| Forfatter |
|
a_frisk Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle Yamaha DVD afspiller har stillet træskoene, så nu leder jeg efter en ny.
Men jeg er kommet lidt i tvivl om det skal være Blu-ray, eller om jeg skal nøjes med en alm DVD. Mit fjernsyn som p.t er 22" har ikke hdmi, og det har mit anlæg heller ikke (kører med S-video og optisk lyd).
Men med et budget på ca. 1.000-1.500 hvad er så bedst, god DVD kontra billig Blu-ray ?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige billig blu-ray forudsat at dit fjernsyn kan tage DVI (som er ekvivalent til billeddelen af hdmi). God DVD er godt, men med et budget på ca 1500 til en afspiller vil jeg mene at du får mere for pengene ud af en bluray end af en dvd, da rigtig gode dvd-afspillere koster rimelig meget, mens selv de billige bluray afspillere har et ganske fornuftigt billede.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Jeg vil sige billig blu-ray forudsat at dit fjernsyn kan tage DVI (som er ekvivalent til billeddelen af hdmi). God DVD er godt, men med et budget på ca 1500 til en afspiller vil jeg mene at du får mere for pengene ud af en bluray end af en dvd, da rigtig gode dvd-afspillere koster rimelig meget, mens selv de billige bluray afspillere har et ganske fornuftigt billede. |
|
|
Jeg kunne ikke være mere uenig. Gode brugte dvd afspillere giver de billige blue ray afspillere røde ører - og med 22" er det ingen undtagelse. Man får ikke meget afspiller for 1000-1500 Kr. og en god brugt dvd afspiller vil give en bedre billedekvalitet end en billig blue ray. __________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
Ney_ skrev:
| Jeg vil sige billig blu-ray forudsat at dit fjernsyn kan tage DVI (som er ekvivalent til billeddelen af hdmi). God DVD er godt, men med et budget på ca 1500 til en afspiller vil jeg mene at du får mere for pengene ud af en bluray end af en dvd, da rigtig gode dvd-afspillere koster rimelig meget, mens selv de billige bluray afspillere har et ganske fornuftigt billede. |
|
|
Jeg kunne ikke være mere uenig. Gode brugte dvd afspillere giver de billige blue ray afspillere røde ører - og med 22" er det ingen undtagelse. Man får ikke meget afspiller for 1000-1500 Kr. og en god brugt dvd afspiller vil give en bedre billedekvalitet end en billig blue ray. |
|
|
Tror hellere jeg må uddybe her. Jeg mener selve bluray diske frem for dvd diske. Ikke at dvd'er ser pænere ud på billigere blu-ray afspillere!! Hvis det primært er til dvd afspilning så er der kun en vej, find nogen med en god brugt dvd-afspiller. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
a_frisk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal primært bruges til alm DVD film, da jeg antager billedkvalitetsforskellen på en 22" skærm ikke er til at få øje på. Men vil jo også gerne fremtidssikre mig, da 22" er valgt pga. pladsproblemer på kollegiet. Der skal nok en 40"+ skærm ind, når kollegieværelset bliver udskiftet med en lejlighed.
Men når vi nu snakker brugt god DVD, hvilke mærker snakker vi så ? Denon, NAD, Pioneer ?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
a_frisk skrev:
|
Men når vi nu snakker brugt god DVD, hvilke mærker snakker vi så ? Denon, NAD, Pioneer ?
|
|
|
Ikke NAD, de er gode på lyden men ikke noget særligt på billedet.
Denon er altid gode på billedet men hold dig fra 2800 modellen, da den går i stykker for et godt ord. Prøv at finde en med en 3-4 år på bagen.
Pioneer, Panasonic og Cambridge laver også gode billeder.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
en denon dvd 2910 burde du kunne få for 1500,- brugt,har sendt dig en pb
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| en denon dvd 2910 burde du kunne få for 1500,- brugt,har sendt dig en pb |
|
|
en 1940 vil være et bedre bud til prisen, dog ikke hvad analog lyd angår. 2930 burde vel også kunne fås brugt til 1500-2000 kr __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog lyd fra Denon DVD-3800, 2900, 3910, og måske især 3930 er fin.
|
| Til top |
|
| |
a_frisk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå er blevet tilbudt min fars gamle NAD et eller andet, idet han har købt blu-ray. Men tak for svarene.
|
| Til top |
|
| |