| Forfatter |
|
NickB Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er endnu et indlæg fra en som mangler hjælp til projektor, så hvis du er træt af denne slags kan du springe fra nu.. 
Jeg er virkelig blevet hooked på idéen om en projektor og efter mit besøg i HiFi Klubben hvor de havde en Hitachi LCD projektor og en Infocus DLP projektor må jeg indrømme at jeg er mest til en DLP, da jeg ikke har mulighed for at mørklægge min stue helt og syntes at den klarede det ganske fint selv med lyset tændt.
Men hvordan vil en LCD projektor (Er lidt vild med Sanyo Z3) klare det hvis der er lidt lyst i rummet?
Er nemlig ikke så glad for prisen på en HD ready DLP projektor! 
På forhånd tak.
-NB
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vil nok ikke klare det bedre end Hitachi'en hvis du så den. Billedet bliver bedst i helt mørke, men kan da også bruges selvom der er lidt lys.
Jeg har selv en Z3 og bruger den normalt ikke selv om dagen, men når min niece kommer forbi ser vi nogen gange film om dagen. Jeg har mørklægningsgardiner men der slipper stadig en del lys forbi. Og selv om billedet så ikke er optimalt kan det da sagtens gå.
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickB skrev:
|
Men hvordan vil en LCD projektor (Er lidt vild med Sanyo Z3) klare det hvis der er lidt lyst i rummet?
|
|
|
Har selv en Sanyo Z3 og den klarer sig ikke godt med lys i rummet. Jeg har et gråt lærred og hvis jeg skal have noget der bare minder om et sortniveau skal der mørklægges.
Køb infocus 76! eller optoma hd72i! det ville jeg gøre hvis jeg skulle købe ny idag....
mvh
claus
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Infocus IN76 er nok også den der står øverst på ønskesedlen, men prisskiltet er jeg ikke så glad for! 
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan den (Z3) vil klare sig hvis der bare 'mørklægges' med alm. persienner? Er det til at se billedet, eller bliver det helt elendigt?
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde almindelig træpersienne førend jeg fik mørklægningsgardiner
ved brug af min Z3. Det "kan gå" med persierne og dagslys - men det er
langt fra optimalt. Det var også derfor der blev hentet nogle
mørklægningsfardiner frem. Jeg har direkte sollys fra omkring formiddag
til eftermiddag - og der var det håbløst at bruge Z3'eren kun med
persiennerne.
- BR
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for det hurtige svar! Sidder nemlig og bliver mere og mere forelsket i dyret nu hvor jeg lige har fundet ud af at den har 2 x
component! :P
Men mht. mørklægningsgardiner, er det så noget problem med den smule lys der trænger ind på hver side af gardinet? -Der vil jo altid komme en
smule ind og har også selv lys direkte ind i stuen det meste af middag/eftermiddagen!
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NickB
Jeg har selv en Sanyo projektor, godt nok en Z2 som jeg også er rigtig glad for. Personligt generer det mig at se film, hvis ikke der er mørkt udenfor - selvfølgelig kan det lade sig gøre med et acceptabelt resultat, også selvom du ikke har mulighed for at lukke solen helt ude. Men den er altså ret lysfølsom :( Selv har jeg et par mørke gardiner, men det tager altså langt fra det hele. Det er selvfølgelig meget individuelt, hvor meget lys man kan acceptere, så jeg ser typisk film på min projektor om aftenen, når mørket har sænket sig.
I dag ville jeg nok købe en DLP, men synes de var for dyre i forhold til kvaliteten, da jeg stod overfor valget. Ville nok også vælge den før omtalte Infocus i dag, selvom det da er mange penge heh :)
Held og lykke med det. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan her ser det ud hos mig:
Høj lys dag:

Og trukket for:

Der slipper lys ind i sidderne, grundet monterings beslaget og lyskassernes udformning. Umiddelbart er det ganske ok.
- BR
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tobywan:
Jeg har set en LCD projektor i HiFi Klubben hvor han prøvede at tænde lys, men de har desværre ikke returret, så man kan prøve at sætte den til
i ens egen stue og se hvordan resultatet er det!
Som tidligere sagT: Infocus'en er klar #1 på ønskesedlen, men er bare ikke villig til at smide så mange penge efter en projektor!
BjarkeNR:
Kanon med nogle billeder! Tror jeg vil opnå ca. samme resultat hvis jeg sætter mørklægningsgardiner op! Har du et hvidt eller gråt lærred når
der ikke er 100% mørkt?
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... HIFI klubben er generelt ikke så meget for LCD efter hvad jeg har erfaret. Han (HIFI klub sælger) synes bestemt at en Infocus X1 var en del bedre end en Sony HS 50 Jeg endte med at købe Sony'en uden at blinke (hov)
Hivs du kan få mørklagt, vil jeg klart anbefale en LCD, Z3 eller noget i den stil.
VH
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickB skrev:
| Har du et hvidt eller gråt lærred når der ikke er 100% mørkt? |
|
|
Gråt.
- BR
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sidder selv med samme tanker som dig NickB. Har set en IN76 i action, og det ser ret fedt ud. Men til en listepris på 20.000 kilo (har dog fået den tilbudt til 18.000), så er det rigtig mange penge at smide i nakken på et stykke elektronik nok ikke er en skid værd om et par år.
En Z3 kan fås til 8200 kr. i Zitech, hvilket er 10-12 kilo kr. under en IN76. De penge kan du købe lækkert lærrede for, og måske smide lidt ekstra i noget ordenligt mørklægning. Og så sidder du enda stadig med penge på lommen som kan puttes i den kasse der hedder "ny projektor om nogle år, med endnu bedre teknik til billigere penge".
Z3 var jo en FANTASTISK projektor for 2 år siden. Den er ikke blevet ringere, der er bare kommet noget der er bedre.
Køb den, nyd den og sælg den når du mener der virkelig er kommet noget der rykker meget mere til menneske penge. Tabet kan aldrig komme i nærheden af en IN76.
Jo, jeg vil også helst have en IN76, men jeg er blevet for nærrig. Tror en ny Z3 er det bedste "Bang for the Buck" tilbud ligenu.
Har dog også et øje til en Hitachi PJ-TX200 (12 kilo i hifiklubben) men har ikke set den i action endnu.
Ja, det er svært. Men er det ikke lidt et luksus problem .
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis, Skybums!
Tror tabet vil være alt for stort efter et par år, så syntes at 20K er alt for meget at smide efter den!
Jeg lånte igår en Hitachi PJ-TX200, da jeg ikke kunne finde et sted hvor jeg kunne låne Z3'eren, for at se hvordan det så ud med det
mørklægning jeg har mulighed for at lave, må indrømme at jeg er MEGET positivt overrasket!
PJ-TX200 har dog os både højere kontrast og ANSI-lumens, så ved ikke om jeg kan bruge den som stand-in for Z3'eren?
Hvor meget har det at sige?
-NB
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|