Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lumatron 32" LCD - er det ok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa.... Jeg skal til og købe et LCD TV til stuen, men jeg er ikke den store ekspert.... Jeg er dog faldt over et 32" Lumatron LCD TV i Kvicklys tilbudsavis, som gælder fra på mandag d. 13. november. Man får følgende oplysninger:

Lumatron 32" HD Ready LCD TV

Kan tilkobles PC. TV del med Nicam/A2. Stereo og Tekst TV med 10 siders hukommelse. PLL Tuner med 100 program pladser. Opløsning på 1366 x 768, lysstyrke på 500 cd/m2, response tid 8 ms og Contrast Ratio 800:1. Højttaler på 2 x 8 watt RMS, Digital støj reduktion og Digital Comb filter. Tilslutning: 2 x scartstik med RGB, AV In/Out, S-video In, PC In, HDMI og hovedtelefon udgang. Inkl. kabler og bordstander.

Model FTV-32HD6

Pris: 5495,-

Nogle der ved om jeg bliver snydt hvis jeg køber dette TV?? Er det godt nok (i det hele taget og sammenlignet med prisen) eller findes der bedre sager i samme prisniveau???

Pft. Lasse....

Til top Vis Latz69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Latz69

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 November 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hold dig fra det - Du kan finde andre og meget bedre LCD'er i 32" til ca samme pris f.eks nogle af Samsungs modeller.

Bare et hurtigt eksempel http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244366

Nicolai

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Tak Nicolai !!! Så slap jeg da for at blive snydt der

Hmm, kan bare ikke finde noget TV  

Jeg har tænkt lidt over hvad jeg gerne vil have: 26"-32", farve: sølv, indbygget digital tuner, text-tv (gerne ventefrit) og gerne sleep timer. Selvfølgelig et godt billede, men det skal ikke presse prisen ret meget højere op end det før omtalte.

Du / I er tilfældigvis ikke stødt ind i mit kommende TV??

Mvh. Lasse

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

MEGET gerne 26" hvis det holder prisen nede

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

kig på laptops.dk men gå nu ud og kig først og se et billede for at se om du er tilfreds.. Det der med bare at købe fordi prisen er rigtig og modellen ser pæn ud holder bare ikke.
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

takker... god side

dhnd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Ja hold dig fra de tilbudsaviser..

Prøv at surf' lidt rundt på www.Pixmania.com og www.befro.dk

De plejer at have nogle vilde tilbud - der er også www.xave.dk

Men i dit prisleje ville jeg helt sikkert gå efter et samsung.

Til top Vis dhnd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dhnd

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

okay... ja, samsung har nogle gode fjernsyn til billige priser, men de har jo ikke lige det rette til mig i farven sølv

desuden har jeg hørt at man skal holde sig laaaAAAaaaangt væk fra pixmania!! Så et eller andet sted er jeg ikke så meget for at købe over nettet (ikke mindst pga. forsendelsesomkostningerne hvis tv'et skal repareres). . . .

Så håber netop på at jeg finder noget godt i tilbudsaviserne, men synes sq det er lidt (MEGA) svært!! Det må da kunne lade sig gøre at finde et godt 26" tv i farven sølv til rimelige penge... Er klar til at ligge 1k mere i prisen hvis der er indbygget digital tuner

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 November 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Pas på med at købe tv med indbygget tuner. Umiddelbart lyder det selvfølgelig smart og lækkert, at man ikke skal have en grim boks stående og fylde, men hvis de om nogle år begynder at kode de digitale signaler og der skal bruges kort, kan du ikke bruge den indbyggede tuner til noget som helst - desværre.

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

og pludselig skal mit kommende lcd tv IKKE have indbygget tuner

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

her er lidt mere info om ovennævnte tv til 4499,-

Nu har jeg fundet informationerne, så håber jeg I kan udrede noget fra dem  Umiddelbart synes jeg at det ser fint ud til prisen, men jeg er bare en rookie - så help me

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige købt et samsung R72B i 26" udgaven, og det er jeg rigtig godt tilfreds med. Mit krav var så at det helst skulle være sort 

Købte det ved laptops.dk til omkring 6500 kr og det kom 2 dage efter. Det har IKKE en indbygget digital tuner, men eftersom der kun findes en standard for DVB signalet fandt jeg det heller ikke nødvendigt, da jeg regner med at bo et sted med kabeltv de næste mange år. I det tilfælde kan man ikke bruge langt de fleste indbyggede tunere der er i dag.

Det allervigtigste er nok at tvet er HDready OG har et godt billede (HDtv medfører ikke det har et godt billede!!!) og så at det har 1 eller 2 HDMI indgange. Når HDTV kommer for alvor anskaffer man sig en modtagerboks og vil så skulle overføre signalet via hdmi.
Hvis man også planlægger at have en PS 3 eller lignede skal man gerne have 2 hdmi indgange så man er fri for at skifte stik

Den samsung jeg har købt har dog kun 1 hdmi indgang, men regner med at overleve

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Tak Deathie - nyttig info...

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 13 November 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Kempf87 skrev:

Pas på med at købe tv med indbygget tuner. Umiddelbart lyder det selvfølgelig smart og lækkert, at man ikke skal have en grim boks stående og fylde, men hvis de om nogle år begynder at kode de digitale signaler og der skal bruges kort, kan du ikke bruge den indbyggede tuner til noget som helst - desværre.

Det kommer da bestemt an på om TV'et har en indbygget smartcard læser - Tvivler på at Lumatron f.eks. har det, men der er da en del andre som f.eks. Sony og Philips der har det.

Et andet problem er at digitaltuneren (ofte) benytter samme indgang som analogtuneren. Dvs. at man er tvunget til at vælge mellem _enten_ digital eller analog. Lidt irriterende da man måske gerne vil modtage de Danske DVB-T kanaler digitalt, og så nøjes med de resterende analogt over kabelnettet.

Der er dog nogle TV med en seperat DVB-T tuner, f.eks. Sony's KDF E50A11E
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 13 November 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Latz69 skrev:

Hejsa.... Jeg skal til og købe et LCD TV til stuen, men jeg er ikke den store ekspert.... Jeg er dog faldt over et 32" Lumatron LCD TV i Kvicklys tilbudsavis, som gælder fra på mandag d. 13. november. Man får følgende oplysninger:

Lumatron 32" HD Ready LCD TV

Kan tilkobles PC. TV del med Nicam/A2. Stereo og Tekst TV med 10 siders hukommelse. PLL Tuner med 100 program pladser. Opløsning på 1366 x 768, lysstyrke på 500 cd/m2, response tid 8 ms og Contrast Ratio 800:1. Højttaler på 2 x 8 watt RMS, Digital støj reduktion og Digital Comb filter. Tilslutning: 2 x scartstik med RGB, AV In/Out, S-video In, PC In, HDMI og hovedtelefon udgang. Inkl. kabler og bordstander.

Model FTV-32HD6

Pris: 5495,-

Nogle der ved om jeg bliver snydt hvis jeg køber dette TV?? Er det godt nok (i det hele taget og sammenlignet med prisen) eller findes der bedre sager i samme prisniveau???

Pft. Lasse....

jeg vil råde dig meget til at tage ud og kigge på nogle forskellige TV. Specifikationer og 'HD Ready' logoet er meget taknemmelige, men siger ikke en dyt om billedkvaliteten. De billige modeller har meget ofte et ekstremt mudret billede.

Hvis du ikke vil bruge mere end de 6000,- så nøjes med et 26" - Hvis du derimod kan skrabe lidt mere sammen, så vent lidt og køb et godt 32" når der er penge til det. Det tror jeg du vil blive gladest for i længden.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Latz69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:
[QUOTE=Latz69]

jeg vil råde dig meget til at tage ud og kigge på nogle forskellige TV. Specifikationer og 'HD Ready' logoet er meget taknemmelige, men siger ikke en dyt om billedkvaliteten. De billige modeller har meget ofte et ekstremt mudret billede.

Hvis du ikke vil bruge mere end de 6000,- så nøjes med et 26" - Hvis du derimod kan skrabe lidt mere sammen, så vent lidt og køb et godt 32" når der er penge til det. Det tror jeg du vil blive gladest for i længden.

Tror du har ret... Tror jeg fortryder det, hvis jeg kommer til at købe en for billig model... Havde fx også kigget på dette her:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000UmpCqZDA?ProductID=t7 DD4QFHXv8AAAEO9y803xic&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAE Oqw803xiY

Men det er sikkert også noget skrammel Eller hvad ? Her er lidt mere info om philips tv:

http://www.p4c.philips.com/files/2/26pf3320_10/26pf3320_10_p ss_dan.pdf

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes