Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Krav om 2 HDMI stik? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miho
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 12 April 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest tak for et fedt forum - jeg har hentet utrolig mange og gode informationer herinde, men nu har jeg altså et spørgsmål, som jeg håber eksperterne kan hjælpe mig med.  

Jeg har endelig, efter laaang tids søgning og mange overvejelser, fået bestilt et flad-tv (Samsung LE-32M61B) til erstatning for den gamle udtjente kasse derhjemme. Det bliver fedt - har jeg ventet alt for længe på! Og har læst meget omkring de digitale muligheder med bla. den nye selector fra TDC - og er nu blevet forvirret på et lidt højere plan.

Så nu melder spøgsmålet sig - hvis jeg skal have fuld udbytte af den nye selector der kommer til maj med HDMI udgang, og når jeg skal have købt mig en Hard Disk-recorder på et tidspunkt, som formentligt også kommer til at have HDMI - er det så nødvendigt, at TV'et har to HDMI stik i forhold til det ene det har? Eller kan man "køre" det digitale signal igennem recorden som en gammeldags video, og på den måde forbinde :Selector til HD-recorder og HD-recorder til TV'et? Eller skal jeg ikke bekymre mig om det, fordi der er andre måder at forbinde de tre ting sammen? Jeg er helt grøn på området, så håber ikke det er et alt for tåbeligt apørgsmål!  

Men hvis det forholder sig sådan, at fjernsynet skal have to HDMI stik, for at kunne udnytte alle tre ting optimalt og digitalt, så skal jeg nok lige have afbestilt det tv -og det skal jeg have gjort senest i dag, og jeg skal ud og rejse i morgen!! Så vil jeg nok lige vente en omgang mere indtil der kommer et tv med to HDMI stik Så håber på et hurtig svar -og på forhånd tak derude.

Til top Vis miho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miho

razz5000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 April 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

jeg ved der findes nogle forskellige hdmi switche til formålet. Det ideelle er dog at tv-et har to hdmi indgange.

Alternativt kan du jo benytte component på det ene produkt.
Til top Vis razz5000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af razz5000

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig set dvd-optagere med mulighed for at sende HDMI-signal igennem på den måde, du beskriver. Det tror jeg ikke findes p.t.

Til gengæld er der efterhånden en del surroundreceivere, som har HDMI ind og ud, og som på den måde kan bruges til at samle alle sine billedkilder og sende dem med eet kabel til skærmen.

Så ja, hvis du ikke har eller vil købe en receiver med HDMI-switching, som det hedder, så skal du enten have et tv med to eller flere HDMI-stik, eller også tilslutte een af tingene med fx component.

Man kan også købe eksterne switch-bokse, men de er ret dyre.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

miho
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2005
Sendt: 12 April 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

tak for svarene.

Jeg holder ved købet af tv'et og så er tilslutnngerne som de er...

Go' påske

Til top Vis miho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miho

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes