Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hvilken projektor?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
baudits
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 November 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

skal jeg købe acer PH112,  acer XD1170D, acer PH530 eller Optoma HD70 eller en helt anden i samme prisklasse?

PH112 har ingen digital indgange, kører 854X480 som standard opløsning og koster ca 3800.

XD1170D har en DVI indgang kører 800 x 600 og koster ca 4900.

PH5300  koster ca 7200 og har HDMI indgang og kører standardopløsning på 1080 x 720p hvilket OPtoma HD70 også gør. den koster ca 7800.

jeg ved at jeg skal bruge den til at se film fra min com(kan både køre igennem S-video og DVI), se fodboldskampe via indbygget tvkort i com, samt spille xbox 360.

de dyreste er selvfølgelig bedst, men er billedet meget bedre eller kun lidt i de forskellige situationer. vil det være smartest at købe den billige have den i måske 2-3 år og så købe en ny, eller kan det måske bedst svare sig at købe en af de dyreste nu?

jeg har også tænkt mig at se nogle projetorer live. selvom det ikke er sikkert at det lige kan blive disse.

er der nogen der har nogle ideér og bud på hvad de ville gøre?

Til top Vis baudits's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af baudits

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage en Optoma HD70. De billige er så vidt jeg kan se dataprojektorer, og dem ville jeg ikke eje (med mindre det var for at vise powerpoint selvfølgelig).

Det er svært at sige, om det kan betale sig, men jeg vil i hvert fald ikke anbefale at købe noget, der ikke er beregnet til film og hjemmebio, så hellere finde en brugt udgave af en dyrere model.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

baudits
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

tak for indlægget

hvordan kan du se de er dataprojektorer? det kan jeg ikke se.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

De har meget høj lysstyrke (ANSI lumens), lav opløsning og støjer meget - det plejer at være de vigtigste kendetegn.

Det lyder måske lidt sært, at det ikke er en god idé med høj lysstyrke - høj lyder jo godt - men den er alt for høj her til at kunne lave mørke
nuancer i film. Dataprojektorer er lavet til at vise powerpoint slides i rum med baggrundslys og derfor er de sjældent gode til sort.

Hvis du vil have noget billigere kan du evt se efter en brugt Sanyo Z4, Z3 eller Z2. Eller en Panasonic eller Hitachi.

Omvendt er den Optoma utrolig billig lige nu, så den ville jeg nappe, hvis det var mig
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en Sanyo Z4 til 8000 leveret fra tyskland, og er meget tilfreds.. Indtil videre kører jeg bare med et mørklægningsgardin indtil jeg får banket et fastrammelærred sammen, og det er bare super.. Så den kan jeg sagtens anbefale..

baudits
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

tak for indlæggene

er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med køb i tyskland. gode/dårlige butikker. kan udfra pricerunner.de se at jeg kan købe Optoma HD70 for ca 7000 kr fra tyskland. hvor den vil koste ca 7800 fra dk.

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

ikke alle tyske netbutikker sender til danmark.. Købte hos digitalo.de dem havde jeg læst en del om herinde fra hvor en del andre havde handlet der.. valgte at købe med COD (cash on delivery) hvilket er efterkravsbetaling hvor du skal betale pakkens verdi i kontanter når UPS manden kommer og afleverer den.. Jeg bestilte Torsdag aften, og fredag morgen blev den afhentet af UPS, og jeg fik den tirsdag eftermiddag, så det gik helt fint..

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med køb i Tyskland, men ville ikke gøre det for en besparelse på "kun" 800 kroner. Det er trods alt lidt mere besværligt at håndtere garantisager i Tyskland end i DK (forsendelse mm.).
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes