ købt et kabel med scart i den ene ende og RGB i den anden. Nu kører jeg kun med et composite kabel. Til lærred bruger jeg en mat hvid 3mm skumpap-plade, så jeg bedre kan afgøre hvor stort et lærred jeg skal ha´ og hvilken placering. Jeg har ikke rigtig nået at lege med de forskellige indstillinger endu, men vi kan jo lige udveksle erfaringer, når jeg får set lidt mere på det.
Jeg så lidt NFL på TV2-Zulu i går aftes...det er en PJ jo perfekt til. Glæder mig til Superbowl-finalen.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan så du TV på projektoren, synes ikke jeg har læst noget om et køb af ekstern tuner.
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kørte antennesignalet igennem VHS´en...ikke ligefrem perfekt signal, men da jeg har fjernet mit 29" Sony TV (glad for at være fri for den store kasse!), så må det slå an indtil videre.
Mht. tuner så er jeg stadig i tvivl om hvilken. Med de to der har været nævt i forummet, skal jeg enten undvære component signal eller Text-TV...og jeg vil jo gerne ha´ begge dele. Så det vil jeg lige undersøge lidt nærmere.
Mht. 16:9 formatet. De fleste af mine DVD´er (inkl. LOTR & Star Wars) har ikke en 16:9 indstilling. Så her skal man vælge imellem at se sorte bjælker for oven og neden med undertekster eller at droppe underteksterne og så bruge zoom-funktionen i menu´en. Det undre mig lidt at ikke flere DVD´er laves med 16:9 indstilling.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med 16:9 lyder helt omsonst. Jeg har endnu ikke set en dvd som ikke kunne afspilles i bredformat hvis ellers at min DVD afspiller var sat til at afspille bredformat.
|
Til top |
|
|
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 15 December 2003 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danzig skrev:
Mht. 16:9 formatet. De fleste af mine DVD´er (inkl. LOTR & Star Wars) har ikke en 16:9 indstilling. Så her skal man vælge imellem at se sorte bjælker for oven og neden med undertekster eller at droppe underteksterne og så bruge zoom-funktionen i menu´en. Det undre mig lidt at ikke flere DVD´er laves med 16:9 indstilling.
|
|
|
Du behøver ikke undre dig Det er bare fordi filmene ikke er indspillet i 16/9 (1.78:1), men i et meget bredere format - nemlig 2.35:1 el 2.40:1!   ;   ; Hvis du zoomer mister du noget af filmen.....
Konklusion: "16/9 er et TV-format og noget opreklameret salgsgas"
- Martin
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har selvfølgelig ret...jeg ku´ heller ikke forstå, hvis de ikke kunne afspilles i bredformat. På nogle få af mine DVD´er kan man i menuen vælge imellem 4:3 og 16:9. I LOTR og Star Wars (m.fl.) kan man ikke vælge, så der afspiller den det som DVD-afspilleren er sat til.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men du kan jo sætte dvd'en til at afspille i 16:9, hvorfor gør du ikke det for LOTR og Star Wars (m.fl.)???
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep...det fandt jeg ud af. Sætter du din Z1 til "full" i screen-menuen, når du afspiller 16:9-materiale og "normal" når du afspiller 4:3-materiale ?
Så vidt jeg kan se kan man ikke bruge "zoom"-indstillingen til noget, da man mister en del af billedet (som også Martin skrev).
Jeg har fundet af at et kabel med Scart i den ende og RGB i den anden ikke er lige til at finde, men skal speciellaves. Så indtil videre må jeg nøjes med video-indput.
Hvor kan man forresten se hvor længe pæren har kørt...eller kan man ikke det?
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2003 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg sætter den til FULL når jeg der kører 16:9 materiale og normal når jeg afspiller 4:3 materiale.
2. Zoom knappen bruger jeg hvis der er sorte striber i toppen og bunden, således at jeg får et 16:9 billede. Jeg bruger også Zoomknappen hvis jeg spiller 4:3 computer spil (Lige for tiden NFS underground - VILDT!)
3. Ja det kan være lidt bøvlet, men tror bestemt det er det hele værd.
4. Ved at holde knappen med pilen der pejer mod lærredet (Nord) på selv projektoren nede i 25 sekunder. Der står hvor mange timer eco og hvor mange timer normal.
|
Til top |
|
|