Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-Ray behøves ikke ! ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madklub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad mener I om Toshibas XD-E500, 'som er i stand til at presse en langt højere billedopløsning ud af en helt almindelig dvd-skive'.

Er det ikke bare en alm. up-scaling, som snart er indbygget i enhver fornuftig A/V reciever ?

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Uden at vide det må jeg jo nok give dig ret, det er en opskalering af en art.
Man kan vel ikke fremtrylle noget billededata som ikke eksistere, og derved ikke opnå samme kvalitet som blu-ray ?

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Lidt konkunence til BlueRay kan vel ik' skade, overgangs tiden til FULL HD osv. tager jo tid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Toshibas nye dvd-afspiller er IKKE på nogen måde en konkurrent til Blu-ray. Det er allerhøjest en god dvd-afspiller til billige penge; blandt andet skulle den kunne sende 1080p/24 ud med NTSC dvd-film som kilde, og så er den blandt temmelig eksklusivt selskab hvad angår dvd-afspillere. Om den så klarer sig godt i Secrets tests og den slags må tiden vise...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 19 August 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg ved er dette stadig "kun" en upscaler DVD, muligvis marginalt bedre end de fleste andre, det skal jeg ikke kunne sige, men stadig blot en scaler.

Jeg venter stadig på at se deres super upconversion med egne øjne - en teknik hvor der ikke blot opskaleres/interpoleres fra billede til billede, men hvor information fra 4-5 frames før og efter den aktuelle tages med i beregningen for at finde detaljer som er for små til at træde tydligt frem i en enkelt SD frame. Hvis den teknik holder halvdelen af hvad den lover, så vil det naturligvis stadig ikke være en fuldgyldig konkurrent til ægte 1080p, men kunne potentielt tørre gulv med alle eksisterende upscaler afspillere.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 19 August 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg venter stadig på at se deres super upconversion med egne øjne - en teknik hvor der ikke blot opskaleres/interpoleres fra billede til billede, men hvor information fra 4-5 frames før og efter den aktuelle tages med i beregningen for at finde detaljer som er for små til at træde tydligt frem i en enkelt SD frame. Hvis den teknik holder halvdelen af hvad den lover, så vil det naturligvis stadig ikke være en fuldgyldig konkurrent til ægte 1080p, men kunne potentielt tørre gulv med alle eksisterende upscaler afspillere.

Jeg vil påstå at en teknologi der fungerer sådan som lovprisningerne siger, uundgåeligt vil tilføre nye fejl i billedet sideløbende med evt. forbedringer, meget lig Natural Motion. Det kan ikke lade sig gøre at fremtrylle så meget information, uden at man gætter forkert en gang imellem. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg tror på Toshiba eller ej, men om at dé ting der loves ganske enkelt ikke fysisk kan lade sig gøre uden ulemper. Om fordelene opvejer ulemperne, det er så dét vi har behov for at se.

Under alle omstændigheder, så kræves der i allerhøjeste grad en særdeles god de-interlacing før man overhovedet kan begynde på sådan en signalbehandling, så helt basalt set skal afspilleren have en overlegen de-interlacing for at være interessant, uanset hvor godt selve Super Resolution teknologien så virker. Det er ikke en teknologi der træder i stedet for de-interlacing, det er en forbedret opskalering _efter_ de-interlacingen, det er en væsentlig detalje at have for øje.

Personligt ser jeg frem til at se produktet, men jeg tager samme konservative indgangsvinkel til dén som jeg gør til alt andet: I don't believe in marketing. Jeg tror på det når jeg ser det. BD konkurrent er det stensikkert ikke. Er det en bedre DVD-afspiller end f.eks. Oppo, som vel er den mest direkte konkurrent? Det må vi  se på når den kommer.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 19 August 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Men når vi taler om marketing, så undrer det mig til stadighed hvordan folk falder så meget på halen over lige præcist Toshiba's lovprisninger om en kommende opskalering der skal få SD til at ligne HD, det er jo en lovprisning som snart sagt alle andre producenter på markedet er kommet med ved hver eneste produktlancering de sidste par år. Hvorfor så stor en tro på at Toshiba's teknologi er væsentligt anderledes end alle de andres? Jeg siger ikke at den ikke ER anderledes, men indtil videre er der kun Toshiba selv at tro på.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at Toshiba endnu ikke har fået Super Upconversion til at køre i real time, så der går nok længe inden vi ser en afspiller med det.

Drescott
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 August 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

I og med at jeg har 12% syn tilbage, bygningsfejl og farveblind, så går jeg mere op i lyden fra filmen end i billedet!

Derfor vil den aldrig kunne erstatte en BD for mig...

Til top Vis Drescott's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drescott

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Toshibas XD-E500 har intet med Toshibas højt opsungne SRT teknologi at gøre - det er 'bare' en DVD afspiller der kan opskalere. Der sidder et Zoran chipset i den som ikke er at regne for noget særligt sammenlignet med Reons produkter.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 August 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Der er en her som har testet den, han er da begejstret for den. Jeg ved godt det ikke er en professionel test, men som indikator tyder det på at være en fin DVD-afspiller.

@Otto: Jeg falder ikke på halen over det er Toshiba (ikke mere en Denon fans falder i svime når de læser Denon er kommet med noget "nyt" ), det jeg synes er spændende, er deres anderledes tilgang til opskalering samt selvfølgelig den lave pris .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

mimse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 September 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Her er en fornuftig test (på tysk):

http://www.areadvd.de/hardware/2008/Toshiba_XD-E500.shtml

Hjemmesiden har mange andre gode tests.

Til top Vis mimse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mimse

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 01 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

@Otto: Jeg falder ikke på halen over det er Toshiba (ikke mere en Denon fans falder i svime når de læser Denon er kommet med noget "nyt" ), det jeg synes er spændende, er deres anderledes tilgang til opskalering samt selvfølgelig den lave pris .

Den "anderledes indgangsvinkel" lyder i alt væsentligt som en billedbehandling der ligner Pixel Plus.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

mimse skrev:

Her er en fornuftig test (på tysk):

http://www.areadvd.de/hardware/2008/Toshiba_XD-E500.shtml

Hjemmesiden har mange andre gode tests.

Jo det lyder da lovende, men sikke et chock, menuerne ligner sgu dem som er på min Denver HDD optager .
Men ellers lyder den jo næsten som must-have, citat "Die Bildschärfe von DVDs ist nicht ganz auf dem Top-Niveau eines Toshiba HD-XE1 oder Denon DVD-3930, aber auch nicht sehr weit davon entfernt und für sein Geld bietet der XDE-Player eine enorme Leistung". Til en pris på €159,- det er sgu billigt.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes