Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: "SWOOSH" sagde det... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 April 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

...og så stod CRT'et af og opgav dens liv på denne ellers så grønne planet.

Gid at den må få det godt, hvorend den tilbringer sit efterliv.

Men så er spørgsmålet jo nu, og ja det er stillet utallige gange før, hvad skal man så have.

Et 32" LCD lyder jo ualmindeligt fristende, og er i prislejet 10-15K også betaleligt, men er det det værd?

Det skal gerne være pænt, designet betyder ikke alt men en del, og det skal bruges til lige dele TV-kigning og film-kiggeri. Under TV-kigning hører det obligatoriske fodbold, hvis det er nogen betydning. Pænt design er i mine øjne Loewe, NAD, B&O samt SONY. Det er dog ingen betingelse, at LCD'en skal være fra en af de producenter.

Jeg er lydhør overfor forslag og/eller bare begrundelser for hvorfor I valgte netop det 32" LCD som I har. Evt. links til tidligere lign. spørgsmål modtages også... jeg leder selv efter dem imens I venligt svarer.

Til top Vis prodic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prodic Besøg prodic's Websted

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

De nye R71B, R72B modeller fra Samsung er ret flotte og har en virkelig god billedkvalitet. Samsungs topmodel er dog stadig LE-32M61B, men forskellen mellem de to modeller er vidst meget lille. De kommer endvidere med en LE-32M71B model på et tidspunkt, men den bliver vidst noget dyrere end 15k.

Jeg har lige bestilt LE-32R72B. Jeg synes, det er et vildt flot tv med et rigtig godt billede. Dette link kunne være meget interessant for dig, hvis du er interesseret i netop dette tv:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11019& PN=1&TPN=1

Det er her, jeg har bestilt. Det er et rigtig godt tilbud!

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Her får du det bedste fra det gamle og det nye.    

http://shopping.yahoo.com/s:Televisions:3941-Subcategory=CRT %20TV:4168-Brand=Samsung

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

andefeldt-> 1000 tak for de nævnte Samsung-modeller og linket. Samsung var også en af de mærker, som jeg efterhånden har læst godt om. Jeg vil læse lidt videre om netop det nævnte tilbud.

Af en eller anden grund, så virker f.eks. et SONY Bravia 32" også enormt tiltalende. Men det er måske bare pga. reklamens ubehagelige magt? Er der nogle erfaringer på det område?

Mercury -> Tak for linket. Er der nogle af de viste modeller, som du selv kan anbefale?

Til top Vis prodic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prodic Besøg prodic's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej Prodic ven,

Lod kun linket gælde som inspiration for at blødgøre LCD-kriteriet, disse fjernsyn er specielle billedrørsfjernsyn, som i stil med computerskærme har mulighed for at gengive mange forskellige opløsninger uden at komme i de problemer som LCD og Plasma-skærme kommer i.

Som du kan se så er det ikke et fladt fjernsyn, men i forhold til skærmstørrelsen, ca. halvt så dybt som vanligt.

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Mercury ->Snedigt. Havde luret lidt på nogle af billederne, men ikke tænkt nærmere over deres lidt sjove udseende. Tror dog at det skal være enten eller.

Hvis en evt. reperation af CRT'et kan betale sig, så får det lov at genopstå. Hvis ikke så bliver det ren LCD.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Du skriver du hovedsageligt ser fjernsyn. Bare for at du ikke skal blive ked af det senere så tag et rigtig godt kik på et tv-signal gengivet på lcd-skærmen. Det er efter min mening ganske uacceptabelt dårligt. Jeg ville aldrig acceptere så dårlige billeder på 95% af den tid jeg bruger fjernsynet til.

Finten ved at få et crt-hdtv er at du får både hdtv-muligheden til fodbold-vm og højkvalitetssignaler fra feks fremtidige hd-dvd ect. Samtidig får du en meget bedre billedkvalitet i dagslys og en væsentlig bedre pris på hele molevitten. Desværre er det så ikke til at hænge på vægen uden at man gør sig en smule umage.

Bedste kvalitet i forhold til prisen.

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Mercury ->Da jeg ser lige dele TV/Eksterne kilder, så vil jeg naturligvis få de fleste kilder gengivet inden et evt. køb. Alt andet vil naturligvis være helt i skoven. Og gengivelsen skal selvfølgelig gerne være med mit antenne-signal, i min dagligstue etc. hvis det kan lade sig gøre.

Jeg er naturligvis indforstået med fordelene ved crt-hdtv, men tvivler på at de fordele umiddelbart opvejer andre fordele ved andre produkter -for mit vedkommende. Fodbold-vm, distribueret via gængse kanaler og uden ekstra apperater,  og hd-dvd bliver formodentligt ikke moderne før jeg igen skal skifte tv. Dermed også sagt, at jeg forventer at teknikken i et evt. nyindkøb "kun" skal holde 2-4 år før det igen skal skiftes ud. I den periode skal det naturligvis indfri de krav man nu stille.

Men jeg tager naturligvis dine inputs med i mine overvejelser, og vil naturligvis se nærmere på alle typer løsninger og ud fra de betragtninger vurdere for/imod.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

sådan skal det bare være, ud og "botanisere", det er både sjovt og man sikrer sig det man virkelig vil blive glad for.

mvh Asger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes