| Forfatter |
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. går med overvejelser om at anskaffe mig enten bdp 91 eller 71. med hensyn til profil 2.0 er det ikke vigtigt. det der er væsentligt for mig er billede og lydkvaliteten. er der nogen der har erfaringer med de to maskiner og om de 10 kilo ekstra er godt givet ud. specielt også lydkvaliteten ved ren stereo når der afspilles cd, om der er stor forskel der.
på forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der har gjort sig nogle erfaringer med disse to maskiner. Får sandsynligvis mulighed for at se dem op imod hinanden i slutningen af næste uge.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke specifikt, men hvis profile 2.0 ikke er vigtigt bør du måske have Denons og Marantz' topmodeller med i overvejelserne
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående billedkvalitet på henholdsvis pioneers BDP-LX91 og BDP-LX71 vil der ikke være nogen forskel ved afspilning bluray. Der hvor forskellen ligger og hvor den ekstra pris for BDP-LX91 er berettiget er, hvis du lader afspilleren dekode lyden og bruger de analoge udgange. Personligt spare jeg selv op til en BDP-LX71.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
| Angående billedkvalitet på henholdsvis pioneers BDP-LX91 og BDP-LX71 vil der ikke være nogen forskel ved afspilning bluray. Der hvor forskellen ligger og hvor den ekstra pris for BDP-LX91 er berettiget er, hvis du lader afspilleren dekode lyden og bruger de analoge udgange. Personligt spare jeg selv op til en BDP-LX71. |
|
|
BDP-LX91 har bedre billedkredsløb end BDP-LX71, så det er ikke helt korrekt. Men du har nok ret i det er lettere at høre forskel end at se forskel på de to __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. jeg har tænkt på at få sat marantz til samtidig med testen af pioneer. Er det ikke noget med at Denon og Marantz er tvillinger, eller hvordan er det nu det hænger sammen.
jeg har også læst at der er bedre billede-kredsløb i 91, men er i tvivl om hvorvidt jeg får glæde af det på en 42 tommer. Det var nok nogle år før jeg igen får plads til en projektor.
men er også meget spændt på hvordan den klare stereo-lyd. Jeg håber den kan erstatte min cd-spiller, da jeg ikke gider have alle de dele stående mere.
|
| Til top |
|
| |
Niels Vadsholt Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror lige jeg er med på en lytter her.
Har en meget gammel Pioneer DV-717, som trænger til en afløser.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har købt bdp-lx91, og er rigtig tilfreds med billedet...så 71 eren i odense på udstilling, men er jo lidt svært når man ikke har dem begge på samme tid mod hinanden.
nu bruger jeg kun 91 til billed og digital lyd....der gør den det supergodt...på mit krp-600a. afventer lige nu projektor så der kan jeg endnu ikke sige hvad den formår.... men der er godt nok stor prisforskel, så længe det varer, synes pioneer ret hurtigt og for hurtigt sætter deres priser ned på nye produkter.
jeg køber ikke mere når det lige kommer....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
|
Hej. jeg har tænkt på at få sat marantz til samtidig med testen af pioneer. Er det ikke noget med at Denon og Marantz er tvillinger, eller hvordan er det nu det hænger sammen. |
|
|
der er nok ikke så stor forskel på dem, men noget tror jeg nu nok der er (uden at have beskæftiget mig dybere med det). Platformen er i hvert fald den samme, det er ikke sikkert softwaren og måden den er implementeret på er. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja. priserne falder hurtigt på pioneers produkter. Den umiddelbare kommentar fra ktradio er at der er mest at hente imellem de to når man blæser billedet op med en projekter. så tror du har noget at se frem til velkommen. der blev foreslået en pioneer 71 og en dvdo edge som en anden løsning. det kan stadig gøres billigere end at købe en 91. men skal nok vende tilbage med lidt kommentare når jeg har set dem.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før at man vælge en top Blu-ray afspiller fra bla. Pioneer, skal man nok vente på Oppo´s komme Blu-ray afspiller som efter de først test er i
klasse med Pionner BDP-LX91 (eller måske beder) og derved let kunne spare 10.000,- kr.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Før at man vælge en top Blu-ray afspiller fra bla. Pioneer, skal man nok vente på Oppo´s komme Blu-ray afspiller som efter de først test er i klasse med Pionner BDP-LX91 (eller måske beder) og derved let kunne spare 10.000,- kr.  |
|
|
- Hmmm, er Oppoen'en ikke maskinen som er uendeligt forsinket ? 
Mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Oppoen'en skulle værre lige på trappe i US, og så gå der vel max en halv år før at vi se den her til landes, og hvis den kan leve op til de
ønsker der er til den, så kan jeg let vente et halve år.
Og hvis den lever op til det, så tro jeg at bla. Pionner BDP-LX51/LX71 og især LX91 ikke får det let.
http://www.prillaman.net/oppobdp83_review.html
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det ikke noget personligt, men jeg er ved at være godt træt af at høre om oppos superafspiller til en pris hvor alle kan være med. Det er fint at glæde sig til den og den har da helt sikkert nogle gode features (bl.a. flytning af undertekst), men med al den hype der er omkring den vil jeg tro den skuffer på det groveste, f.eks. ved "kun" at være på niveau med de andre. Deres DVD afspiller er helt sikkert god, men der er altså ingen der har set den endnu. Derudover har jeg nu mere kig på denons næste model, så regner jeg med alle de andre afspillere kan undværes (pånær HD DVD'en) + at den har DenonLink4, altså ingen jitter ved HD lydformaterne som på HDMI
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
BDP-LX91 har bedre billedkredsløb end BDP-LX71, så det er ikke helt korrekt. Men du har nok ret i det er lettere at høre forskel end at se forskel på de to
|
|
|
Jo det er helt korrekt. Der er ingen billedforskel på en Pana BD55, Sony 550, Denon 1800BD (som iøvrigt er en Pana 55 i forklædning med andet lydkredsløb), Denon 3800BD, LX 71 og en LX91 så længe vi holder os til Blu-ray. På DVD siden er Denon 3800 mere korrekt i billedet end de andre inklusive LX91, da denne laver bl.a. Chroma bug. Den eneste der ikke fejler på samlige dvd-test-tjek er Oppo'en.
Så jo den analoge udgang skal være argumentet for at brænde så mange penge af på afspilleren medmindre man da går efter designet.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Jo det er helt korrekt. Der er ingen billedforskel på en Pana BD55, Sony 550, Denon 1800BD (som iøvrigt er en Pana 55 i forklædning med andet lydkredsløb), Denon 3800BD, LX 71 og en LX91 så længe vi holder os til Blu-ray. |
|
|
Nu er det småt med uafhængige tests af BDP-LX91 endnu, men den her siger da noget andet: http://www.areadvd.de/hardware/2009/pioneer_bdplx91_1.shtml
"Der Pioneer BDP-LX91 dokumentiert in allen Belangen seine Ausnahmestellung. Verglichen mit dem Denon DVD-3800BD bietet er noch mehr Bewegungsstabilität und Detailtreue bei Bewegungsabläufen, zudem erscheint die Farbdynamik noch überzeugender. Die Farben gibt schon der Denon DVD-3800 beinahe vorbildlich neutral wieder, aber Hauttöne erscheinen in seltenen Fällen mit einem minimalen Roséstich versehen. Dieser fehlt beim BDP-LX91 gänzlich. Bei der Kontrastdynamik und der Tiefenwirkung bringt der Pioneer ebenfalls das noch etwas plastischer, feiner nuanciert wirkende Bild. Somit ist der BDP-LX91 der aktuell beste BD-Spieler – deutlich preisgünstigere Kontrahenten, obwohl für die jeweilige Preisklasse exzellent, haben kaum eine Chance gegen den edlen Pioneer. "
Rysz skrev:
| På DVD siden er Denon 3800 mere korrekt i billedet end de andre inklusive LX91, da denne laver bl.a. Chroma bug. |
|
|
Nu er det bare sådan at de chips der ikke laver chroma-bug til gengæld har nogle andre fejl på billedet, så det er et valg mellem pest og kolera. Selvom Pioneers DVD-afspillere altid har fået 'høvl' for at have chroma-bug, så er det jo helheden der tæller. Og vores DVD afspillere har da gennem tiden fået ret flotte omtaler. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Rysz skrev:
| Jo det er helt korrekt. Der er ingen billedforskel på en Pana BD55, Sony 550, Denon 1800BD (som iøvrigt er en Pana 55 i forklædning med andet lydkredsløb), Denon 3800BD, LX 71 og en LX91 så længe vi holder os til Blu-ray. |
|
|
Nu er det småt med uafhængige tests af BDP-LX91 endnu, men den her siger da noget andet: http://www.areadvd.de/hardware/2009/pioneer_bdplx91_1.shtml
"Der Pioneer BDP-LX91 dokumentiert in allen Belangen seine Ausnahmestellung. Verglichen mit dem Denon DVD-3800BD bietet er noch mehr Bewegungsstabilität und Detailtreue bei Bewegungsabläufen, zudem erscheint die Farbdynamik noch überzeugender. Die Farben gibt schon der Denon DVD-3800 beinahe vorbildlich neutral wieder, aber Hauttöne erscheinen in seltenen Fällen mit einem minimalen Roséstich versehen. Dieser fehlt beim BDP-LX91 gänzlich. Bei der Kontrastdynamik und der Tiefenwirkung bringt der Pioneer ebenfalls das noch etwas plastischer, feiner nuanciert wirkende Bild. Somit ist der BDP-LX91 der aktuell beste BD-Spieler – deutlich preisgünstigere Kontrahenten, obwohl für die jeweilige Preisklasse exzellent, haben kaum eine Chance gegen den edlen Pioneer. "
Rysz skrev:
| På DVD siden er Denon 3800 mere korrekt i billedet end de andre inklusive LX91, da denne laver bl.a. Chroma bug. |
|
|
Nu er det bare sådan at de chips der ikke laver chroma-bug til gengæld har nogle andre fejl på billedet, så det er et valg mellem pest og kolera. Selvom Pioneers DVD-afspillere altid har fået 'høvl' for at have chroma-bug, så er det jo helheden der tæller. Og vores DVD afspillere har da gennem tiden fået ret flotte omtaler.
|
|
|
der er andre der gør det bedre/færre fejl på dvd delen end lx 91.men så har den source direkt ,så der kan jeg bruge min dvdo scaler.
der hvor jeg syntes at den er fremragende er på lyd siden.specielt dekodningen af hd lydformater er ret enestående.Måske den seperate hdmi lydudgang gør forskellen.
hvornår kommer opdateringen,der gør den istand til at dekode dts master?ellers en fed maskine
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen ved den mægtige pioneer koncern der kan fortælle lidt om hvornår der kommer en opdatering så bdp LX-71 kan dekode DTS master audio. Eller bekræfte om den nogensinde kommer til at dekode master audio.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Rysz skrev:
|
|
Nu er det bare sådan at de chips der ikke laver chroma-bug til gengæld har nogle andre fejl på billedet, så det er et valg mellem pest og kolera. Selvom Pioneers DVD-afspillere altid har fået 'høvl' for at have chroma-bug, så er det jo helheden der tæller. Og vores DVD afspillere har da gennem tiden fået ret flotte omtaler.
|
|
|
Jeg anklager såmænd ikke Pioneers afspillere som helhed. Jeg fortæller blot hvad vi er kommet frem til ved uvildige test. Hvis du kan se forskel på en PIO LX91 og en DVD3800BD eller for den sags skyld en Pana BD55 på blu-ray så stiller jeg gerne op og modtager informationen, men det skal være sagligt argumenteret. Den med at de kan se forskel på en filmsekvens holder ikke en meter.
Pioneer laver rigtig mange gode produkter, hvor skærme fylder meget. Vi er mange der sørger over lukningen af den del af koncernen.
Og på de helhedstest der blev lavet ved det sidste shoot-out i Vejle viste Pio LX91 flere generelle fejl på almindelig dvd end 3800BD gjorde. Bla. var den betydelig længere om at fange en del af de pull-down test der blev kørt.
Jeg forsøger sådan set ikke at forklandre de folk der køber afspilleren for det er sgu en lækker maskine, men man skal ikke gøre for at få en korrekt afspiller. Man skal gøre det for at købe en tung Pioneer. En afspiller til 3-4 tusinde kroner kan fint gøre det bedre en begge de to nævnte kæmper når det kommer til dvd-delen og på blu-ray er der stadig ingen der har kunnet give en saglig argumentation for en difference på billedet. Alle de bladtest der viser en forskel er baseret på fraser som dynamik i billedet, skarphed etc. baseret på en filmsekvens. Det holder ikke !!
Den eneste virkelige grund til at købe en af de tunge drenge er ønsket om at bruge de analoge udgange og det faktum, at mange bare gerne vil have en stor klods til at stå og blære sig lidt med. Jeg kan fint følge dem ! Jeg har selv en tendens at falde for store kasser, men så længe der ikke er dokumenteret en forskel der retfærdiggør udgiften vil jeg til stadighed argumentere for at bruge pengene et andet sted i kæden.
Og igen. Anklagen skal ikke ses rettet mod Pioneer direkte, men som helhed mod de flyvske benævnelser der forsøger at sælge store forkromede frontplader uden at give anden merværdi en det optiske udtryk af afspilleren.
Skal vi tage den helt uvildige, så bankede Oppo'en både Denon 3800 og Pio LX91. Så ingen af dem er altså gennemgående ordentligt opbyggede.
Kan du præsentere mig for målinger der viser det modsatte, så er jeg lutter øren.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg følger stadig med i den spændende debat. har desværre ikke hørt noget fra den butik der skulle demonstrere maskinerne for mig endnu. så kan ikke komme med en udmelding om billedkvaliteterne endnu.
|
| Til top |
|
| |