| Forfatter |
|
Nanno Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nu kikket efter en fladskærm i ca. et halvtårstid og er pt. kommet frem til følgende to modeler. Nemlig Philips PF 9986 eller PF 9966, hvor jeg pt. mest heller til PF 9966 pga. de 42 tommer kontra de 37 tommer på 9986. Prismæssigt ligger de meget tæt dvs ca. 35 kilo.
Er der nogen som har købt eller på anden vis har erfaringer med ovenstående skærme ?
Eller om der evt. skulle være alternativer i samme prisklasse, mine krav vedr. størrelse og opløsning er ufravigelig, nemlig mindst 37 tommer og HD klar.
På for hånd tak for hjælpen.

|
| Til top |
|
| |
lhss Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til Philips der går man aldrig galt i byen nu hvor du har et buget til det!!!
Om det skal være den ene eller den anden er lidt op til dig om du vil have plasma eller TFT?? __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De modeller du nævner (9986 og 9966), er helt klar nogle af de bedste skærme lige nu. Om det skal være LCD eller Plasma, er en smagssag. Jeg har selv 9966 og er yderst tilfreds. Det fede ved de to modeller er, at desto bedre signal du giver dem, desto federe billede får du. Sådan er det måske nok ved de fleste, men her siger du "waow" hver gang.
Det lhss skriver, er noget sludder - at Amitech skulle være ligeså godt som Philips, kan kun være skrevet af en blind
Mvh.
John
P.S. Hvis du kan lidt tysk, kan jeg kun anbefale dig www.hifi-forum.de
Her hilder de virkeligt 9986 og 9966 freaks til. ALT bliver diskureret ned til mindste detaljer (f.eks. hemmelige menuer i fjernsynet og hvilken softwareversion de aktuelle udgaver har)
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Mange tak for alle svarene, flere er selvfølgelig meget velkommen.
Jeg vil se lidt nærmere www.hifi-forum.de derudover her jeg kikket på flere af de "alternativer" jeg rent prismæssigt kan finde på dvdpriser.dk. Der er et par stykker som måske skal ses lidt nærmere på, jeg er ikke helt overbevidst om de evt. kunne ændre mine nuværende valg, men man ved jo aldrig.
Tysk er ingen problem.
|
| Til top |
|
| |
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nanno du må undskylde at jeg bryder ind på dit emne, men jeg går også og overvejer at invistere i en plasma skærm, jeg er bare i tvivl om hvilken mærke jeg skal vælge, men valget står nok imellem pioneer eller phillips, jeg ved at pioneer har hdmi ingang men jeg kan ikke se om phillips har.
Kan man tilslutte en hdmi dvd afspiller til den.
Nogen der har nogen test på den.
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens
Nej, den har ikke HDMI tilslutning ,
Men DVI som jo også er af digitalsignal desværre bare uden den digitale lydoverførelse.
Jeg har også kikket på storebror 42 PF 9986, den har heller ikke HDMI tilslutning, så hvis det er et ufravigeligt krav skal du tage Pioneer PDP 435FDE, men den har tilgengæld ikke 1024 x 1024 opløsning, men der imod 1024 x 768. Jeg ved ikke hvor stor forskellen er på de to opløsninger, men alt andet lide må 1024 x 1024 give et bedre billede !
Mvh.
Nanno

|
| Til top |
|
| |
lhss Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmes skriver:
"Det lhss skriver, er noget sludder - at Amitech skulle være ligeså
godt som Philips, kan kun være skrevet af en blind".
Jeg mener bestemt ikke, at Amiteh er ligeså god som Philips. Jeg er
personligt overhovedet ikke imponeret af Amitechs billede. Jeg
skriver, at der findes masser af alternativer, som opfylder hans krav,
som er mindst 37 tommer og HD klar. Jeg skriver netop at en ting er
data, noget andet er at se på skærmen i virkeligheden. Beklager hvis
Nanno også har misforstået mig. Så må jeg prøve at skrive klarere
næste gang.
|
| Til top |
|
| |
Nanno Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ihss
Nej, jeg har ikke misforstået dig, jeg har også kikket på dvdpriser vedr, evt. alternativer.
De fleste har jeg dog studeret før, med der er et par enkelte som jeg vil kikke nærmere på. Nemlig LG MZ 50P93V til ca 37 kilo, den har en opløsning på 1366 x 768 som jo svar til 1024 x 1024 som 42PF9966 har også er det en 50 tommer med DVI som jeg også vægter meget højt.
Godt nytår

Mvh.
Nanno
|
| Til top |
|
| |
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nanno skrev:
|
Hej Jens
Nej, den har ikke HDMI tilslutning ,
Men DVI som jo også er af digitalsignal desværre bare uden den digitale lydoverførelse.
Jeg har også kikket på storebror 42 PF 9986, den har heller ikke HDMI tilslutning, så hvis det er et ufravigeligt krav skal du tage Pioneer PDP 435FDE, men den har tilgengæld ikke 1024 x 1024 opløsning, men der imod 1024 x 768. Jeg ved ikke hvor stor forskellen er på de to opløsninger, men alt andet lide må 1024 x 1024 give et bedre billede !
Mvh.
Nanno

Tak for hjælpen, men det bliver pioneer jeg skal have så, da jeg mener det er den bedste plasma nu, men det bliver igennem tyskland da der er mange penge at spare der, der er jo europa garanti på pioneer.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nanno skrev:
|
|
|
|
Der er lige den twist at Philips'ens opløsning er 1024*1024i. Der er et lille "i" som du glemmer. Dvs. at opløsningen er interlaced, at den faktisk kun viser 512 linier ad gangen. Pioneer's opløsning er progressiv, dvs at den viser alle 768 linier ad gangen. Så det er ikke så nemt at sammenligne opløsningerne direkte.
Jeg foretrækker personligt Pioneeren da den jo kommer nærmere HDTV opløsningen 1280x720.
Nu er opløsning jo selvfølgelig ikke alt - så ville LCD klart være at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lhss skrev:
Holmes skriver:
"Det lhss skriver, er noget sludder - at Amitech skulle være ligeså godt som Philips, kan kun være skrevet af en blind".
Jeg mener bestemt ikke, at Amiteh er ligeså god som Philips. Jeg er personligt overhovedet ikke imponeret af Amitechs billede. Jeg skriver, at der findes masser af alternativer, som opfylder hans krav, som er mindst 37 tommer og HD klar. Jeg skriver netop at en ting er data, noget andet er at se på skærmen i virkeligheden. Beklager hvis Nanno også har misforstået mig. Så må jeg prøve at skrive klarere næste gang. |
|
|
Du kan ikke skrive det klarere, det må være Holmes selv der er blind. Og Holmes hvor er det lige lhss nævner noget som helst om Amitech ?
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Philips! Har selv 37PF9986. Udover en høj opløsning på 1366x768 ægte adresserbare pixels får du et knaldgodt billede. Der er DVI-i indgang, så du er sikret lang tid frem.
Pete
|
| Til top |
|
| |
mrkok Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pete skrev:
|
Køb Philips! Har selv 37PF9986. Udover en høj opløsning på 1366x768 ægte adresserbare pixels får du et knaldgodt billede. Der er DVI-i indgang, så du er sikret lang tid frem.
Pete
|
|
|
Lidt uden for tråden men hvorfor anbefale 9986 istedet for 9966 - står selv og skal vælge mellem de 2 modeller, men kan ikke beslutte mig 
|
| Til top |
|
| |
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt synes jeg, at 9986'eren har et noget mere homogent billede. Totaloplevelsen er bare bedre, synes jeg. Der er imidlertid tale om to apparater i den absolut bedre ende af skalaen, så det er vel et spørgsmål om, hvad man selv synes. Der er ingen væsentlige anker ved nogle af dem. Personligt ville jeg jeg dog ikke vælge et plama panel med Alis teknologi, da de ikke kan køre progressivt. Et progressivt billede er roligt og er mere rart for øjet at kigge på. Så måske hellere købe et plama tv med et rigtig godt VGA panel, såsom Panasonics Viera serie...
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Gider du skrive om dine indstillinger for 9966 og om du bruges pixel plus 2 osv.
Hvilken dvd bruger du til det ?
Bruger selv 9966 med en JVC hd/dvd optager men syntes ikke dvd afspillingen er 100 % . På ønskelisten står der en afspiller med DVI på.
Til Tv modtagelse har jeg TDC kabel tv men bruger den nye lille selector vilket giver et meget bedre billede især på dr1 og dr2
Mvh Hans
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17647&P N=1
Holmes skrev:
De modeller du nævner (9986 og 9966), er helt klar nogle af de bedste skærme lige nu. Om det skal være LCD eller Plasma, er en smagssag. Jeg har selv 9966 og er yderst tilfreds. Det fede ved de to modeller er, at desto bedre signal du giver dem, desto federe billede får du. Sådan er det måske nok ved de fleste, men her siger du "waow" hver gang.
Det lhss skriver, er noget sludder - at Amitech skulle være ligeså godt som Philips, kan kun være skrevet af en blind
Mvh. John
P.S. Hvis du kan lidt tysk, kan jeg kun anbefale dig www.hifi-forum.de Her hilder de virkeligt 9986 og 9966 freaks til. ALT bliver diskureret ned til mindste detaljer (f.eks. hemmelige menuer i fjernsynet og hvilken softwareversion de aktuelle udgaver har) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hans123
Jeg har også "rodet" meget med indstillingerne til 9966ét. Noget af det, der gav mest "bones" var da jeg brugte Active Control knappen (nedest på fjernbetjeningen). Det står nu på minimum sammen med følgende indstillinger:
Kontrast 55
Lys 45
Farve 36
Skarphed 1 (denne indstilling har man en tendens til at overdrive og den kan ved for høj værdi faktisk give skygger. Det er måske forklaringen på dit dvd afspilningsproblem)
Farvetone Varm
Digitale muligheder Pixel Plus2
Dynamisk kontrast Minimum
DNR sluk
Farveforbedring Sluk
Ellers er mit 9966 hængt op på væggen uden synlige kabler af nogen art. De kommer alle igennem væggen bagved fjernsynet, der er via scart er tilkoblet digital satellit, via vga kabel er tilkoblet computer (bruger så dennes DVD) + normalt antenne og strøm.
Jeg håber du kan bruge dette svar til noget  Eller kunne det da også være sjovt at høre dine indstillinger.
Mvh.
John
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her er så mine indstillinger for 9966 minder en del om dine ...
Kontrast 59 Lys 40 Farve 38 Skarphed 1
Farvetone: normal Digitale muligheder: Pixel Plus2 Dynamisk kontrast: sluk DNR: sluk Farveforbedring: Sluk
Active control: minimum Jeg skifter af og til over til progresivescan hvis der er mange hurtige bevægelser i filmene da jeg syntes at pixel plus 2 kan give nogle skygger hvis det er personer i sort tøj.
Her er mit setup:
Kender du til de der hemmelige menu'er på Tv'et Jeg kan ikke finde dem.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Jeg kender til 2 hemmelige koder. Den første er den mest "farlige". Her har jeg læst at forkerte indstillinger kan medføre at fjernsynet ikke virker mere. Du skal trykke (på fjernbetjeningen):
062596 og bagefter knappen i+
Her kommer du ind i en menu hvor du b.la. kan se hvor mange timer det har kørt. Du kommer ud igen ved at slukke på siden af fjernsynet (det gjorde jeg ihvertfald).
Den anden er mere ufarlig. Her kan du b.la. se hvilken softwareversion dit TV har (den nyeste er 2.1):
Tryk:
123654 (og ikke mere)
Mvh.
John
|
| Til top |
|
| |