Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Forskel på Samsung 32" LCD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thg3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline
Sendt: 21 November 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis thg3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thg3

Isildur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

51erne bruger et gamlet panel, så hold dig væk fra dem. ( det er ca. 3 generationer gammelt )

S71 er deres nye "Billige" LCD TV hvor designet ikke er prioriteret højt.

R71, R72 & R71W kan jeg ikke se foreskelle på billedet på (Det ene tV er dog hvid men eller er forskellen den samme)

R32 har jeg aldrig set før.

Til top Vis Isildur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Isildur

thg3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

thg3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Er Samsung LE-32R72B bedre end Samsung LE-32S71B?

Samsung LE-32R72B er jo ca. en 1 år gammel model hvor Samsung LE-32S71B er næsten helt ny, men Samsung LE-32R72B er ca. 1000 kr. dyrere?

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 November 2006 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

thg3 skrev:

Er Samsung LE-32R72B bedre end Samsung LE-32S71B?

Kom nu selv ind i kampen . Det tager dig mindre end 2 minutter på Samsungs hjemmeside at konstatere at bl.a. panelet i R72 er bedre end i S71. Har du været ude at se på dem? Hvilket synes du selv bedst om?

thg3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har været på Samsung's hjemmeside og kigge på alle 32" LCD og det er ikke ligefrem en overskuelig oversigt og jeg kan heller ikke overskue hvad forskellene er på alle de modeller, derfor spørger jeg?

Hvor ser jeg at R72 er bedre end S71?

Jeg har set R72 for 1/2 år siden og det står skam flot, men da jeg ikke helt bryder mig om trekantformen i bunden overvejer jeg netop modeller med design som S71 som er firkantet. De eneste andre Samsung 32" LCD som er helt firkantede er vel N71 og M71 serierne?

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 November 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

S er Samsungs low budget serie, så vidt jeg lige husker (det er i hvert fald i den lave ende). En M51 er nok for gammel til at jeg ville købe den, da den er 3 generationer gammel. M serien er ellers Samsungs topserie.

Af de tv du selv foreslår, ville en R71 eller R72 nok være det bedste valg, men hvis du ikke bryder dig om designet, duer det jo ikke.
Til top Vis Hanga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanga

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Alle modeller i R7x serien, altså R71, R72 og R73 er lige gode billedmæssigt. Det er samme skærm, bare med et marginalt ændret design fra serie til serie.

R51 er en gammel serie, som placerer sig under M51 der igen er en af de gamle serier.

S og T serierne er lavprisserierne, som jeg personligt ikke synes er så meget værd, hvis man isolerer valget til billedkvalitet.

Det bedste bud af dem du selv har nævnt er R7x modellerne. Men har du overvejet nogle af de lidt dyrere modeller? Eller eventuelt et andet Tv end Samsung?

thg3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Altså prisrammen er jo 6000-8000 kr. og jeg ved godt at kvaliteten af billedet ikke er 100% i top til den pris. Jeg har et 26" LCD Philips fra Elgiganten til 4000 kr. i mit sommerhus og det er da ikke det skarpeste jeg har set, men rimelig ok!

Evt. hvilke andre mærker i prisklassen og som 32"?

Grunden til jeg lige kom på Samsung S71 er denne test: http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article244400 .ece

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 23 November 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Uden at skulle rakke deres test helt ned, så synes jeg dog ikke du bør lægge din fulde tillid i en sådan test. Mange vil nok mere, at de er meget forbrugerorienteret fordi det er en ret typisk person der anmelder, men ikke desto mindre behøver man både teknisk kunnen og praktisk erfaring med skærme for overhovedet at kunne vurdere noget i dette perspektiv.

Hermed ikke sagt, at skærmen ikke kan være god, men personligt synes jeg nu nok der findes bedre bud i prisklassen. Både Toshiba og Sharp har f.eks. interessante skærme. Hvis det skal være Samsung synes vil jeg hellere anbefale nogle af de bedre serier, for som sagt, er jeg ikke så imponeret af deres budget serier - ud over deres ofte flotte design.

thg3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Ja lige netop det med designet går jeg op i og mærket!

Jeg nægter at hænge et Sharp eller Toshiba op - det er mærker som jeg inderst inde forbinder med noget billigt fra Bilka, kald det snop eller ej!

Mærker jeg vil godtage: Samsung, Philips, Sony, Pioneer, Panasonic og JVC.

Evt. alternativer til Samsung inden for disse nævnte mærker i 32" LCD fra 6000-8000 kr.?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 23 November 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

thg3 skrev:

Ja lige netop det med designet går jeg op i og mærket!

Jeg nægter at hænge et Sharp eller Toshiba op - det er mærker som jeg inderst inde forbinder med noget billigt fra Bilka, kald det snop eller ej!

Mærker jeg vil godtage: Samsung, Philips, Sony, Pioneer, Panasonic og JVC.

Evt. alternativer til Samsung inden for disse nævnte mærker i 32" LCD fra 6000-8000 kr.?

OT: Lidt morsomt - Sharp og Toshiba er gl. japanske mærker - Samsung er koreansk og har indtil for - relativt - få år siden primært levet af at producere OEM til større mærker og lavpris produkter, der i DK primært er blevet solgt i supermarkeder/varehuse. I de senere år har de dog formået at styrke mærket så meget, så det nu regnes med blandt "de store" - og du vurderer det så også som et "bedre brand" end de "gamle" japanske....

Ak-ja - "Brands" og "snobeffekt" er en spøjs ting

(Jeg har selv 46" Samsung LCD + et mere end 10 år gl. "discount"-Samsung CRT (der stadig fungerer upåklageligt) på soveværelset - så ovenstående er bestemt ikke et udtryk for at jeg har noget imod Samsung)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

jilted ace
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

-Kaso

Måske en lille smule off topic, men må jeg spørge hvilket 46 tommer samsung LCD det er du har!? :D Kigger nemlig selv på Samsung LE-46M51B i øjeblikket...!?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 23 November 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Lige præcis Sharp og Toshiba er ikke så store herhjemme endnu, så jeg kan forstå din afholdenhed, men i globalt set er Sharp f.eks. den største og Toshiba er også ganske anerkendt. Man skal passe på med ikke at dømme skærmene på forhånd på baggrund af ens brand awareness. Nu er det ikke fordi jeg vil overtale dig til noget, men begge producenter laver bestemt gode skærme.

Rent designmæssigt kan jeg dog derimod sagtens følge dig. Toshiba og Sharps nuværende modeller er ikke en designdrøm.

Nej, jeg tror ikke der er andre Samsung serier i det prisleje ud over dem du selv har været inde på. Jeg holder dog stadig på, at R7x er et bedre valg end S71 serien. S71 serien er baseret på Samsungs "gamle" PVA paneler, hvor specielt betragtningsvinklerne og farvegengivelsen mangler noget. R7x er baseret på Samsungs nyere S-PVA paneler - faktisk samme panel, som der sidder i den dyrere M61.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 24 November 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

jilted ace skrev:

-Kaso

Måske en lille smule off topic, men må jeg spørge hvilket 46 tommer samsung LCD det er du har!? :D Kigger nemlig selv på Samsung LE-46M51B i øjeblikket...!?

Det gør jeg også - derhjemme

Jeg er stadig godt tilfreds med mit - købt i foråret. Indstillingerne - fra kassen - imponerer ikke, men ½ time med lidt indstillinger, så står det rigtigt godt. Jeg får signal fra en Grundig 6452 kombineret satellit/DVB-T modtager - dvs. alt modtages digitalt. Desuden benytter jeg en Denon 1920 DVD (via HDMI). Lyden sendes via sorroundanlæg - så jeg har aldrig hørt de indbyggede højtalere.

Jeg sidder langt fra skærmen (5-6m) - så en relativt stor skærm var en nødvendighed.

Mine observationer:

• Skærmen generer infrarøde fjernbetjeninger, så rækkevidden reduceres en smule. Jeg har tidligere skrevet en tråd om dette - men der er tilsyneladende ikke andre, der har bemærket problemet, så det er nok ikke så stort. Jeg benytter nu en Logitech 895 fjernbetjening (uden problemer) - den sender RF til nogle apparater (via en extender) og IR til fjernsynet. Jeg har derfor heller ikke nogen erfaring med/holdning til den medleverede fjernbetjening.
  • Jeg har slået "dynamisk kontrast" fra - jeg syntes den generede mere end den gavnede.
  • Samsung købt via skandinavisk importør har garanti mod lysende pixels - det gælder ikke ved køb fra Tyskland. (Jeg har ikke selv haft fejl - så ingen praktisk erfaring).
  • Jeg har ikke set de nye 46" fra Samsung - de kunne være værd at se nærmere på...
  • 46M51 har kun 1 HDMI - de nye har svjv. 2.
  • Før købet sammenlignede jeg i en butik med Pioneers 50". Der var (billedmæssigt) stort set dødt løb, men jeg foretrak LCD - bl.a. aht. risiko for indbrænding på plasma. Desuden havde Pioneer'en en flimren i lyse partier (f.eks. hvide striber på en tennisbane), der irriterede mig.

Jeg håber, at du kunne bruge ovenstående - ellers er du velkommen til at spørge...

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes