Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 22:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Optoma 72i : Loft montering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 22 April 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har kikket lidt på Optoma H72 , men har ikke set den live. Så vidt jeg kan læse, så har H72 ikke lens shift, hvilken begrænser placeringen lidt, men er der nogen der ved hvor langt ned projectoren skal monteres ned fra loftet, skal den ikke hænge ca. midt i billede ? Jeg forstiller mig at f.eks at der er 2.30 til mit loft, at den så skal hænge ca. 80 cm ned fra loftet ? eller er jeg helt gal på den ?

/T.R.J

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 22 April 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:

Jeg har kikket lidt på Optoma H72 , men har ikke set den live. Så vidt jeg kan læse, så har H72 ikke lens shift, hvilken begrænser placeringen lidt, men er der nogen der ved hvor langt ned projectoren skal monteres ned fra loftet, skal den ikke hænge ca. midt i billede ? Jeg forstiller mig at f.eks at der er 2.30 til mit loft, at den så skal hænge ca. 80 cm ned fra loftet ? eller er jeg helt gal på den ?

/T.R.J

Ja, du er galt på den... Den skal hænge et stykke over overkanten af lærredet, cirka 30-40 cm på et 2 meter bredt billede hvis jeg husker rigtigt.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 23 April 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Ja, de 30-40 cm over lærredet er i hvert fald ikke helt ved siden af.

Selvom HD72i ikke har lens shift er der lidt hjælp at hente, fordi dens chip er en 16:10 chip. De fleste har uden tvivl et 16:9 lærred og vil så sætte projektoren op til også at vise et 16:9 billede. På den måde får man nogle ubenyttede linier både over og under billedet. På fjernbetjeningen kan man så justere sit 16:9 billede nogle cm. op og ned. Det er ikke meget det drejer sig om, men det er en god hjælp i forbindelse med finjustering.

16:9   = 1280*720 pixels
16:10 = 1280*768 pixels



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes