Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 14:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: lcd, plasma og analog signal :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DiLLaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 November 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har et panasonic 42 pv 60 e plasma tv.
Det giver et kanon billede på dvd og xbox360 der begge kører hdmi.

Men mit analoge antennesignal, det er det en smule støj i (jeg har antennekabel med skærm og de der ferritkerner)
Jeg oplever fx når man ser ansigter at huden" bliver levende hvis i forstår. Fx når man ser på et ansigt lidt tæt på og ansigtet nikker, så er det som om huden er forsinket og kommer sådan lidt efter resten af ansigtet. Det er skidetræls, især når man ligger mærke til det :(
Faktsik er det som om at den støj antennesignalet har, ja det ligger som et "filter" uden på billedet, således det faktisk ser ud som om billedet kører inde bag støjen. Det er lidt svært at beskrive, men træls er det

Min kammerat har et 42" plasma fra LG og han har samme antennesignal som mig (med lidt støj i og fra samme antennelaug  ) Hans TV gør ikke det som jeg beskriver. Der ses støjet bare ligesom det gør på et CRT tv  og er på ingen må til gene

Så jeg overvejer at skifte TV´et ud til et LG plasma tv magen (eller nyere) til hans for at slippe for problemet.

Men så slog det mig, hvad med lcd? Er der nogen der ved om den effekt jeg beskriver kan ses på lcd?

Lige nu står valget imellem
LG 42PC2RR plasma tv
LG 42LB2R LCD tv
LG 42LC2RR LCD tv
hvis ellers jeg beslutter mig for at skifte panasonic´et ud

Er der andet i prisklassen op til 15k jeg skal se efter?

Mvh

Til top Vis DiLLaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DiLLaH

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 November 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Du finder altså ikke noget der er bedre end det du allerede har, med mindre du vil af med minimum 17k.

Har du prøvet at slå al billedbehandlings-halløjet fra? Det lyder som om du har noget noise-reduction halløj slået til, og det er ofte en mindre god idé.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 November 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

DiLLaH skrev:

Jeg oplever fx når man ser ansigter at huden" bliver levende hvis i forstår. Fx når man ser på et ansigt lidt tæt på og ansigtet nikker, så er det som om huden er forsinket og kommer sådan lidt efter resten af ansigtet. Det er skidetræls, især når man ligger mærke til det :(
Faktsik er det som om at den støj antennesignalet har, ja det ligger som et "filter" uden på billedet, således det faktisk ser ud som om billedet kører inde bag støjen. Det er lidt svært at beskrive, men træls er det

Som du beskriver det, vil jeg frikende støj fra antenne-signalet som årsag. Der er to muligheder: Du har støjreduktion slået til (hvilket jo er en meget naturlig ting at gøre hvis man oplever at problemet er støj). Støjreduktion er kort sagt et filter der frasorterer detaljer, og kan give en effekt fuldstændigt som du beskriver, når billedet bevæger sig. Den anden mulighed er at det skyldes MPEG-komprimering i kilden. Der er efterhånden ikke ret meget man får lov at se, som ikke har været MPEG-komprimeret et sted på vejen. Med en relativt lav bitrate, vil man bl.a. opleve artifacts som du beskriver, og det ses naturligvis væsentligt mere på et 42" tv end på et 28" tv. Hvis det er dét du oplever, så er der grænser for hvad du kan gøre ved det, uanset hvilken teknologi du køber, så længe du vil have en rimelig størrelse billede.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 20 November 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Altså hvad Ferrit kerner har gøre på Antenneledninger går over min forstand, især når samme analoge signaler (via antenne net),i forvejen er for svage. For ikke tænke på hvad samme Ferrikerner vil gøre ved digitale signaler.

Hvad skulle samme kerners formål da oprindeligt være?

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

DiLLaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

mht antenne kabel osprey, så har jeg bare købt det der er blevet anbefalet af plama ejere og plasma forhandlere.

Jeg har slået alt det der støjreduktion osv fra.

Min makkers LG kostede det samme som mit tv! Så det undrer mig at han ikke har samme problem :(

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 20 November 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeg opfatter din beskrivelse sådan, at bl.a. ansigter virker plastiske, marcipanagtige. Det kan osse skyldes et overstyret signal - har du mulighed for at prøve at dæmpe det?

Mvh.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 20 November 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Kabler mellem Parabolens LNB-hoved og saa selve Receiveren, her har jeg aldrig set sådanne Ferrit ringe og da Tv UHF gaar op til  870 MHz, da har jeg faktisk voldsomme problemer med acceptere et behov for samme Ferrit-ringe.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

DiLLaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

ja marcinpan agtig. Det beskriver det faktisk meget godt.

En anden ting, når man ser ansigter tæt på (og de tligner marcipan) når der er beægelse bliver de enorm uskarpe.

Jeg er ikke i tvivk om at det er et godt tv, for DVD osv står godt nok flot. Men det er jo mest analog tv jeg ser, så vil gerne have ølst "marcipan" problemet!

HVordan kan man dæmpe et overstyret signal?!?

østjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke svaret på dit spørgsmål, men jeg har selv et Panasonic PV60E, og billedet er heller ikke særlig flot med analogt signal - måske fordi jeg bor i udkantsområdet. Så jeg har en digital dekoder sat til, og nu står billedet helt perfekt! 
Til top Vis østjyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af østjyden

DiLLaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

hvordan virker sådan en digital decoder?

Jeg er bare meldt til det antennelaug der hører til området. Jeg kan vel ikke bruge en decoder til et analog signal?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes