Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 03:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: AE700 - hvornår bør pæren skiftes? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 22 April 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har just erhvervet mig en brugt AE700 og er som sådan meget glad for den.

Sælger var usikker på hvor langtig den havde kørt. Han vidste at han selv havde brugt den i knap 200 timer og han havde fået at vide at den tidligere sælger havde brugt den et sted mellem 100 og 200 timer. Dvs. ca 400 timer.

Da jeg efterfølgende fik den hjem finder jeg efter et par dage service menuen. Her kan man så vidt jeg kan lure, se det totale antal timer under "self check": Her er det totale antal timer 1150 !!

Det er jo lidt af en streg i regningen og jeg har også skrevet til min sælger og argumenteret for at et forholdsmæssigt afslag vil være på sin plads, men da han i forvejen ikke har lovet noget, så har det nok lange udsigter.

Men spørgsmålet er her, hvornår man bør skifte sin pære? Vil der være meget at hente ved at få den udskiftet ift. lysmængde, kontrast etc.?

Jeg vil nødigt køre med den i high mode pga. støjen.

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 23 April 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Har snakket lidt med min sælger og han var meget forstående og vi fandt et passende afslag

Nu er spørgsmålet så om jeg kan hente noget ved at købe en ny pære?

En hel anden ting er om man skal frygte at pæren udgår, da der er tale om en projektor som er udgået?

Jeg har fundet en til 2000 kr. leveret fra Tyskland - det virker ikke så tosset.

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 23 April 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Generelt bør man først skifte en pære, når projektoren selv forlanger det.

Man siger vist, at en pære mister 50% af sin lysstyrke i de første 10% af sin levetid, og det med at den er bedst fra ny, er faktisk lidt af en sandhed med modifikationer.

Når pæren giver mindre lys, så forbedres dit sortniveau nemlig, og fjerner måske endda behovet for et af de dyre grå lærreder, som i mine øjne er groft prisfuskeri.

Jeg ser ingen logisk årsag til at et gråt lærred skulle være ekstremt meget dyrere, end et hvidt.

En anden ting med en pære, er at defekter formentlig vil vise sig indenfor de første 500 timer, og det har din klaret !
Så din pære er et fint eksemplar, der fortjener at leve den fulde tid.

__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 23 April 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du er tilfreds med billedet, er der ingen grund til at skifte pæren. Jeg mener den skal kunne holde omkring 3000 timer.

Når pæren først er færdig, så kan du se at lyset fra den bliver utroligt svagt, og til sidst springer den. Der skulle altså ikke være noget at være i tvivl om.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 23 April 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg også mene at du nok skulle kunne hive ihvertfald 500 timer mere ud af den, inden du skal overveje at skifte den - medmindre at projektoren selv skriver det, eller i værste fald at pæren ryger.

Men alt andet lige kan du da bestille den hjem, så du har den.....



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 23 April 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Mange tak for den fine tilbagemelding. Jeg tror bare jeg vil læne mig tilbage og nyde projektoren så.

Jeg hiver nok lige en mail til Tyskland og hører om deres planlagte lager status og hvis den er god så lader jeg det ligge i hvert fald i et halvt års tid afhængigt af hvor meget jeg kommer til at bruge projektoren.

God søndag

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes