Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DMP-BD80 eller BDP-S550 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg står og vakler lidt imellem 2 Blu-Ray afspillere som jeg har kigget på er:

Panasonic DMP-BD80

Sony BDP-S550

Mest fordi, de har 7.1 digital udgang til DTS-HD mm, så jeg ikke skal ud og opgradere

min forstærker som jeg er så glad for, det jo meget fedt :)

Skal siges jeg har et Panasonic Plasma tv, som jeg er utrolig glad for, syntes

virkelig det Panasonic spytter ud, er ting som virkelig holder, og faktisk også den

faktor som går igen på nettet, er at Panasonic har vundet flere tests på andre

af deres blu-ray afspillere, enda hvor Sony's modeller også var med i test.

Hvad ville i tage? Og hvorfor ?

Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej,
Mit svar går lidt af en omvej. Producenter der benytter LCD til TV er efter min mening ikke seriøse. LCD kan man benytte til mobiltelefoner, camera,
bærbar osv men at spise folk af med LCD til TV er useriøst. Til TV benytter man plasma kort og godt. Sony lave kun LCD TV og dermed er tilliden til
denne producent væk pist væk.
Derudover har du Panasonic i forvejen, det giver sig selv.

Jeg står og overvejer Panasonic DMP-BD80 eller Panasonic DMP-BD60, men ved ikke hvor meget de støjer, om de er kodefrie på DVD delen. Dog
ved jeg at de er langsomme til at loade Blu-Ray disks, men det kan jeg leve med. Er der nogen der har erfaringer med ovenstående i øvrigt?
Til top Vis Noahninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noahninja

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

@Noahninja: Jeg synes, at du generaliserer helt vildt ang. Sony. Personligt har jeg også et Panasonic plasma-TV, som jeg er meget tilfreds men, men at afskrive en producent alene pga. deres valg af TV-teknik er dybt useriøst.

Jeg har en Panasonic BD60, og den er kodefri på DVD-delen (ikke på BD). Den er købt hos NB Radio i Roskilde, og de laver den kodefri uden beregning, hvis du bare beder dem om det.

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Tak for henvisningen til NB Radio, Yoda.
Pioneer opgiver plasma desværre. Det jeg har hørt er at pioneer ønsker at forfine plasma teknikken og det betyder at produkterne bliver dyrere. De
er i forvejen oppe i et pris segment hvor få har råd. Kunderne går efter billigere produkter og derfor kan Pioneer ikke fortsætte med plasma.
Plasma benyttes kun til TV, medens LCD bruges til alle typer skærme. Derfor kan prisen komme ned.
Lcd ser meget besnærende ud ved første øjekast, masser af farver, men jeg bliver hurtig træt af at se på det. Sorte og grå nuancer er ikke rigtig
tilstede:-(

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Du generaliserer og har mange fordomme fornemmer jeg, det kunne så være spændende og høre din mening om Panasonic, LG, og Samsung som alle har både LCD og Plasma TV?

Nå men til sagen om Panasonic Vs. Sony så ville jeg vælge Panasonic og grunden til det er kvaliteten virker bedre på Panasonic synes jeg, Sony har igesom ikke formået at få den der Sony feling ind i produktet som de plejer, derudover har du Panasonic TV i forvejen hvilket giver nogle fordele mht. betjeningen.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Man kan have fordomme over for mennesker med anden religion, skikke osv men ikke overfor TV. Det TV der er mest populært løber af med
sejren.
Ikke nødvendigvis det TV der viser det mest naturtro billede. For mig er et naturtro billede altafgørende og heldigvis kan man måle sig til det på
videnskabelige betingelser.

Jeg har en svaghed overfor Samsung. Jeg har testet deres funktionalitet i mobiltelefoner og Samsung blev hurtig referenceterminal på 3G. Jeg
har været på Hannover messe og her har Samsung nogle gigantiske stande, meget imponerende. LG kender jeg ikke andet for noget dårligt,
havde en kammerat der købte en dyr fladskærm det gik i udu, og den kom aldrig til at virke ordenligt.
Jeg har netop købt et Panasonic TX P37X10Y til 5647kr. Et godt tv til pengene. Det er ikke HD, men det er uden betydning da det har en relativt
lille skærm, men til gengæld har det mpeg4 dekoder over hele linien.
Yoda kan du høre din Blu-Ray afspiller eller er den tyst som graven?

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Noahninja skrev:
Jeg har netop købt et Panasonic TX P37X10Y til 5647kr. Et godt tv til pengene. Det er ikke HD

Jo... Det er det da. Det er HD Ready.

Noahninja skrev:
Yoda kan du høre din Blu-Ray afspiller eller er den tyst som graven?

Der er en blæser i, men jeg hører den ikke. Jeg har også en HD DVD-afspiller (Toshiba E30) og en mediestreamer (TViX), og dem kan jeg høre i stille sekvenser - men ikke min Pana BD60.

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Tak Yoda for input.
Jeg mener selvfølgelig at den ikke undestøtter Full HD,

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes