Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 20:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 4:3 kontra 16:9 igen igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 December 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Ja undskyld jeg bringer emnet lidt op igen! Jeg kan se HiFi World sælger et 4:3 lærred 173x230 til 3689 og et 16:9 lærred 129X230 til 3689.

Dette skrives på Projectorcentral:

With a 16:9 projector your best option is to display 4:3 material in smaller format using the middle two-thirds of the screen. When you do this you will have blank pillars or columns on each side of the image that fill the space between the image and the sides of your screen. If the 4:3 material is coming from your DVD player or an HDTV channel, the pillars will be black, which is tolerable. If it is coming from your television feed, the pillars will be medium to light gray which is, frankly, hideous. Nothing destroys the impact of a video image more that surrounding it with gray pillars.

Hvis jeg har en 16:9 projektor, et mørkt kælderrum og mest ser DVD'ere, kan det så ikke betale sig at købe 4:3, da "stolperne" i siden bliver vist sorte, som der siges? Så vil jeg kunne se 4:3 film og blot zoome ud på projektoren (tror jeg!!!) ?

Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce

Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2003 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hej Bruce

Det er en dum ide at købe en 16:9 projektor og brug den til 4:3, specielt hvis du skal bruge den til at se DVD-film med efter som at fleste DVD-film er 16:9.

Min holdning er:

• 16:9 lærrede til 16:9 projektor
  • 16:9 lærrede til 4:3 projektor som bliver brugt til DVD-film
  • 4:3 lærrede til 4:3 projektor som bliver brugt til Computer

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2003 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Ok tak for det....nu har jeg efterhånden kommet til den konklusion, at det bliver et 16:9 lærred til en 16:9 projektor!

Tusind tak for den gode hjælp herinde iøvrigt, er glad for at have "fundet" dette site!

Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes